بازیگر مائده سریال احضار کیست؟ + تصاویر مدلینگیش

آدرینا صادقی بازیگر جدید سریال احضار که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما از تلویزیون پخش شد. در این سریال از بازیگران جدید تائتر استفاده کرده است.

بازیگر مائده سریال احضار کیست؟ + تصاویر مدلینگیش

آدرینا صادقی بازیگر جدید سریال احضار که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما از تلویزیون پخش شد. در این سریال (احضار) از بازیگران جدید تائتر استفاده کرده است.

 

10452722_351-1

 

ادرینا صادقی، در اولین تجربه بازیگری خود در قاب تلویزیون در سریال احضار به کارگردانی علیرضا افخمی در ماه رمضان ۱۴۰۰ در شبکه یک دیده شد و بازی روان و خوب و مخاطب پسندش باعث شد تا نظر مثبت بینندگان تلویزیون را کسب کند.

او در این سریال تجارب خوبی را در کنار بازیگران سرشناس و مطرحی چون آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی ،مینو آذرمگین در نقش زهره، دینا هاشمی در نقش سوسن و میلاد میرزایی در نقش محسن و افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر در نقش رها و صالح میرزاآقایی و … می باشد.

لازم به ذکر است داستان این سریال درباره، مائده و دختر داییش زهره است.. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا شود. با پیوستن محسن ـ خواستگار قبلی مائده ـ به این جمع حوادثی رقم می خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌کند و …

 

سریال احضار؛ بازگشت دوباره مفاهیم ماورایی

سریال «احضار» بازگشت دوباره مضامین ماورایی به سریال های سیماست. سریال هایی با موضوعات ماورایی و عالم معنا در دهه 80 در کنار آثار کمدی، بیشترین اقبال را در بین مجموعه های ماه مبارک رمضان سیما داشت. «او یک فرشته بود»، «کمکم کن»، «اغما»، «سی‌امین روز»، «روز حسرت»، «ملکوت» و ... ازجمله سریال های ماورایی به یادماندنی سیما در آن دوران بود. به دلیل جاذبه ذاتی و همچنین قابلیت این گونه کارها در پرداختن به مضامین معنوی و معرفتی، لزوم احیای دوباره سریال های ماورایی محسوس بود. سریال هایی که بتوانند با رفع اشکالات قبلی که مورد انتقاد قرار گرفته بودند، با طرح سوژه هایی مربوط به عالم معنا به مخاطب تلنگر بزنند و در ایام نورانی ماه رمضان، غبار روزمرگی ها را از چشم دل بزدایند و دنیایی دیگر را به تصویر بکشند.

 

172953_452

 

image_d7b02b26b5a570616e968280b49d9ea50f8a03a9

 

پس از یک دهه این نوع سریال ها بار دیگر احضار شده اند، اما این بار مطابق با شرایط روز و مسائل مبتلا به جامعه روایتگر قصه ای جوان پسند و غافل گیر کننده شاهد یک سریال ماورایی هستیم. این سریال در ساختاری پرفراز و نشیب و توأم با حادثه ، تعلیق و هیجان، به محتوایی خاص نیز می پردازد. لحظاتی از هر قسمت در این سریال نیز فضای هراس انگیز برقرار می شود که در این لحظات، نشانه هشدار برای محدودیت سنی به نمایش در می آید.

 

«احضار» ماجرای چند دختر جوان است که در سفر شمال به سر می برند. مائده، شخصیت محوری داستان سریال، متوجه می شود که خواستگار سابقش محسن، قصد ازدواج با دخترعمویش زهره را دارد. در أثر کینه ورزی یکی از دوستان مشترکشان، پای این خواستگار هم به سفر آن ها باز می شود اما در یک تعقیب و گریز میان او و مائده و زهره و درنتیجه بروز یک سانحه در جاده، محسن با ماشین به دره سقوط می کند و پس از انتقال به بیمارستان از دنیا می رود. مائده که خودش را مقصر مرگ محسن می داند و عذاب وجدان دارد، تصمیم می گیرد با روح محسن ارتباط برقرار کند و از او عذرخواهی کند و درباره آن حادثه به وی توضیح دهد. در نتیجه پای مائده به محافل احضار ارواح باز می شود.

علیرضا افخمی که خودش یکی از پیشقراولان مجموعه های ماورایی بود، این بار یک أثر در فضای دانشجویی را در این زمینه به منصه ظهور رسانده است. جوان هایی که در مناسبات امروزی دچار چالش های ویژه ای چون انتخاب همسر، فریب بازار و حیله برخی از فرقه ها بر سر راهشان قرار می گیرد. به همین دلیل هم سریال «احضار» نسبت به مجموعه هایی با تم ماورایی که درگذشته دیده بودیم متفاوت است. در این سریال بنا نیست که مانند آثاری چون «اغما» و «او یک فرشته بود» شاهد دخالت ارواح در زندگی انسان ها باشیم. در سریال «احضار» البته به عالم معنا و دنیای ارواح نیز پرداخته می شود، اما رویکرد اساسی این سریال، آسیب شناسی برخی از کسب و کارهای غیرقانونی و بعضی از فرقه هایی است که در این عرصه به سوءاستفاده و فریب مردم مشغول هستند. ضمن اینکه در «احضار» خرده روایت هایی هم درباره چالش های اقتصادی روز کشور، مسائل مربوط به ازدواج و روابط عاطفی جوانان و آشنایی آن ها برای تشکیل خانواده وجود دارد.

 متأسفانه طی سال های اخیر گروه هایی با ادعای توانایی برقراری ارتباط با روح متوفیان و جن و موجودات ماورایی و با ترفندهایی افراد ناآگاه را سرکیسه می کنند. سریال «احضار» به افشای این ترفندها می پردازد و نشان می دهد که محافل مدعی احضار روح و برخی از فرقه های مدعی عرفان های نوظهور، چگونه رگ خواب مشتری های خود را به دست می آورند و کاری می کنند که آن ها صداقت و راستی گفتار و رفتارشان را باور کنند. نشانه چشم جهان بین که در نامواره (لوگو) سریال نیز دیده می شود نیز به منشاء و سرخط همین جریان اشاره دارد. هر چند که استفاده از این نشانه سؤال برانگیز شد، اما به واقع استفاده از این تصویر، اعلام جهت و هدف گیری داستان این سریال است. همچنان که علیرضا افخمی، کارگردان سریال «احضار» اعلام کرده است: «وجود چشم جهان‌بین در لوگوی سریال با موضوع و مضمون سریال ارتباط مستقیم و با آن همخوانی دارد. به فتوای اکثر علما برپایی یا شرکت در مجالس احضار روح مذموم و حرام اعلام شده، زیرا اکثریت قریب به اتفاق چنین مجالسی بر پایه دروغ و فریب‌کاری است. وجود چشم جهان‌بین که یکی از نماد‌های فراماسونری است، در لوگوی سریال به تبعات ناخوشایند و ویرانگری اشاره دارد که برای شرکت‌کنندگان در هر محفل و مجلس مخفی و سری از جمله مجالس احضار به بار خواهد آمد.»

 

382696_143

 

51490_345

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها