ایرلاین عربستانی ایرباس های ایران ایر را صاحب شد!

شرکت فلایناس عربستان،ایرباس های برجامی ایران ایر را خرید و به ناوگان خود اضافه کرد.

ایرلاین عربستانی ایرباس های ایران ایر را صاحب شد!

به گزارش مستقل آنلاین، الشرق الاوسط نوشت:

فلایناس، شرکت هواپیمایی سعودی و پیشروترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در خاورمیانه و جهان، در مراسمی که در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض برگزار شد، تحویل گرفتن پنجاهمین هواپیما از یک سفارش بزرگ برای هواپیماهای ایرباس A320neo را جشن گرفت.

این شرکت در برنامه ای بلندپروازانه برای رشد، توسعه و افزایش اندازه ناوگان خود حرکت می کند.

به گزارش رسانه های سعودی تحویل پنجاهمین هواپیما در چارچوب سفارش خرید 120 فروند هواپیمای A320neo از ایرباس به ارزش بیش از 32 میلیارد ریال عربستان است که در آن زمان دومین خرید بزرگ هواپیمای A320neo در خاورمیانه بود که گامی استراتژیک برای فلاینس بود.

قرارداد با ایرباس یک گام استراتژیک برای فلایناس بود که موقعیت خود را به عنوان یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت پیشرو در خاورمیانه و یکی از چهار شرکت برتر هواپیمایی ارزان قیمت در جهان تثبیت کرد. این شرکت در حال پیشبرد برنامه های بلندپروازانه خود برای دو برابر کردن اندازه ناوگان پس از تصویب هیئت مدیره آن افزایش سفارشات خرید به 250 هواپیما است. این در راستای برنامه استراتژیک فلاینس – با شعار "ما جهان را به پادشاهی متصل می کنیم" - به موازات استراتژی ملی هوانوردی غیرنظامی است تا شرکت های هواپیمایی ملی را قادر می سازد تا در اتصال میلیون ها نفر مسافر با عربستان سعودی و با 250 مقصد بین المللی مشارکت داشته باشند و در آینده 330 مقصد را در خود جای دهند. همچنین پذیرایی از مسافران و میزبانی سالانه 100 میلیون گردشگر تا سال  2030 از برنامه های این ایرلاین است.

به موازات ارتقاء ناوگان flynas، تحویل هواپیماهای جدید به ایجاد صدها شغل با کیفیت در بخش هوانوردی به طور مستقیم و غیر مستقیم کمک کرد. flynas اخیراً از افتتاح برنامه های کاربردی در چندین برنامه، از جمله برنامه خلبانان آینده، برنامه مهندسان آینده، و برنامه خدمه کابین برای مردان و زنان سعودی خبر داد.

هواپیمای A320neo سومین هواپیما از نوع ایرباس است که از ابتدای سال 2024 توسط فلایناس دریافت می‌شود و به دلیل دریافت سایر دسته‌های هواپیما در طول سال است که تعهد فلاینس به پایداری و حفاظت از محیط زیست را تقویت می‌کند. A320neo پیشرفته ترین، دوستدار محیط زیست و کم مصرف ترین هواپیمای تک راهرو در سراسر جهان است.

فلایناس بیش از 70 مقصد داخلی و بین المللی را با بیش از 1500 پرواز هفتگی به هم متصل می کند و از زمان راه اندازی خود در سال 2007 تاکنون بیش از 78 میلیون مسافر را با هدف دستیابی به 165 مقصد داخلی و بین المللی پرواز داده است.

ایران ایر در آذرماه سال 1394  قرارداد قطعی خرید ۱۰۰ فروند هواپیما شامل ۳۲ فروند ای ۳۲۰نئو را با ایرباس نهایی کرد. در آن زمان انتظار می‌رفت در صورت واریز پیش پرداخت و انعقاد قرارداد تأمین مالی برای این هواپیماها، تحویل آن‌ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شود اما با سرکار آمدن ترامپ و خروج آمریکا از کاخ سفید و اعمال تحریم های مجدد از سوی واشنگتن،شرکت ایرباس رسما سفارش خرید "ایران ایر" را از لیست تحویل به مشتریان خود خارج کرد.

گفتنی است این هواپیماها در پی رفع تحریم‌ها و با صدور مجوز اوفک (اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) وارد شده بود که این مجوز تا پایان ۲۰۲۰ اعتبار داشت اما با ورود ترامپ به کاخ سفید، این مجوزها در ۸ می ۲۰۱۸ لغو شدند.

با لغو سفارش های ایران ایر،سایر ایرلاین های جهان که مشتاق چنین ناوگانی بودند اقدام به خریداری هواپیماهای برجامی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها