کدام بروکر کارمزد معاملاتی کمتری دارد؟

بازار سرمایه در سراسر جهان به ‌عنوان مکانی محبوب، برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مختلف شناخته می‌شود. اما برای معامله در این بازار نیاز به یک بروکر است و یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین بروکر فارکس، کارمزدهای معاملاتی است.

 

امروزه، بازار سرمایه در سراسر جهان به ‌عنوان مکانی محبوب، برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مختلف شناخته می‌شود. اما برای معامله در این بازار نیاز به یک بروکر است و یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین بروکر فارکس، کارمزدهای معاملاتی است. کارمزد معاملاتی می‌تواند تأثیر زیادی بر سودآوری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران داشته باشد. در این مقاله به معرفی و بررسی بروکرهایی که کارمزد معاملاتی کم‌تری دارند پرداخته خواهد شد و با ارائه اطلاعات لازم در این خصوص، به معامله‌گران کمک خواهد شد تا بهترین بروکر فارکس را که کارمزد معاملاتی مناسبی دارد، انتخاب کنند.

کارمزد معاملاتی در بروکرها چیست؟

بروکرها واسطه‌ای میان معامله‌گران و بازار سرمایه می‌باشند. آنها به شیوه‌های مختلف، برای خود درآمدزایی می‌کنند که شامل موارد زیر است:

  • اسپرد: یکی از راه‌های کسب درآمد بروکرها، دریافت اسپرد از معامله‌گران است. اسپرد به اختلافی که بین قیمت خرید و فروش یک نماد معاملاتی وجود دارد، گفته می‌شود. این اختلاف قیمت، در زمان خرید و یا فروش از معامله‌گر دریافت و به بروکر اختصاص داده می‌شود. اسپردها می‌توانند در بازارهای مختلف، مانند بازار سهام، بازار جفت‌ارزها، طلا و... متفاوت باشند و یا بر اثر عوامل مختلف تغییر کنند. همچنین اسپرد دریافتی در هر بروکر می‌تواند متفاوت باشد و یا خیلی کم در نظر گرفته شود. زیرا هر بروکر با ارائه اسپرد بهتر، می‌تواند در مقایسه با رقبا، معامله‌گران بیش‌تری را جذب خود کند.
  • کارمزد معاملاتی (کمیسیون): بروکرها از معامله‌‌گران و سرمایه‌گذاران خود، کارمزدی را برای هر معامله دریافت می‌کنند. این کارمزد معمولاً به‌صورت درصدی از ارزش معامله و یا به‌صورت مبلغی ثابت برای هر معامله‌ تعیین می‌شود. دریافت کارمزد معاملاتی، عمده‌ترین راه کسب درآمد بروکرها است. اما میزان کارمزدهای معاملاتی در بروکرها برای رقابت با یکدیگر متفاوت است و حتی بعضی از بهترین بروکرهای فارکس، هیچ کارمزدی از معاملات تریدرهای خود دریافت نمی‌کنند و کارمزد معاملات در این بروکرها صفر است.
  • هزینه‌های نگه‌داری حساب: بروکرها ممکن است برای نگه‌داری از حساب‌های معامله‌گران‌شان، هزینه‌هایی را به‌صورت ماهانه و سالانه دریافت کنند؛ این هزینه‌ها برای مواردی مانند حفظ امنیت و مدیریت حساب، ارائه اطلاعات و گزارش‌های مالی و سایر خدمات مرتبط با حساب‌های معاملاتی گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که همه بروکرها هزینه نگه‌داری از حساب را از معامله‌گرانش دریافت نم‌کنند و با سرمایه شخصی بروکر این اقدامات را انجام می‌دهند.

بروکر آمارکتس (AMarkets)

بروکر آمارکتس که از بهترین بروکرهای فارکس به‌شمار می‌رود؛ با تأسیس در سال 2007 میلادی و تاکنون، توانسته با بیش از 2 میلیون معامله‌گر در سراسر جهان به همکاری بپردازد و به آن‌ها خدمات تجاری خود را ارائه دهد. در آمارکتس، برای واریز از معامله‌گران، کمیسیونی دریافت نمی‌شود. در بروکر آمارکتس، 4 نوع حساب‌ معاملاتی با نام‌های Standard، Fixed، Ecn و Crypto وجود دارد که در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران ارائه می‌شود. کمیسیونی که آمارکتس از معامله‌گران خود دریافت می‌کند برای تمامی حساب‌های معاملاتی این بروکر صفر و برای حساب معاملاتی ECN، معادل 2.5 دلار در هر 1 لات است. همچنین اسپردی که این بروکر برای حساب‌های معاملاتی خود در نظر گرفته است به شرح زیر است:

  • اسپرد حساب معاملاتی ECN برابر با صفر.
  • اسپرد حساب معاملاتی Standard به‌صورت شناور از 1.3 پیپ.
  • اسپرد حساب معاملاتی Fixed برابر با 3 پیپ به‌صورت ثابت.
  • اسپرد حساب معاملاتی Crypto به‌صورت شناور از 1.3 پیپ.

بروکر ارانته (Errante)

بروکر ارانته که در سال 2018 میلادی تأسیس شده است و در لیست بهترین بروکر فارکس قرار دارد؛ دارای کارمزدهای معاملاتی مناسب و پایین است. در بروکر ارانته از معامله‌گران برای واریز سرمایه خود به حساب معاملاتی‌شان، کارمزدی دریافت نخواهد شد؛ اما برای برداشت از طریق کیف‌ الکترونیکی، 1 درصد کارمزد و برای برداشت از طریق رمزارزها، بسته به رمزارز انتخابی از 1 دلار تا 15 دلار کارمزد از معامله‌گران دریافت خواهد شد. در بروکر ارانته 4 نوع حساب معاملاتی به‌نام‌های ECN Standard، ECN Premium، ECN VIP و Tailor Made، در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 و پلتفرم معاملاتی CTrader ، به معامله‌گران ارائه می‌شود. در ارانته برای حساب‌های VIP و Tailor Made لازم است معامله‌گران برای معاملات خود کمیسیون پرداخت کنند، اما حساب‌های Standard و Premium، کمیسیون ندارند. همچنین اسپردی که این بروکر برای حساب‌های معاملاتی خود در نظر گرفته است به شرح زیر است:

  • اسپرد حساب معاملاتی Tailor Made برابر با صفر.
  • شروع اسپرد در حساب معاملاتی Standard از 0.8 پیپ.
  • شروع اسپرد در حساب معاملاتی Premium از 0.6 پیپ.
  • شروع اسپرد در حساب معاملاتی VIP از 0.2 پیپ.

بروکر ویندزور (Windsor)

بروکر ویندزور که در لیست بهترین بروکر فارکس، جزو قدیمی‌ترین بروکرها به‌شمار می‌رود؛ در سال 1988 میلادی فعالیت خود را در حوزه بازارهای مالی آغاز کرده است. این بروکر برای واریز و برداشت از طریق رمزارزها از معامله‌گران خود کارمزدی دریافت نمی‌کند؛ اما برای برداشت از طریق‌ کارت‌های بانکی معامله‌گران باید 3 دلار به‌عنوان کارمزد به این بروکر پرداخت کنند. در ویندزور 2 نوع حساب معاملاتی به نام‌های Prime و Zero، در پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 به معامله‌گران ارائه می‌شود. در حساب Prime از معامله‌گران کمیسیونی دریافت نمی‌شود و فقط در صورت معامله بر روی رمزارزها معامله‌گران باید 8 دلار به‌ازای هر لات به ویندزور بپردازند. اما در حساب Zero از معامله‌گران به‌ازای هر 1 لات معامله، 8 دلار به‌عنوان کمیسیون گرفته می‌شود. همچنین اسپرد در حساب‌ معاملاتی Prime از 1 پیپس شروع شده و در حساب Zero اسپردی از معامله‌گران دریافت نخواهد شد.

بروکر فارکس چیف (xchief)

یکی‌دیگر از بروکرهایی که در لیست بهترین بروکر فارکس قرار دارد؛ بروکر فارکس چیف است. در فارکس چیف از معامله‌گران برای واریز سرمایه خود به حساب معاملاتی‌شان، کارمزدی دریافت نمی‌شود و معامله‌گران فقط در صورت واریز از طریق پرفکت مانی، باید 2 درصد به‌عنوان کارمزد واریز پرداخت کنند. کمیسیون برداشت نیز برای برداشت از طریق رمزارز و برداشت از طریق بانک‌های ایرانی، صفر در نظر گرفته شده ولی در بقیه شیوه‌های برداشت، بروکر فارکس چیف از معامله‌گران خود کارمزد دریافت می‌کند. در بروکر فارکس چیف 4 نوع حساب معاملاتی با نام‌های Cent، Classic +، DirectFX و xPrime و در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به معامله‌گران ارائه می‌شود. کمیسیون دریافتی در حساب‌های Cent و Classic + صفر است. اما در حساب DirectFX بروکر فارکس چیف 2.5 دلار کمیسیون به‌ازای هر لات و در حساب xPrime، 3 دلار کمیسیون به‌ازای هر لات از معامله‌گران خود دریافت می‌کند. همچنین اسپردی که این بروکر برای حساب‌های معاملاتی خود در نظر گرفته است به شرح زیر است:

  • اسپرد حساب معاملاتی xPrime برابر با صفر.
  • شروع اسپرد در حساب معاملاتی Cent از 0.9 پیپ.
  • شروع اسپرد در حساب معاملاتی Classic + از 0.6 پیپ.

بروکر آلپاری (Alpari)

بروکر آلپاری که در سال 1998 میلادی تأسیس شده است؛ با دریافت کارمزدهای پایین، در لیست بهترین بروکرهای فارکس قرار دارد. بروکر آلپاری روش‌های پرداخت زیادی را برای واریز و برداشت در اختیار معامله‌گران خود گذاشته است که بعضی از این روش‌ها دارای کارمزد و بعضی دیگر بدون کارمزد می‌باشند. در بروکر آلپاری 3 نوع حساب معاملاتی با نام‌های Standard، ECN و Pro-ECN و در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 به تریدرها ارائه می‌شود. معامله‌گران آلپاری در صورتی‌که از حساب معاملاتی Standard در متاتریدر 4 و 5 و یا حساب ECN در متاتریدر 4 استفاده کنند، نیاز به پرداخت کمیسیون نخواهند داشت. اما در حساب‌های ECN در متاتریدر 5 و Pro-ECN، از معامله‌گران 25 دلار به‌ازای هر 1 میلیون دلار ارزش اسمی معامله، کمیسیون دریافت خواهد شد. همچنین در بروکر آلپاری اسپرد معاملات صفر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها