15 حقیقت جذاب درباره ناتالی پورتمن بازیگر صاحب‌نام سینمای هالیوود که جالب است بخوانید

بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی، ناتالی پورتمن از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود به شمار می‌آید.او تاکنون توانسته چند جایزه‌ اسکار، بفتا و گلدن گلوب دریافت کند. نگاهی داریم به حقایقی جذاب درباره زندگی او.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

ناتالی پورتمن 2

1. تولد و کودکی ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن تنها فرزند پدری پزشک و اهل اسرائیل و مادری بازیگر اهل سین سیناتی ایالت اوهایو است. او در 9 ژوئن 1981 در شهر اورشلیم به دنیا آمد؛ بنابراین دارای هم شهروند ایالات‌متحده آمریکا و هم اسرائیل است. پدربزرگ و مادربزرگ ناتالی اغلب اعضای خانواده‌ی خود را در فاجعه هولوکاست از دست دادند، از جمله اجدادش را که در اردوگاه کار اجباری آشویتس در لهستان جان باختند. زمانی که او هنوز بچه بود همراه والدینش به شهر واشنگتن آمدند. بعد از چند مهاجرت دیگر در نهایت خانواده ساکن نیویورک شدند. همان شهری که او هم‌اکنون هم در آن زندگی می‌کند.

2. ناتالی پورتمن در یک پیتزافروشی کشف شد

ناتالی هنگامی‌که توسط یک کارگزار مدل‌یابی در یک رستوران کشف شد، بسیار جوان بود. این مرد که برای برند لوازم آرایشی Revlon کار می‌کرد، به سراغ ناتالی ده‌ساله رفت و به او فرصت تبدیل‌شدن به یک مدل کودک را پیشنهاد کرد.

ناتالی این فرصت را رد کرد، زیرا علاقه‌ای به مدل بودن نداشت. چرا که این شغلی بود که برایش بسیار کسل‌کننده به نظر می‌رسید. بااین‌حال، او فرصت آشنایی با یک نماینده Revlon را به نفع خود به کار برد و توانست برای خود کارگزار بازیگری دست‌وپا کند. این آغاز باورنکردنی کار حرفه‌ای او بود.

ناتالی پورتمن 5

3. ناتالی پورتمن در یک نمایش موزیکال بیرون از برادوی بازی کرد

این اتفاق در سال 1992 افتاد و یکی از اولین فرصت‌های جدی بازیگری ناتالی بود. او جزوی از گروه بازیگران نمایش موزیکال «بی‌رحم» بود. نمایشی درباره یک دختر دبستانی که حاضر بود (به معنای واقعی کلمه) برای به دست آوردن نقش اصلی در نمایش مدرسه آدم بکشد. لورا باندی که تقریباً هم سن و سال ناتالی بود، نقش اصلی را به عهده داشت و ناتالی نقش فرعی را بازی می‌کرد.

باور کنید یا نه او تست بازیگری برای این نقش را درست همان وقتی داد بریتنی اسپیرز ده‌ساله پیشنهاد بازی در این نمایش را رد کرده بود، چرا که فشار کار برای او بیش از اندازه بود.

ناتالی و لورا بلافاصله پس از همبازی شدن در این نمایش دوستان بسیار خوبی شدند.

ناتالی پورتمن

4. فیلم «لئون: حرفه‌ای» سکوی پرتاب ناتالی پورتمن

اولین کار او روی صفحه نقش‌آفرینی در فیلم «لئون: حرفه‌ای» بود. آن زمان ناتالی تنها سیزده سال داشت. او در نقش ماتیلدا، یک دختر یتیم بازی می‌کند که وقتی به‌طور تصادفی با افراد خلافکاری سروکار پیدا می‌کند دچار مشکلات جدی می‌شود.

پدر و مادرش، تمایلی به اجازه دادن به او برای بازی در این فیلم نداشتند حتی پس از حذف تعدادی خشونت‌بارترین صحنه‌ها از فیلم‌نامه.

بزرگ‌ترین نگرانی والدین ناتالی درباره‌ی این فیلم خشونت نبود، بلکه بیش‌تر نگران ویژگی سیگاری بودن ماتیلدا بودند. آن‌ها قراردادی سفت و سخت با کارگردان لوک بسون بستند که تنها ۵ صحنه‌ی سیگار کشیدن در فیلم گنجانده شود و ناتالی در آن‌ها نه به سیگار پک بزند و نه دود آن را خارج کند و شخصیتی که او نقشش را بازی می‌کند باید در انتهای فیلم عادت بد سیگار کشیدن را ترک کند.

بااین‌وجود ناتالی بعدها گفت که در زمان بازی در این نقش مورد اذیت و آزار قرار گرفته است. باعث خوشحالی که صنعت فیلم از آن زمان به بعد پیشرفت کرده است و چنین اتفاقاتی کمتر پیش می‌آید.

5. ناتالی پورتمن نام خود را تغییر داده بود

از آنجا که او خیلی جوان بود وقتی‌که خود را در کانون توجه قرار داد، احساس کرد لازم است از خودش محافظت کند و این به معنای اطمینان از حفظ حریم شخصی خود بود. به همین دلیل، قبل از اولین کارش در «لئون: حرفه‌ای» نام خانوادگی خود را از Hershlag به نام قبل از ازدواج مادربزرگش، Portman تغییر داد.

این حرکتی بسیار هوشمندانه بود و مدتی هم جواب داد. از همه مهم‌تر، به او این امکان را داد که سال‌های جوانی خود را با آرامش نسبی سپری کند؛ اما این آرامش چندان طول نکشید و به‌زودی، او تبدیل به یک فوق ستاره شد.

ناتالی پورتمن 7

6. ناتالی در یک فیلم کوتاه مستقل بازی کرده است

پس از کار در «لئون: حرفه‌ای» ناتالی جوان به مدرسه بازگشت. بااین‌حال در هنگام تعطیلات مدرسه فرصتی دیگر برای او پیش آمد. ماریا کوه، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان در حال ساخت فیلم کوتاه خود «در حال پیشروی» بود، داستانی درباره زندگی یک زن مبتلا به سرطان پستان (با بازی ستاره فرانسیس کانروی) و دختر خردسالش.

بازی او چشمگیر بود و این فیلم کوتاه با موفقیت زیادی همراه شد و جوایزی را در جشنواره فیلم بلژیک و جشنواره فیلم سن‌پترزبورگ کسب کرد.

7. ناتالی پورتمن فارغ‌التحصیل هاروارد است

ناتالی جدا از اینکه یک بازیگر فوق‌العاده بااستعداد و یک زن زیبا است، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد نیز هست. در سال 2000، پس از اتمام فیلم‌برداری یکی از فیلم‌هایش، در دانشگاه هاروارد ثبت‌نام کرد و تحصیل خود را در رشته روانشناسی در مقطع لیسانس آغاز کرد.

در آن مدت او کارهای بازیگری زیادی انجام نداد و بیشتر بر روی تحصیل تمرکز کرد، به‌عنوان دستیار تحقیق در دانشگاه کرد و حتی تحقیق مشترکی با عنوان «فعال شدن لوب فرونتال در طی ماندگاری جسم: داده‌های طیف‌سنجی مادون قرمز نزدیک» را نوشت. ناتالی در سال 2003 از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد.

8. ناتالی پورتمن در دبیرستان مقاله علمی می‌نوشت

ناتالی بچه بسیار باهوشی بود و موفق شد با استفاده از این هوش در زندگی حرفه‌ای‌اش موفق شود؛ اما او عقل و هوش خود در بسیاری از قسمت‌های دیگر زندگی‌اش نیز استفاده کرد.

او مقاله‌ای با عنوان «یک روش ساده برای نشان دادن تولید آنزیمی هیدروژن از شکر» در دبیرستان نوشت، همراه با دانشمندان نوجوان یان هرلی و جاناتان وودوارد. این مقاله در جستجوی استعدادهای علمی اینتل گنجانده شده است و همچنین می‌توان آن را در سیستم داده اخترفیزیک هاروارد نیز پیدا کرد

ناتالی پورتمن 4

9- یک فیلم‌نامه فقط به خاطر ناتالی پورتمن تغییر کرده است

پس از پایان دوره دبیرستان در سال 1999، به ناتالی پیشنهاد شد در فیلم «هر جای دیگری اما اینجا» حضور یابد. او این پیشنهاد را بررسی اما در نهایت آن را رد کرد زیرا شامل صحنه‌ای از رابطه جنسی بود که انجام آن برایش راحت نبود. بااین‌حال، سوزان ساراندون که در این فیلم بازی می‌کرد و وین وانگ کارگردان او را برای این نقش می‌خواستند، بنابراین خواستار بازنویسی آن قسمت از فیلم‌نامه شدند.

عملکرد ناتالی در فیلم حیرت‌انگیز توصیف شد و اینکه «برخلاف بسیاری از بازیگران زن در سن و سال او ناتالی نه زیادی احساساتی است و نه زیادی اغواگر.»

10. ناتالی پورتمن تهیه‌کننده یکی از فیلم‌های خودش بود

وقتی او فیلم «بدون تعهد» را با اشتون کوچر ساخت ناتالی نه تنها بازیگر فیلم بود بلکه تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده داشت. این اولین بار بود که ناتالی پورتمن در این سمت قرار می‌گرفت، بنابراین او مجبور شد تعادل میان حضور در گروه تولید با نقش بازیگری خود را حفظ کند.

او دراین‌باره گفت: «برای اولین بار درگیر شدن در یک کار بسیار هیجان‌انگیز بود. دیدن چگونگی تغییرها و دلایل این تغییرها، همراه با تخصص ایوان در جلو رفتن و کشف کردن این کار را آسان‌تر کرد. یادگیری آن چیزها از طریق روند کار بسیار هیجان‌انگیز بود.»

11. فعالیت‌های بشردوستانه ناتالی پورتمن

فعالیت‌های خیرخواهانه ناتالی پورتمن بی‌شمار است. او از هشت‌سالگی که گیاه‌خوار شد مدافع حقوق حیوانات بود و در تمامی دوران شغلی خود خواستار برابری جنسیتی بود. در سال 2018، او روایتگر مستند Eating Animals را در حمایت از حقوق حیوانات بود. او همچنین از سال 2009 وگان بوده است.

همچنین، وی یکی از فعالان جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» بوده است.

ناتالی پورتمن 3

12. زندگی خانوادگی ناتالی پورتمن

او در سال ۲۰۱۲، با بنجامین میلپید، طراح رقص، بالرین، تهیه‌کننده فیلم و هنرپیشه فرانسوی ازدواج کرد. این زوج از این ازدواج دارای دو فرزند هستند.

13. دیدگاه‌های سیاسی ناتالی پورتمن

او به‌عنوان یک اسرائیلی-آمریکایی، انتقادهای زیادی از دولت اسرائیل به‌ویژه نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو داشته است. ناتالی پورتمن از انتخاب دوباره نتانیاهو در سال ۲۰۱۵ انتقاد کرده و اظهار داشته است که از این موضوع «ناامید» شده و بیشتر سخنان او را نژادپرستانه می‌داند.

در نوامبر ۲۰۱۷ پورتمن برنده جایزه سال ۲۰۱۸ جنسیس (کتاب پیدایش) شد که شامل یک‌میلیون دلار جایزه نقدی است. این جایزه همه‌ساله به یهودیانی داده می‌شود که در زمینه حرفه‌ای خود دستاوردهای مهمی داشته‌اند. در آوریل ۲۰۱۸ ناتالی پورتمن اعلام کرد به سبب «حوادث اخیر در اسرائیل» و برخورد خشونت‌بار اسرائیل با فلسطینیان معترض در نواحی مرزی، حضور در مراسم‌های عمومی اسراییل موجب ناراحتی او می‌شود و بنا ندارد در مراسم دریافت این جایزه که برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی ‌شده بود شرکت کند. در نتیجه این مراسم لغو شد.

او همچنین از اعضای فعال حزب دموکرات آمریکا محسوب می‌شود.

ناتالی پورتمن 6

14. ناتالی پورتمن و نقش مقابل دی کاپریو

 ناتالی پورتمن در ابتدا بنا بود در فیلم رومئو و ژولیت نقش مقابل لئوناردو دی کاپریو را ایفا کند اما به خاطر اختلاف سنی با کلیر دنس بازی او در فیلم منتفی شد.

15. دوستان نزدیک ناتالی پورتمن

از دوستان صمیمی و نزدیک ناتالی پورتمن می‌توان از این افراد نام برد: جیلنهال، میلا کنیس، برایس دالاس هاوارد، زک پوسن، مایک نیکولز، جولیا رابرتز، بریتنی اسپیرز و رابرت پتینسون.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها