یک وکیل دادگستری: فروش زندان رجایی‌شهر غیرقانونی است

سید صادق کاشانی نوشت: آقای ‎اژه‌ای لطفا انتقال زندان را فعلا متوقف و اجازه ندهید قانون نقض شود.

یک وکیل دادگستری: فروش زندان رجایی‌شهر غیرقانونی است

فروش زندان رجایی‌شهر غیرقانونی است

تصویب نامه دولت در فروش زندان قزل حصار و رجایی شهر

 

با انتشار خبر تعطیلی زندان رجایی‌شهر و انتقال زندانیانِ آن، حالا یک وکیل دادگستری از فروش مِلک زندان خبر داد و تصریح کرده این اقدام نقضِ صریح قانون است.

سید صادق کاشانی

سید صادق کاشانی وکیل دادگستری از محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه تقاضا کرده به این مسئله ورود کند و جلوی فروش ساختمان زندان را در حالیکه کمبود فضا برای زندانیان داریم، بگیرد.

پیش از این قاضی فاضلی هریکندی درباره سفر اوایل سال جاری رئیس قوه قضائیه به استان بیان کرد: این سفر دستاورد‌های بسیار مهمی در جذب منابع انسانی برای رفع کمبود نیرو و منابع مالی برای توسعه زیرساخت‌های دادگستری کل استان در پی داشت. در حوزه عمومی نیز یکی از مطالبات مردم شهرستان کرج یعنی انتقال ندامتگاه رجایی شهر مورد پیگیری قرار گرفت که انتقال این زندان به خارج از استان البرز در حال انجام است.

اما سیدصادق کاشانی خبر از نقض قانون داد و تصریح کرد ‏دولت مجوز فروش زندان قزل‌حصار و رجایی شهر را صادر کرده است!

صادق کاشانی وکیل دادگستری در توئیتی نوشت:

با وجود کمبود شدید فضای لازم برای نگهداری ‎زندانیان در کشور، ‎محمد مخبر معاون اول، مجوز فروش زندان‌های بزرگ و مهم ‎قزل حصار و ‎رجایی شهر پس از تغییر کاربری با موافقت ‎کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی را صادر کرده است.

طبق ماده ۱۱۵ قانون محاسبات، فروش اموال غیرمنقول دولتی بجز موارد چهارگانه ممنوع در ماده، مشروط به تصویب ‎هیات وزیران است.

 

فروش املاک دولتی بدون رعایت تشریفات مقرر در این ماده می‌تواند تحت عنوان تصرف غیرقانونی در اموال دولتی موضوع ماده ۵۹۸ ق م ا مورد پیگرد قرار بگیرد.

در متن منتشر شده به امضای معاون اول، اگرچه به ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی استناد شده ولی هیچ اثری از مصوبه هیات وزیران وجود ندارد.

استناد به تایید رییس جمهور در انتهای مصوبه نیز بلاوجه است. 

آقای ‎اژه‌ای لطفا انتقال زندان را فعلا متوقف و اجازه ندهید قانون نقض شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها