ادعای گاردین:

رئیس جمهور تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری با ترامپ دیدار می کند

مشاور رئیس جمهور اعلام کرد وی به زودی و تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود با ترامپ دیدار می کند.

رئیس جمهور تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری با ترامپ دیدار می کند

به گزارش مستقل آنلاین، روزنامه گاردین نوشت:

آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان، ممکن است در جریان سفر این هفته به نیویورک با دونالد ترامپ دیدار کند.

دودا که دوره ریاست جمهوری او در سال 2025 به پایان می رسد، یکی از شرکای بین المللی مورد علاقه ترامپ در دوران ریاست جمهوری او بود. به گزارش رویترز، دستیار ارشد رئیس جمهور لهستان گفته است که آنها همچنان در تماس هستند.

دودا قبل از سوار شدن به هواپیما به خبرنگاران گفت: «اگر چنین احتمالی وجود داشته باشد، چون به برنامه نیز بستگی دارد، من با دونالد ترامپ نیز دیدار دوستانه خواهم داشت.»

طبق گزارش ها، یک نشست غیررسمی ممکن است در سفر به نیویورک برگزار شود و طی آن دودا با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار کند.

بسیاری از رهبران اروپایی مدت‌ها نگران بودند که ریاست جمهوری مجدد ترامپ به معنای کاهش حمایت آمریکا از اوکراین، همسایه لهستان و ائتلاف نظامی ناتو باشد.

لهستان متحد سرسخت اوکراین است و دودا و نخست وزیر لهستان، دونالد تاسک، از قانونگذاران آمریکایی خواسته اند تا 60 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را تصویب کنند.

در حالی که تاسک و دودا به شدت بر سر بسیاری از مسائل داخلی اختلاف نظر دارند، آنها در مورد اهمیت ادامه حمایت از اوکراین متحد هستند.

تاسک نخست وزیر لهستان روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «اگر او واقعاً (با ترامپ) ملاقات کند، ما از او انتظار داریم که قاطعانه موضوع حمایت آشکار از غرب و اروپا در مناقشه اوکراین و روسیه را مطرح کند.»

وی گفت که وزیر امور خارجه او همچنین به دودا درباره اهمیت تسریع در تحویل تسلیحات آمریکایی به لهستان توضیح خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها