ارتش آمریکا طی روزهای آینده وارد کشور می شود؟

زلسنکی رئیس جمهور اوکراین از رهبران کشورهای غربی تقاضای سلاح و دلار کرد.

ارتش آمریکا طی روزهای آینده وارد کشور می شود؟

ولودیمیر زلنسکی گفت که اگر روسیه مدافعان ماریوپل را بکشد یا به همه پرسی استقلال در مناطق نیمه اشغالی جنوبی خرسون و زاپوریژژیا ادامه دهد، اوکراین مذاکرات صلح با مسکو را متوقف خواهد کرد.

زلنسکی گفت: «اگر مردم ما در ماریوپل کشته شوند، اگر یک رفراندوم شبه در جمهوری‌های شبه جدید اعلام کنند، اوکراین در هیچ فرآیند مذاکره‌ای شرکت نخواهد کرد»وی ادامه داد: پیشبرد همه پرسی برای حل دیپلماتیک این وضعیت مفید نخواهد بود.

وی تاکید کرد: «این امر از راه دیپلماتیک در پایان جنگ تداخل خواهد داشت. این قطعاً گام اشتباه روسیه است. گواه این است که قبل از آن همه جلسات گروه‌های دیپلماتیک تخیل و تئاتر سیاسی بود».

ولودیمیر زلنسکی همچنین خبر داد به احتمال زیاد امروز در کیف با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

او گفت:آنها نباید با دست خالی به اینجا بیایند. ما منتظر چیزهای خاص و سلاح های خاص هستیم.»

 

وی ادامه داد: همان چیزی است که من با رهبران کشورهای دیگر گفته‌ام... ما از همه رهبران می‌خواهیم که در اینجا یک جنگ واقعی وجود دارد. نزد ما بیایید، ما از دیدن شما خوشحال خواهیم شد، اما لطفاً کمکی را که در مورد آن بحث کردیم، که دارید و فرصتی برای ارائه آن دارید، به ما بیاورید».

جو بایدن این هفته دومین بسته کمک نظامی 800 میلیون دلاری را تصویب کرد که شامل تجهیزات ویژه برای دفاع از منطقه دونباس است.

جنگ اوکراین در شرایطی وارد سومین ماه می شود که دیروز دو ژنرال روسی در نزدیکی خرسون - وزارت دفاع اوکراین کشته شدند

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین روز گذشته در بیانیه ای از کشته شدن دو ژنرال روسی در نزدیکی خرسون خبر داد و گفت حال یکی دیگر وخیم است.

بر اساس این بیانیه، ارتش اوکراین روز جمعه به مقر فرماندهی ارتش 49 روسیه در نزدیکی خرسون پایتخت منطقه اشغالی حمله کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها