معجزه‌ای به نام عرق کاسنی/فواید عرق کاسنی را می‌دانید؟

عرق کاسنی یک داروی طبیعی و بسیار موثر برای پیشگیری از بیماری هایی چون سرطان است. اگر از اضافه وزن رنج می برید عرق کاسنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

معجزه‌ای به نام عرق کاسنی/فواید عرق کاسنی را می‌دانید؟

عرق کاسنی چیست؟ 

عوارض جانبی و آلرژی های عرق کاسنی

عرق کاسنی یک منبع فوق‌ العاده غنی از آهن است که در درمان کم خونی عالی عمل می‌کند. عرق کاسنی به گردش خون بهتر در بدن کمک می‌کند، بنابراین می‌توان گفت که عرق کاسنی دارویی برای درمان آنژین و اختلالات مربوط به قلب است. گیاه کاسنی یک منبع غنی فیبر در رژیم غذایی است که باعث می‌شود معده احساس سیری کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که گیاه و عرق کاسنی با کنترل احساس گرسنگی به کاهش وزن کمک می‌کند. عرق کاسنی با از بین بردن سموم بدن در حفظ کلیه‌ها و سلامتی بدن نقش موثری ایفا می‌کند.

ارزش غذایی عرق کاسنی

کاسنی، گیاهی متعلق به خانواده asteraceae است. نام علمی آن Cichorium intubus است و در هند نیز به عنوان kasni شناخته می‌شود. گیاه کاسنی تا ارتفاع 1 متر رشد می‌کند. این گیاه دارای برگ‌های کروی شکل است و طعمی تلخ دارد. گیاه کاسنی شاخه‌هایی سخت با گل‌هایی آبی رنگ دارد. این گل‌ها دارای 15-20 گلبرگ هستند که در اوایل صبح باز و رفته رفته با پایان روز بسته می‌شوند.

ارزش غذایی عرق کاسنی

عرق کاسنی به سلامت قلب کمک می کند

عرق کاسنی منبعی غنی از مواد مغذی مختلف مانند روی، منیزیم، منگنز، آهن، اسید فولیک و پتاسیم است. ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K نیز در کاسنی موجود هستند. تمام فوایدی که عرق کاسنی برای سلامتی دارد به دلیل بودن همین مواد مغذی غنی در آن است. بذرهای این گیاه خانه‌ای از اسیدهای چرب اشباع و اشباع نشده است.

همه چیز در مورد عرق کاسنی

فواید عرق کاسنی

عرق کاسنی به هضم غذا کمک می کند

عرق کاسنی منبع خوبی از باکتری‌های مفید به نام اینولین است. این باکتری‌ها که پروبیوتیک نیز نامیده می‌شوند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. این باکتری‌ها در مبارزه با ناراحتی‌های مختلف گوارشی مانند بیماری اسید رفلاکس، سوء هاضمه و سوزش قلب بسیار موثر هستند زیرا در کاهش اسیدیته عالی عمل می‌کنند.

عرق کاسنی به سلامت قلب کمک می کند

اینولین موجود در عرق کاسنی به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می‌کند. کلسترول بر روی دیواره رگ‌های خونی خنثی و باعث انسداد و محدود شدن جریان خون می‌شود. این وضعیت منجر به تصلب شرایین و فشار خون بالا شده و همچنین می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار بد دیگری مانند سکته مغزی و حمله قلبی شود. عرق کاسنی همچنین دارای خواص ضد ترومبوتیکی و ضد آریتمی است.

جلوگیری از سرطان با عرق کاسنی

در مطالعات مختلفی که در مورد سرطان انجام داده‌اند، دیده شده که عرق کاسنی باعث کاهش رشد تومور شده است. مطالعات اولیه انجام شده در این زمینه نشان داده است که خاصیت ضد توموری و آنتی اکسیدانی عرق کاسنی قابل چشم پوشی نیست.

در تحقیقی که در سال 2010 انجام شد محققان متوجه شدند که عرق کاسنی به کاهش التهاب و درد در اکثر افراد مورد آزمایش کمک کرده است. همچنین عرق کاسنی برای کاهش درد ناشی از آرتروز بسیار مؤثر بوده است. یعنی می‌توان از آن برای کاهش درد استخوان‌ها، درد عضلات و درد مفاصل استفاده کرد.

کاهش وزن با عرق کاسنی

همه چیز در مورد عرق کاسنی

Olgifstrucose و inulin در عرق کاسنی به وفور یافت می‌شوند. این دو در کنترل وزن نقش بسیار موثری دارند زیرا گرلین را تنظیم می‌کنند، گرلین یک اسید آمینه است که مسئولیت احساس گرسنگی را برعهده دارد. این اسید آمینه، پرخوری و بیش از حد معمولی غذا خوردن را کنترل کرده و از آن جلوگیری می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری در بدن می‌شود.

کاهش اضطراب با عرق کاسنی

عرق کاسنی به دلیل خاصیت آرام بخشی که دارد، استرس را کاهش می‌دهد. می‌توان از ریشه این گیاه برای درمان بی خوابی نیز استفاده کرد. عرق کاسنی به عنوان یک آرام بخش طبیعی، در نسبت با مواد شیمیایی دیگری که تنها به خاطر بازار تجاری‌شان تولید می‌شوند، کاربردی تر و بسیار سالم تر است. کاهش استرس و اضطراب موجب کاهش خطرهایی مانند بیماری‌های قلبی، عدم تعادل هورمونی، بی خوابی، پیری زودرس و اختلالات شناختی می‌شود.

عرق کاسنی فعالیت کلیه‌ها و مثانه را بالا می‌برد. بدین معنی که با مصرف عرق کاسنی سموم اضافی انباشته شده در کبد و کلیه از بدن خارج می‌شود.

عرق کاسنی جایگزین قهوه

عرق کاسنی به عنوان جایگزینی عالی به جای قهوه استفاده می‌شود. اگرچه که حاوی کافئین نیست، اما سرشار از خاصیت است. برگ‌های تازه آن برای درست کردن یک سالاد تازه فوق‌العاده است در حالی که برگ‌های سبزتر آن درست مانند سبزیجات دیگری همچون اسفناج برای پخت و پز بسیار مناسب می‌باشد. عرق کاسنی استفاده‌های دارویی بسیاری دارد زیرا به عبارتی برای هر دردی درمانی دارد. عرق کاسنی چون اینولین دارد به هضم غذا بسیار کمک می‌کند. اینولین وظیفه تنظیم تخمیر میکروبی را دارد، بررسی میزان جذب چربی و کلسترول را کنترل می‌کند و ضمن کاهش LDL های مضر، HDL های مفید را هم افزایش می‌دهد.

عوارض جانبی و آلرژی های عرق کاسنی

عرق کاسنی هرچند دارای مزایای بیشماری است، اما مانند هر چیز دیگری ضررهایی نیز دارد. اگر شما از افرادی هستید که به نژادهای marigolds, ragweed and daisies حساسیت دارید ممکن است به دلیل تشابهش با کاسنی، به این گیاه هم حساسیت نشان دهید. افرادی که از سنگ کیسه صفرا رنج می‌برند نیز نباید این گیاه را بیش از حد مصرف کنند زیرا مصرف بیش از حد آن مشکل آنها را وخیم تر می‌کند. زنان باردار نیز باید از مصرف گیاه کاسنی خودداری کنند زیرا مصرف این گیاه با تحریک چرخه قاعدگی، خطر سقط جنین را در آنها افزایش می‌دهد.

گیاه کاسنی بومی اوراسیا است که بعدها توسط اروپایی‌ها به آمریکا منتقل شد و امروزه به طور طبیعی در آنجا رشد می‌کند. در هند، کاسنی بیشتر در مناطق شمال غربی و جنوبی رشد می‌کند. هندی‌ها برای استفاده از برگ، ریشه و دانه آن، گیاه کاسنی را پرورش می‌دهند. گیاه کاسنی در خاکی که خوب شخم زده شده می‌تواند به خوبی رشد کند.

نیلوفر مجیدی_پژوهشگر

منبع: سایت Lybrate

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها