فرصت دوباره به ترامپ

استیضاح ترامپ از ساعت ۲۱/۳۰ سه شنبه شب به وقت ایران آغاز شده احتمالا به روز دوم می‌کشد.

فرصت دوباره به ترامپ

 

همه‌چیز درباره‌ی بررسی استیضاح ترامپ در سنا چرا بررسی استیضاح در سنای ایالات متحده، «محاکمه» نامیده می‌شود؟

در مباحث ۴ ساعت ابتدایی محاکمه‌ی ترامپ در سنا مشخص شده دموکرات‌ها موافق و جمهوری‌خواهان مخالف احضار شاهد در جریان این دادگاه هستند.

درنظرسنجی جدید سی‌ان‌ان ۵۱٪ از آمریکایی‌ها طرفدار خلع قدرت ترامپ در جریان محاکمه‌ی سنا هستند، و ۶۹٪ از آن‌ها می‌گویند سنا باید شاهدانی -از جمله جان بولتون- را احضار کند.

در قانون اساسی ایالات متحده، استیضاح به معنی خلع قدرت نیست. مجلس نمایندگان قبل از شروع سال جدید میلادی، ترامپ را استیضاح کرد. تصمیم‌گیری این‌که آیا این استیضاح باید منجر به خلع قدرت شود یا خیر، با مجلس سناست.

بررسی استیضاح در مجلس سنا، به شکل دادگاهی در این مجلس برگزار می‌شود.

در این محاکمه دادستان‌ها، هفت نماینده‌ی دموکرات از مجلس نمایندگان (ارایه‌کنندگان و طرفداران استیضاح) هستند. وکلای متهم (دونالد جی. ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده) از او دفاع می‌کنند، و صد نماینده‌ی مجلس نمایندگان به عنوان هیأت منصفه حضور دارند.

قاضی این دادگاه یکی از قضات دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا (به انتخاب این دادگاه) است.

در ساعات ابتدایی که از ۱۰ شب به وقت تهران شروع شده، جدال بر سر قوانین این محاکمه است. دموکرات‌ها طرفدار احضار چند شاهد و ارائه شدن مدارک لازم در طی این محاکمه هستند، ولی جمهوری خواهان می‌خواهند هرچه زودتر رأی‌گیری نهایی انجام شود.

پس از بررسی قوانین پیشنهادی دو حزب و رأی‌گیری، دادستان‌ها درباره‌ی لزوم استیضاح صحبت می‌کنند و پس از آن وکلای متهم (ترامپ) از او دفاع می‌کنند.

هر طرف ۲۴ساعت برای این مباحث وقت دارد که در طی دو روز (هر روز ۱۲ساعت) یا سه روز (هر روز ۸ساعت) انجام می‌شود. پس از آن اعضای هیات منصفه (نمایندگان مجلس سنا) سؤالات خود از دادستان و وکلای مدافع متهم را به صورت کتبی به دست آن‌ها می‌رسانند و پاسخ آنان را می‌شنوند. بر اساس قانون، نمایندگان مجلس سنا در طول تمام ساعات محاکمه، حق استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی را ندارند؛ و تنها می‌توانند شیر و یا آب بنوشند.

در تمام ساعات این محاکمه برای مطلع شدن از جدیدترین اخبار و مهم‌ترین قسمت‌های دادگاه، ایران‌تایمز را دنبال کنید./ایران تایمز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها