موتورسواری زنان در خیابان هزاران فضیحت ایجاد می‌کند

مسئول دفتر آیت الله العظمی علوی گرگانی معتقد است موتورسواری و دوچرخه سواری زنان عفت جامعه را به خطر می‌اندازد. آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، گفته بود، «موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست».

موتورسواری زنان در خیابان هزاران فضیحت ایجاد می‌کند

 مبانی حرف آیت‌الله علوی گرگانی مشخص است؛ عفاف جامعه لازم است و این اظهر من الشمس است. با دوچرخه سواری عفاف جامعه از بین می‌رود؛ این یک امر پنهانی نیست که به بحث و گفتگو نیاز داشته باشد.

موتورسواری با دوچرخه سواری فرقی نمی‌کند. وقتی به عفاف جامعه لطمه بزند قطعا مورد رضایت نیست.

 آیا صلاح است که زنان به ورزشگاه‌هایی که در آن فحش‌ها و فضیحت‌ها هست وارد شوند؟!

 اگر شرایط آماده باشد و شئونات زن، جامعه و عفت عمومی حفظ شود استادیوم رفتن زنان اشکالی ندارد. مرجع تقلید برای جامعه دغدغه دارد و وقتی می‌بیند که جامعه به ناهنجاری می‌رسد سخن می‌گوید. اگر تضمین شود که با استادیوم رفتن زنان عفت جامعه حفظ می‌شود زنان به استادیوم بروند.

چند روز پیش تلویزیون نشان می‌داد خانم‌هایی سوار موتور بودند همین کفایت می‌کند که با دوچرخه سواری یا موتورسواری زنان عفت جامعه به خطر می‌افتد.

 ما الان می‌بینیم که خانم‌ها با چادر بر موتور سوار می‌شوند. این مشکلی ندارد. اما اگر خودشان موتور را برانند قطعا نمی‌توانند. امکانش نیست که با لباس پوشیده موتور برانند. اگر امکانش باشد اشکالی ندارد اما برای راندن موتور لباس حتما باید آزاد باشد.

نیروی انتظامی از مفاسد جلوگیری می‌کند. نیروی انتظامی می‌داند که اگر به زنان گواهینامه موتورسواری بدهد زنان از آن استفاده می‌کنند و در خیابان سوار می‌شوند و هزار فضیحت ایجاد می‌کنند. اما برای اینکه زنان در جاهای خاصی بتوانند موتورسواری کنند نیازی به گواهینامه نیست بلکه فقط باید بلد باشند که با کسی تصادف نکنند. گواهینامه برای استفاده عمومی است.  

 صدور گواهینامه موتور برای زنان، توقع ایجاد می‌کند. وقتی زن گواهینامه داشته باشد می‌گوید من گواهینامه دارم و می‌‌خواهم با آن به خیابان بیایم. نیروی انتظامی هم گواهینامه نمی‌دهد که توقعی ایجاد نشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها