قلعه‌نویی: اشتباه کردم گفتم سیرجان در حال تبدیل شدن به قطب ورزش ایران است

عده‌ای آمده‌اند که اخلاق را زیر پا گذاشته‌اند و دست به هر کاری می‌زنند تا به هدفی برسند.

قلعه‌نویی: اشتباه کردم گفتم سیرجان در حال تبدیل شدن به قطب ورزش ایران است

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر مس رفسنجان اظهار داشت: از باشگاه مس رفسنجان تشکر می‌کنم. خیلی خوشحالم، چون امکاناتی که اینجا دیدم در حد تیم‌های قطری بود. اگر این امکانات تکمیل شود، جای تبریک دارد. همچنین باید از مدیران باشگاه گل‌گهر تشکر کنم. این باشگاه چه در تهران و چه در سیرجان به مرکز معرفت فوتبال ایران تبدیل شده است و این جز با سیاست‌های مدیران بالادستی و مدیران باشگاه نیست.

وی با تعریف و تمجید از مدیریت باشگاه گل‌گهر یادآور شد: همین تیم مس وقتی زمینش آماده نبود اینجا (سیرجان) بازی می‌کرد. الان نیز بازی دیگری (پرسپولیس و سپاهان) قرار است اینجا انجام شود. این نشان می‌دهد که مدیران بالادستی باشگاه و شرکت به فکر کمک به ورزش کشور هستند. در 40 سالی که در ورزش هستم این معرفت سیرجانی‌ها را کمتر جایی دیدم. چند بازی در زمین الیاف برگزار شد که خود ما اصلاً حضور نداشتیم. هر تیمی که به ما زنگ زد و زمین تمرین و مسابقه خواست این امکانات را در اختیارش گذاشتیم. این مسائل نشان می‌دهد مدیریت باشگاه بیشتر از نتیجه‌گیری به نکات اخلاقی و انسانی فکر می‌کند. من به نوبه خودم از مدیران باشگاه و شرکت گل‌گهر تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان درباره بازی فردای تیمش تصریح کرد: به محمد ربیعی و همکارانش تبریک می‌گویم که تیم خوبی دارند، ولی در هر بازی که گل‌گهر حضور دارد، بازی‌ها قشنگی شده است. بازی رفت ما چهار گل داشت و در بازی قبلی‌مان با شهر خودرو شش گل رد و بدل شد. خوشحالم تیمی درست کردم که با وجودی ظلمی که در حقش شد، ولی فوتبالی بازی می‌کند که دوست و دشمن همه آن را تحسین می‌کنند. این نشان می‌دهد که ما راه‌مان را پیدا کردیم، هرچند که به نوعی سرمان را بریدند، ولی اشکال ندارد. ما مأمور به تکلیف هستیم و خداهم کمک کرد و برگشتیم. اگر 9 گلی که به ما تحمیل کردند را کم کنیم خط دفاع ما دومین خط دفاع برتر لیگ می‌شود، آنهم با همه مشکلات روحی که داشتیم. فکر می‌کنم در هیچ کجای دنیا این اتفاق برای هیچ تیمی رخ نداد و اگر هم افتاد یقیناً آن تیم کاندیدای سقوط بود، ولی تیم ما ساختار دفاعی و خط حمله‌اش جزو تیم‌های بالای لیگ است. خوشحالیم راهی را که باید 10 ساله می‌رفتیم، در سال دوم حضورمان در لیگ برتر طی کردیم. این نشان می‌دهد که باشگاه گل‌گهر و بازیکنانش ایثار کردند.

قلعه نویی گفت: فردا امیدواریم بازی زیبا و پرگل باشد، ولی نتیجه دست خداست. با توجه به بردی که هفته پیش مقابل آلومینیوم اراک داشتیم که یکی از تیم‌های خوب لیگ است، از لحاظ روحی و روانی بهتر شدیم، چون چند هفته‌ای بود که پیروز نشده بودیم که آنهم به دلیل پنالتی بوده است. البته جالب است که پنالتی‌های صد درصد ما گرفته نمی‌شوند، ولی در محوطه ما هرکس از کنار هرکس رد می‌شود پنالتی گرفته می‌شود، چه برخورد باشد و چه نباشد! به بازی با فولاد و پیکان نگاه کنید. پنالتی‌های صد درصد ما گرفته نمی‌شود و این برای ما خیلی جالب است. حرف زدن هم در این باره فایده ندارد و هرچه بگوییم بیهوده است. ان‌شاءالله که همه این موارد سهوی باشد و عمدی در کار نباشد.

وی اشاره کرد: فردا بازی سخت و تاکتیکی در پیش داریم. صد درصد در این بازی جنگ در میانه میدان است و هرکسی که بتواند وسط زمین را کنترل و ایجاد موقعیت کند یقیناً برنده است. ربیعی تیم خیلی خوبی درست کرده است، اما با این انگیزه به اینجا آمدیم که ان‌شاءالله سه امتیاز بازی را بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان درباره اینکه استان کرمان به یکی از قطب‌های فوتبال کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: اینطور نگویید، سرتان را می‌برند! من این حرف را اول فصل زدم که دیدید چه بلاهایی سرمان آمد (باخنده). اول اینکه کرمان بزرگترین استان ایران است و دوم اینکه قبلاً سابقه کار در این استان را داشتم و از حضور در مس کرمان خاطرات خوبی دارم.

وی با بیان اینکه مردم کرمان صداقت و معرفت دارند، تصریح کرد: مدیرانی که به استان کرمان می‌آیند، دوست دارند به ورزش ایران خدمت کنند، نه فوتبال کرمان. اگر امکانات باشگاه مانند مرکز درمانی تکمیل شود، 50 سال برای کشور می‌ماند. ورزشگاه کرمان و ابرپروژه سیرجان در سیاهکوه افتخار کشور است. با این حال به قطاری که راه می‌افتد، زیاد سنگ می‌زنند. اشتباه کردم که ابتدای فصل گفتم سیرجان در حال تبدیل شدن به قطب ورزش ایران است تا این بلا را سرمان بیاورند.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در ادامه تمجیدهای خود از مدیران ورزش استان کرمان بیان کرد: ان‌شاءالله همه مسئولان ایران در حوزه خود به فکر خدمت باشند که این موضوع کمتر دیده می‌شود. مس کرمان در حال صعود به لیگ برتر است و این یعنی کرمان، سه تیم لیگ برتری خواهد داشت که لیاقت و امکانات آن را دارد. گل‌گهر به ورزش کشور کمک می‌کند، نه فقط فوتبال.

قلعه‌نویی با اشاره به استعدادیابی باشگاه گل‌گهر خاطرنشان کرد: در تست آکادمی استاد عباس چمنیان، چهار هزار نفر را بدون دریافت وجه تست کردیم و نفرات را از چند استان پوشش دادیم. این برنامه باشگاه گل‌گهر به ورزش و فوتبال کشور خدمت می‌کند. گل‌گهر می‌خواهد استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان و شمال خوزستان را تحت پوشش بگیرد و گرفتن چهار هزار تست بدون دریافت وجه، کاری بزرگ و انسانی بود. ان‌شاءالله مردم کرمان به آنچه که لیاقتش را دارند، برسند.

وی در مورد غایبان گل‌گهر سیرجان برای دربی کرمان عنوان کرد: تا دل‌تان بخواهد مصدوم و محروم داریم. ما تیکدری، سهرابیان، زکی‌پور، خانزاده، مرادی و نخودکار را در اختیار نداریم و با 17، ‌18 بازیکن به رفسنجان آمده‌ایم. بازیکنان ما زیاد با هم تفاوتی ندارند و امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاید.

سرمربی گل‌گهر راجع به ارتباط خوب میان دو باشگاه کرمانی لیگ برتر و اینکه تیم سیرجانی یک هفته زمین خود را در اختیار مس رفسنجان قرار داد، گفت: معرفت روح مربیگری است، اما برخی‌ها همه این مسائل را زیر پا گذاشته‌اند. بسیاری از تیم‌ها در کمپ الیاف تمرین یا بازی کردند. مرام ورزش همین است و زمانی که شما وارد گود زورخانه می‌شوید، باید کوچک شوید.

قلعه‌نویی با بیان اینکه اخلاق در ورزش ما گم شده است، اظهار داشت: عده‌ای آمده‌اند که اخلاق را زیر پا گذاشته‌اند و دست به هر کاری می‌زنند تا به هدفی برسند. معرفت و شرف در وجود آنها نبوده و این‌ها اتفاقات بدی است که در ورزش ایجاد شده. ربیعی مربی پُرانرژی و باسوادی است و اگر زمین را در اختیار مس گذاشتیم، وظیفه خود را انجام دادیم. زمانی که این تیم در ورزشگاه خانگی گل‌گهر بازی کرد، زمین سه هفته خراب شد و هر کسی بود، این کار را نمی‌کرد. به تیم مس شهر بابک هم زمین داده‌ایم و باید کار خودمان را انجام بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها