انتقال کرونا به جنین ها/درخواست پزشکان از مردم؛واکسن بزنید!

2 مورد از مادران باردار که به کرونا مبتلا بودند،فرزدانشان را هم آلوده کردند و این امر موجب درخواست پزشکان از مردم شد.

انتقال کرونا به جنین ها/درخواست پزشکان از مردم؛واکسن بزنید!

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

محققان دانشگاه میامی روز پنجشنبه گزارش دادند که به اعتقاد آنها دو مورد تایید شده اول که در آن ویروس SARS-CoV-2 از بدن مادر عبور کرده و باعث آسیب مغزی در نوزادانی که حامله بودند شده.

این تیم در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که پزشکان قبلاً مشکوک بودند که این امکان وجود دارد، اما تاکنون هیچ شواهد مستقیمی از COVID-19 در بدن مادر یا مغز نوزاد وجود نداشته است.

به گفته پزشکان، نوزادان از مادران جوانی به دنیا آمدند که در سه ماهه دوم بارداری قبل از اینکه واکسن‌ها به طور گسترده در دسترس باشند، آزمایش ویروس آنها مثبت بود. مطالعات موردی در مجله Pediatrics منتشر شد.

ویروس‌های متعددی از جمله سیتومگالوویروس، سرخجه، اچ‌آی‌وی و زیکا می‌توانند از مادر عبور کرده و باعث آسیب مغزی جنین شوند. ویروس SARS-CoV-2 در بافت مغز بزرگسالان شناسایی شده است و برخی از کارشناسان مشکوک بودند که می تواند به بافت مغز جنین نیز آسیب برساند.

دکتر مایکل پایداس، رئیس زنان و زایمان در دانشگاه میامی، در این نشست گفت: «این اولین باری است که ما توانستیم ویروس را در اندام جنینی با عبور جفتی نشان دهیم. به همین دلیل است که ما فکر می کنیم این بسیار مهم است.»

هر دو نوزاد تاخیر رشد شدیدی داشتند. این تیم گفت که یکی از کودکان در 13 ماهگی فوت کرد و دیگری در بیمارستان بستری بود.

دکتر مرلین بنی، متخصص نوزادان و استادیار اطفال در دانشگاه میامی، در جلسه توجیهی گفت که هیچ یک از نوزادان برای ویروس SARS-CoV-2 مثبت نشدند، اما سطح بالایی از آنتی بادی های کووید در خونشان وجود داشت. او گفت این نشان می دهد که ویروس از مادر، از طریق جفت و به جنین منتقل شده است.

این تیم شواهدی از ویروس را در هر دو مادر پیدا کردند. بنی گفت، کالبد شکافی مغز کودکی که فوت کرد، ویروس کووید را در مغز نشان داد که نشان می‌دهد عفونت مستقیم باعث جراحات شده است.

در مورد مادران، اگرچه آزمایش ویروس هر دو مثبت بود، اما یک زن فقط علائم خفیف داشت و نوزاد را کامل حمل می کرد در حالی که دیگری آنقدر بیمار بود که پزشکان مجبور شدند نوزاد را در هفته 32 بارداری به دنیا بیاورند.

دکتر شهناز دوآرا، متخصص زنان و زایمان در دانشگاه میامی، گفت که معتقد است این موارد نادر است، اما از زنانی که در دوران بارداری خود به این بیماری مبتلا شده‌اند، می‌خواهد به پزشکان اطفال فرزندان خود اطلاع دهند تا از نظر تأخیر رشدی بررسی شود.

او گفت: «ما می دانیم که تا هفت یا هشت سالگی، تا زمانی که بچه ها به مدرسه بروند، همه چیز می تواند نسبتاً ظریف باشد.»

این تیم همچنین از زنانی که قصد بارداری دارند خواست تا علیه کووید واکسن بزنند و گفتند زنان باردار باید واکسیناسیون را در نظر بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها