نتایج جستجو : هنرهای تجسمی

  • صلاحیت‌ها را از ارشاد به صداوسیما ندهید!

    مجلس هم صدای هنرمندان را درآورد:

    صلاحیت‌ها را از ارشاد به صداوسیما ندهید!

    خانه هنرمندان ایران، خانه موسیقی، خانه تئاتر، خانه سینما و انجمن‌های هنرهای تجسمی در مورد بخش فرهنگ و هنر و رسانه لایحه برنامه هفتم توسعه بیانیه‌ای صادر کردند.

  • جزئیاتی از اختتامیه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر

    جزئیاتی از اختتامیه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر

    آخرین جشنواره فجر ۱۴۰۱، عصر جمعه به نام هنرمندان تجسمی در تالار وحدت برگزار شد؛ در این مراسم از هفت هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی تجلیل شد و یاد و خاطره پنج هنرمند تازه درگذشته را گرامی داشتند.

  • پای خسرو شکیبایی به جشنواره فجر باز شد!

    پای خسرو شکیبایی به جشنواره فجر باز شد!

    حالا دیگر جشنواره تئاتر فجر به دوره چهارهم رسیده بود و نمایش های بیشتری در این رویداد شرکت کردند و اتفاقا کارگردان یکی از این نمایش ها خسرو شکیبایی بود.

  • سایت فروش بلیت برای کنسرت ها فعال شد

    سایت فروش بلیت برای کنسرت ها فعال شد

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فعالیت‌های هنری از سرگیری فعالیت های موسیقی را از هفته جاری داشتیم که شروع شد و سایت را فروش بلیت برای کنسرت های مختلف فعال شده و فروش بلیت را انجام می‌دهند که با استقبال خوبی دارد این کار صورت می‌گیرد.

  • کوشک باغ هنر فضایی برای حمایت از هنر و نمایش آثار هنری است

    تحسین سفیر کرواسی از آثار حسن روح الامین؛

    کوشک باغ هنر فضایی برای حمایت از هنر و نمایش آثار هنری است

    نمایشگاهِ مجموعه آثار حسن روح‌الامین با عنوان «نقش راستان» یکشنبه ۲۰ شهریور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در کوشک باغ هنر افتتاح شد.

  • حشرات در موزه هنرهای معاصر تهران؟! + فیلم

    حشرات در موزه هنرهای معاصر تهران؟! + فیلم

    نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» که به واسطه نمایش آثاری که پس از دهه‌ها دوباره به نمایش گذاشته شده‌اند، بازخوردهایی در سطح بین‌المللی پیدا کرده است، حالا با حاشیه‌ای به نام هجوم حشرات به برخی آثار همراه شده است.

  •  پس از عید فطر کدام خوانندگان «کنسرت» دارند؟

    پس از عید فطر کدام خوانندگان «کنسرت» دارند؟

    با پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر روال برگزاری کنسرت‌ها شکل جدی‌تر به خود گرفته است. در همین راستا چند خواننده پاپ و سنتی در پایتخت به اجرای برنامه می‌پردازند و سیمین غانم و دو گروه برای بانوان اجرا خواهند داشت. ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران هم کنسرت‌هایی را پیش رو دارند.

  • نگاهی به زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان نقاش و مینیاتوریست مشهور ایرانی

    نگاهی به زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان نقاش و مینیاتوریست مشهور ایرانی

    محمود فرشچیان نقاش معاصر ایرانی تأثیر فراوانی بر نقاشی ایرانی و دیگر هنرهای سنتی گذاشته است. برخی از آثار او توسط وزیران امور خارجه ایران به عنوان هدیه به سفرا و وزرای کشورهای خارجی اهدا شده‌است. آثار او نیز در بسیاری از شهرهای مهم جهان به نمایش گذاشته شده‌است.

  • نگاهی به زندگی و آثار هانیبال الخاص نقاش نوگرای معاصر ایرانی

    نگاهی به زندگی و آثار هانیبال الخاص نقاش نوگرای معاصر ایرانی

    هانیبال الخاص نقاش، منتقد و مدرس هنری، مترجم و نویسنده آشوری‌تبار اهل ایران آغازگر طراحی فیگوراتیو در نقاشی نوگراست او یکی از تأثیرگذارترین نقاشان و معلمان هنری در جریان هنر معاصر نقاشی ایران به شمار می‌رود.

  • بیوگرافی جکسون پولاک نقاش مدرنیست آمریکایی و از پیشگامان سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی

    بیوگرافی جکسون پولاک نقاش مدرنیست آمریکایی و از پیشگامان سبک اکسپرسیونیسم انتزا…

    جکسون پولاک نقاش مدرنیست آمریکایی و از پیشگامان جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی بود. او بیشتر به خاطر سبک منحصر به فرد «نقاشی قطره‌ای» مشهور شده‌است.