آخرین مهلت فروش سهام عدالت مشخص شد

طبق گفته همتی رئیس بانک مرکزی بانک‌ ها می‌توانند سهام بورسی، به‌ویژه سهام عدالت را به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری قرار دهند. دستور ساده‌سازی فرآیند صدور کارت اعتباری صادر شده است.

حجم ویدیو: 2.14M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

سهام بورسی و سهام عدالت وثیقه تسهیلات کارت اعتباری می‌شود

رییس کل بانک مرکزی گفت:

بانک‌ها می‌توانند سهام بورسی، به‌ویژه سهام عدالت را به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری قرار دهند.

با توجه به ارزنده بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم درقبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، در چارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند، ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند.

به حوزه فناوری اطلاعات بانک مرکزی تأکید کرده‌ام هرچه سریعتر برای ساده‌سازی فرآیند صدور کارت اعتباری اقدام کند.

جزئیات نحوه فروش سهام عدالت اعلام شد

 سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، ضمن تشریح جزئیات فروش این سهام، اعلام کرد: افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا ۳۰ درصد انتخاب کرده و بفروشند.

 افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی ۳۰ درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.

 خرداد، پایان زمان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت

فروش یکجای ۳۰ درصد از سبد دارایی هر فرد در سهام عدالت از طریق شعب بانک‌های کشور تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۱۳ خردادماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

متقاضیانی که هنوز اقدام به انتخاب روش سرمایه گذاری خود نکرده‌اند تا پایان روز ۱۵ خرداد ۹۹ فرصت دادند تا با مراجعه به سایت http://www.samanese.ir روش مدیریت خود را انتخاب کنند.

در صورت عدم مراجعه به این سامانه مشکلی برای سهامداران به وجود نیامده و روش انتخابی آنها، غیرمستقیم تلقی خواهد شد.

سهام عدالت را بفروشید سرتان کلاه می ‌رود!

کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هر اقدامی که موجبات ترغیب مردم برای فروش مستقیم سهام عدالت  باشد، خلاف ابلاغیه مقام معظم رهبری و اقدامی پر ابهام و سوال برانگیز است و به هیچ عنوان نباید مسئولان موجب گمراهی مردم شده و  سهامداران تشویق به فروش هیجانی و زیانبار سهام  شوند.

رییس کمیته تخصصی واگذاری سهام عدالت درباره این موضوع گفت: ارزش سبد دارایی‌های سهام عدالت بیشتر از ارزش روز و مبلغ اعلام شده است و اگر مردم مبادرت به فروش آن کنند سرمایه گرانبهایی را از دست داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها