جزئیاتی از تمدید همکاری دانشگاه امیرکبیر با برخی اساتید در شرف بازنشستگی
رئیس دانشگاه امیرکبیر از تمدید همکاری با برخی از اساتید این دانشگاه که در شرف بازنشستگی بودند، خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، عباس سروش رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست شورای این دانشگاه با قدردانی از تلاشها و پیگیریهای مجموعه مدیریتی و اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: در دوره اخیر، با وجود شرایط دشوار، تلاش شد ارتباط میان دانشکدهها و مدیریت دانشگاه بهصورت مؤثر و نیز ارتباط با دانشجویان حفظ شود و امور آموزشی و اجرایی بدون وقفه ادامه یابد.
وی با اشاره به برنامهریزیهای انجامشده برای بازگشایی آموزش حضوری افزود: پس از پایان شرایط بحرانی، تلاش شد کلاسهای حضوری، بهویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، با هماهنگی مراجع ذیربط برگزار شود. این تصمیم با وجود برخی محدودیتها و تبعات مالی، در راستای حفظ کیفیت آموزشی اتخاذ شد.
سروش همچنین به وضعیت پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: با مدیریت منابع دانشگاه، حقوق فروردین و اردیبهشت پرداخت شده و بخشی از حقوق خرداد نیز پرداخت شده است و تلاش میشود باقیمانده آن نیز در کوتاهترین زمان ممکن تسویه شود.
وی با تأکید بر لزوم حل اساسی مسائل معیشتی اعضای هیئت علمی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حال پیگیری موضوع حقوق و مزایا است و دانشگاه تلاش کرده با صرفهجویی در سایر هزینهها، پرداخت حقوقها در اولویت قرار گیرد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین به موضوع بازنشستگی و تمدید همکاری اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: با تصویب هیئت امنای دانشگاه مقرر شد طبق یک رویه جدید، بازنشستگی دانشیاران، استادان در شرف بازنشستگی که واجد شرایط هستند یکسال به تعویق افتاد.
وی افزود: این تمدیدها بهصورت سالانه انجام میشود و ادامه همکاری منوط به ارزیابی عملکرد افراد در پایان هر سال خواهد بود.
سروش در پایان با اشاره به اهمیت بهرهگیری از ظرفیت تابستان برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی گفت: برنامهریزی دانشگاه به گونهای است که از ظرفیت تابستان برای تقویت آموزش و استفاده بهتر از فناوری در فرایندهای آموزشی بهره گرفته شود.