چین ایده کاپیتان محمدی بخش را اجرا کرد!

چین با ارائه طرح جدید تاکسی های هوایی،این ایده را که توسط محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده بود را اجرا کرد.

چین ایده کاپیتان محمدی بخش را اجرا کرد!

به گزارش مستقل آنلاین، فاینشنال تایمز نوشت:

چندی پیش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد جت های شخصی و هواپیماهای سبک از این پس مجوز فروش و پرواز را دارند، پس از این صحبت کاپیتان محمدی بخش موجی از انتقادات به او روانه شد.

اما اکنون در چین،یکی از شرکت‌های تاکسی پرنده شانگهای می‌گوید که صنعت «ارتفاع پایین» چین به لطف ایجاد خط تولید ونیز حمایت بیشتر دولت چین، پیشرفت‌های بسیاری در فناوری و در بخش لجستیک ایجاد کرده و از این نظر  از رقبای غربی جلوتر است.

کل بازار ایجاد شده توسط هواپیماهای کوتاه برد یا به اصطلاح تاکسی های هوایی یا eVTOL پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 در ارزیابی موردی پایه توسط تحلیلگران مورگان استنلی، با مشتریان بالقوه در خطوط هوایی، تدارکات، خدمات اضطراری، کشاورزی، گردشگری و عملیات امنیتی استفاده شود و درآمدی معادل 1.5 تریلیون دلار در سال داشته باشد.

گروه AutoFlight چین در اواخر ماه مارس گواهینامه صلاحیت پروازی را از اداره هوانوردی غیرنظامی چین برای طراحی و قطعات هواپیمای بدون سرنشین CarryAll خود دریافت کرد – این برای اولین بار در جهان است که eVTOL با وزن بیش از 1 تن که توسط رگولاتورها تایید شد.

کلن زی، معاون شرکت  AutoFlight ، گفت :در حالی که این شرکت همچنین به دنبال تاییدیه های مشابه در اروپا است، CAAC "کاملاً بدنبال توسعه این از صنعت جدید بوده است. آنها ساعات بیشتری کار می کنند. . . آنها مصمم هستند که در واقع روند تحقق این فناوری جدید را تسریع بخشند."

هواپیماهای EVTOL مانند هلیکوپترها به صورت عمودی بلند می شوند، اما سپس به حالت بال ثابت برای سفر با سرعت بالاتر منتقل می شوند و حمل و نقل سریعتر و کارآمدتری را نسبت به گزینه های زمینی ارائه می دهند. تحلیلگران به هزارتویی از موانع نظارتی و ایمنی اشاره می‌کنند، اما حامیان اینگونه هواپیماهای سبک می‌گویند این فناوری می‌تواند اساساً نحوه سفر و جابجایی انسان‌ها را تغییر دهد، و حتی شبیه به خودروهای بازار انبوه و خطوط هوایی تجاری باشد.

اکثر هواپیماهای eVTOL هنوز در مراحل آزمایشی هستند و از نظر سرعت و ارتفاع زیاد و وزنی که می توانند حمل کنند، بسیار متفاوت هستند. تحلیلگران مورگان استنلی قبلاً خاطرنشان کرده بودند که یک چالش کلیدی برای اپراتورهای هواپیما در کنترل محدودیت‌های فضای هوایی به‌ویژه در مناطق شهری و اطراف آن وجود دارد.

AutoFlight، با حمایت سرمایه‌گذار فناوری آلمانی Team Global و صندوق آمریکایی TDK و همچنین سرمایه‌گذاران چینی، دارای دفتر مرکزی و یک کارخانه در Kunshan، در غرب شانگهای، و همچنین یک مرکز تولید و آزمایش در شاندونگ، شمال چین است.

در ماه فوریه، این شرکت گفت تیم پنج نفره آن - نسخه مسافربری CarryAll - طولانی‌ترین پرواز را برای یک هواپیما از نوع خود با یک باتری به ثبت رسانده است و سفری 250 کیلومتری را در نزدیکی پایگاه شاندونگ این شرکت انجام داده است.

در همان ماه، AutoFlight اولین پرواز نمایشی بین شهری و بین‌دریایی را در جهان انجام داد، زمانی که نسخه گران قیمت آن که ویژه افراد متمکن است، 50 کیلومتر را بدون خدمه بین شهرهای جنوبی چین شنژن و ژوهای، از دلتای رودخانه مروارید طی کرد.

زی گفت که این پروازها گام های مهمی در اثبات فناوری و قابلیت تجاری این هواپیما بوده است.

این شرکت همچنین در حال تبلیغ طرح‌های دولت برای به اصطلاح «اقتصاد در ارتفاع پایین» در مسیرهای هوایی کلیدی در جنوب چین، بزرگترین و مهم‌ترین مرکز تولید فناوری در جهان است.

صنعت نوپای تاکسی پرنده در پنج سال گذشته میلیاردها دلار سرمایه جذب کرده است و شرکت های نوپا در ایالات متحده، اروپا و چین، از جمله Ehang مستقر در شنژن، با گروه های هوانوردی تاسیس شده مانند بوئینگ و ایرباس رقابت می کنند.

شازان صدیقی، تحلیلگر فناوری در گروه تحقیقاتی IDTechEx بریتانیا، می‌گوید که این صنعت با حدود 10000 سفارش هواپیما به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار، "علاقه تجاری قابل توجهی" را به خود جلب کرده است.

صدیقی پیش بینی می کند که هواپیماهای eVTOL تا سال 2040 از تعداد معدودی پروژه آزمایشی به فروش بیش از 10000 دستگاه در سال رشد خواهند کرد. با این حال، او هشدار داد که اکثر پروژه های تاکسی پرنده "هرگز از مرحله طراحی و نمونه سازی عبور نمی کنند" و هشدار داد که بسیاری از شرکت ها در سال 2024 با مشکل مواجه خواهد شد زیرا احتمالاً نیازهای مالی افزایش می یابد.

AutoFlight می گوید که بیش از 1000 سفارش برای هواپیماهای خود دارد، اگرچه بسیاری از اینها شامل نامه های قصد و تفاهم هستند که ممکن است منجر به فروش نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها