ما به نیروهای‌ نظامی آمبولانس نداده‌ایم

هیچ آمبولانسی از آمبولانس‌های اورژانس کشور مورد استفاده نیروهای‌ نظامی قرار نگرفته است، مراکز نظامی، آمبولانس‌های خودشان را دارند.

ما به نیروهای‌ نظامی آمبولانس نداده‌ایم

مقام مسئول در وزارت بهداشت: هیچ مقامی از ما فهرست اطلاعات مصدومان را نخواست

گزارش‌هایی داشتیم که نیروهای امنیتی با اصابت ساچمه روبه‌رو شده‌اند، اما از مردم‌عادی گزارشی نداشته‌ایم که نشان دهد، ساچمه به چشم‌شان خورده باشد

سلیمان حیدری، رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت‌ بهداشت گفت:

تا همین حالا هیچ گزارشی مبنی بر اینکه یک بیمارستان دولتی، خصوصی، غیردولتی یا خیریه‌ای وجود داشته که مجروحی را پذیرش نکرده، نداشته‌ایم.

اما یکی، دو مورد گلایه ازطرف نیروهای امنیتی داشتیم که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ بودند و با اکراه، درمان‌شان صورت گرفته که البته به‌معنی سیاست آن مرکز نیست.

 کار درمان یک موضوع انسانی است و ارتباطی به نژاد، دین، جنس و عقاید افراد ندارد.

به آنها گفتیم این موضوع خط‌قرمز ماست و ما نمی‌گذاریم از آمبولانس برای اهدافی غیر از این استفاده شود.

ادعایی که در این زمینه شد، بدون سند بود. در بخش دیگری از این بیانیه آمده بود، از درمان جوانان و نوجوانان جلوگیری نشود.

من شخصا از افرادی که این بیانیه را امضا کردند، پرسیدم اگر موردی در این زمینه وجود دارد، اعلام کنند تا ما پیگیری کنیم.

هیچ آمبولانسی از آمبولانس‌های اورژانس کشور مورد استفاده نیروهای‌ نظامی قرار نگرفته است، مراکز نظامی، آمبولانس‌های خودشان را دارند و برای درمان نیروهای خودشان استفاده می‌کنند. آنها مرکز درمانی مخصوص دارند.

احیانا اگر تصاویری استفاده شده، مربوط به نیروهای نظامی در ارتباط با آمبولانس‌های خودشان بوده است و ارتباطی به آمبولانس‌های کشور نداشته.

ما گزارش‌هایی داشتیم که بیش از ٣٠ تا ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی با اصابت ساچمه روبه‌رو شده‌اند و ساچمه‌ها به بدن، قفسه سینه و شکم‌شان اصابت کرده.

ما اینها را به‌صورت رسمی و مستند در اختیار داریم. اما از مردم‌عادی گزارشی نداشته‌ایم که نشان دهد، ساچمه به چشم‌شان خورده باشد./هم میهن

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها