پرونده 50 فوتی قم به کجا رسید؟

حریرچی استعفا نداد اما به کرونا مبتلا شد!

قم باید قرنطینه شود؟

امیرآبادی در حاشیه جلسه مجلس گفته بود که روزانه ۱۰ نفر در قم میمیرند. تا دوشب پیش حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت شدند. الان هم بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه اند.

حریرچی استعفا نداد اما به کرونا مبتلا شد!

 

نماینده قم: اسامی ۴۰ نفر از فوتی‌های قم را به معاون وزیر بهداشت داده‌ام/ منتظر استعفای حریرچی هستم/ خبر مراجعه من به اورژانس مجلس کذب است

حریرچی در ادامه گفت: در جلسه غیر علنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند به این خاطر که متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است.

به علاوه هیچ یک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم مطرح است. طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان‌های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

نماینده مردم قم با اشاره به آمار فوت بالایی که مربوط به مبتلایان کرونا در قم ارائه داده بود، گفت: لیست فوت شدگان را به معاون وزیر بهداشت دادم و به دنبال آن منتظر استعفای حریرچی هستم.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، در مورد ابتلایش به ویروس کرونا نیز گفت: خبر مراجعه من به اورژانس مجلس کذب است. من برای حضور در جلسه هیات رئیسه، مجلس را ترک کردم.

نماینده مردم در پاسخ به اینکه معاون وزیر بهداشت آمار فوت‌شدگان قم را تکذیب کرده، افزود: من اسامی ۴۰ نفر از فوت‌شدگان را به معاون وزیر داده‌ام و حالا باید منتظر استعفاء وی باشیم.

امیر آبادی در پاسخ به این سوال که آیا تستی دادید یا نه؟ گفت: من نه تست دادم و نه تستم مثبت بوده، نه چیزی گفته‌اند و نه قرنطینه شدم. بلکه در پاویون مجلس و جلوی در خانه ملت هستم و حتی در جلسه هیات رئیسه مجلس نیز شرکت کردم.

بنابراین نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خبر ابتلایش به کرونا را رد کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در ادامه، اظهار کرد: من کرونا ندارم. می‌بینید که سُر و مُر و گنده هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توصیه به قرنطینه نشده‌اید؟ هم گفت: نخیر. چه کسی این را گفته است؟ 

امیر آبادی در پاسخ به این که آیا در هنگام ورود به مجلس از شما خواسته نشده که وارد مجلس نشوید؟ گفت: خیر، چنین چیزی نبوده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که چرا پس از اینکه جلسه را ترک کردید میز و صندلی شما را ضد عفونی کردند؟ گفت: غلط کردند همچین کاری کردند. اشتباه کردند، به من چه مربوط است! 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که حتی به آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیز مبتلا نشده است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، نیز در پاسخ به ادعای امیر آبادی، نماینده مردم قم مبنی بر ارائه لیست ۵۰ نفر از متوفیان بر اثر بیماری کرونا، گفت: افرادی که فوت آنها از سوی وزارت بهداشت و درمان به دلیل ابتلا به کرونا اعلام شده است، همگی دارای پرونده پزشکی مشخص هستند و همگی آنها تست مثبت کرونا داشته اند.

او گفت: آقای امیرآبادی باید ثابت کنند که افراد معرفی شده دارای این ویژگی ها هستند. اگر این گونه بود من با صداقت کامل از سمت خود استعفا می دهم ولی اگر اینگونه نبود ایشان هم همینقدر صداقت داشته باشند و با اعتراف به اشتباه خود از نمایدگی مردم شریف قم استعفا دهند.

او افزود: تذکر می دهم که انتشار اسامی افراد بیمار و ذکر تشخیص آنها جرم است و برخورد قانونی باید با این موضوع صورت گیرد. علت فوت این افراد بدون ذکر نام را منتشر خواهم کرد.

اما امروز، بعد از تمامی این ماجراها خبرها حاکی از آن بود که ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، متأسفانه به ویروس کرونا مبتلا شده است! 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها