علت شوره ابرو و مژه چیست؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که از شوره ابرو و مژه هایتان خسته شده اید حتما این گزارش را بخوانید.

وجود شوره چه داخل مو و چه روی ابرو و مژه ها ناراحت کننده و خجالت آور است. برخی افراد به قدری از مشکلات مزمن شوره رنج می برند که رفت و آمد آنها در اجتماع را با مشکلاتی مواجه کرده است. اگر فکر می کنید این مشکل خود به خود رفع می شود، اشتباه می کنید. آیا شما شوره روی ابروها هم وجود دارد؟ بله، شوره می تواند روی مژه های شما هم تاثیر بگذارد. این یک نگرانی جدی یا مساله سلامتی نیست، اما قطعا می تواند آزاردهنده باشد. برخی درمان های طبیعی وجود دارند که می توانید در خانه برای رفع شوره امتحان کنید. 

علل ایجاد شوره روی ابرو و مژه  

شوره سر به دلیل خشکی یا چربی پوست که در معرض باکتری استافیلوکوکوس یا قارچ مالاسزیا قرار دارد، ایجاد می شود. شوره بر روی ابروها و مژه ها هم به این دلیل ایجاد می شود: 

درماتیت سبوره ای:

درماتیت سبوره ای یک بیماری مزمن است که شوره سر چرب و پوسته پوسته را همراه با پوست قرمز ایجاد می کند که ناشی از واکنش نامنظم سیستم ایمنی چند گانه با استرس است.همچنین در ناحیه ابرو دچار خارش شدید همراه با ورقه های شوره زرد می شوید. 

خشکی پوست :

خشکی پوست شدید باعث خارش ابرو و خشک شدن پوست آن می شود که منجر به ایجاد سلولهای مرده و ورقه ورقه شده می شود .این قسمت ایجاد می شود و همچنین پوست قرمز و خارش دار می شود. 

بلفاریت ( آماس پلک چشم):

بلفاریت آماس پلک چشم است که در آن غده های چربی مسدود و باعث قرمزی می شوند. این بیماری از عفونت باکتریایی، خشکی چشم، عفونت قارچی و یا موخوره ناشی می شود. این شوره می تواند زبر و آزار دهنده باشد. 

برای درمان شوره ابرو برخی از روشهای درمان خانگی طبیعی بسیار موثر هستند. اگر شوره ابروی شما در مراحل اولیه است و یا تنها با تولید سبوم یا خشکی بیش از حد پوست ایجاد شده است، به سادگی می توان از روشهای درمان طبیعی معرفی شده در این بخش از سلامت نمناک استفاده کرد. اما در شرایط حاد بهتر است به پزشک مراجعه نمائید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها