دنیا شاهد تسلط جاهلان بر سرنوشت مردم مظلوم افغانستان است

به دنبال تحولات جدید در افغانستان و تسلط گسترده گروه تروریستی طالبان بر این کشور موجی از نگرانی ها در خصوص آینده افغانستان به وجود آمده که در همین رابطه مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه ای ضمن اظهار تاسف و اعلام همدردی با مردم محروم افغانستان، مراتب نگرانی خود را اعلام می‌دارد.

دنیا شاهد تسلط جاهلان بر سرنوشت مردم مظلوم افغانستان است

 *دنیا شاهد مسلط کردن جماعتی جاهل و افراطی بر سرنوشت مردم مظلوم افغانستان  است* 

 به دنبال تحولات جدید در افغانستان و تسلط گسترده گروه تروریستی طالبان بر این کشور موجی از نگرانی ها در خصوص آینده افغانستان به وجود آمده در همین رابطه مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه ای ضمن اظهار تاسف و اعلام همدردی با مردم محروم افغانستان، مراتب نگرانی خود را نسبت به گسترش خشونت مذهبی و پایمال شدن حقوق مردم به ویژه زنان و دختران اعلام داشته و از دولت جمهوری اسلامی و مجامع بین‌المللی و صلیب سرخ جهانی می‌خواهد تمام کوشش خود را در رسیدگی به وضع مردم و آوارگان به خرج دهند. 

متن بیانیه به این شرح است:

جهل و خشم و خشونت بنام دین، بار دیگر سایه شوم خود را در کشور افغانستان، با وسعت و عمق بیشتری گستراند و جهان را در بهت و حیرت فرو برد و سرنوشت مردم مظلوم و بی پناه آن و بخشی از حوزه تمدنی ایران عزیز در این سرزمین زیبا را دستخوش بحرانی جدید نمود.

افکار عمومی دنیا شاهد برکشیده شدن دوباره جماعتی است که زیر سایه ظاهرگرایی مذهبی و مناسک‌زدگی‌های جاهلانه که مصداق بارز جهل مقدس است، با تندروی و افراط‌ گرایی، چهره‌ای غیر عقلانی و مشمئز کننده از اسلام بعثت، به تصویر می‌کشد و دل‌های بسیاری از عاشقان و باورمندان به فرهنگ نبوی و اخلاق محمدی‌(ص) را به درد می‌آورد.

بیراه نیست اگر گفته شود که عوامل بروز حادثه عاشورا و آن مصیبت بزرگ که به قربانی شدن سرور آزادگان امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری انجامید و محصول خشم و خشونت و قشری گرایی و سوء استفاده اصحاب قدرت از جهالت مردم و دوری آنان از حقیقت اسلام ناب بود، همچنان به قوت خود باقیست و در حال عضوگیری جدید است.

البته روشن است که معادلات پیچیده سیاسی و بین‌المللی و حمایت‌ها و توافقات پشت پرده قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این مصیبت و فاجعه بزرگ دخالت دارد که بحث درباره آن مجال دیگری می‌طلبد؛ اما پر واضح است که  فساد گسترده و دخالت‌ها و طمع‌ورزی‌های سیاسی دیگران در تشدید این وضعیت نقش اساسی دارد.  

مجمع نیروهای خط امام ضمن اظهار تاسف و اعلام همدردی با مردم محروم افغانستان، مراتب نگرانی خود را نسبت به گسترش خشونت مذهبی و پایمال شدن حقوق مردم به ویژه زنان و دختران اعلام داشته و از دولت جمهوری اسلامی و مجامع بین‌المللی و صلیب سرخ جهانی می‌خواهد تمام کوشش خود را در رسیدگی به وضع مردم و آوارگان به خرج دهند.

بدیهی است در وضعیت پیچیده فعلی که معادلات سیاسی و بین‌المللی، مانع کمک عاجل به مردم است، بر عالمان و نخبگان و روشفکران و نویسندگان و هنرمندان و آزادیخواهان جهان فرض است که با اتکا به حقوق اساسی انسان‌ها و تشریک مساعی خود، به کمک مردم افغانستان آمده و همه توان خود را برای فشار به سیاستمداران و مهار بحران و کاهش آلام مردم به کار برند.

والسلام

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها