بهترین نوشیدنی دیابتی ها

محققان یکی از دانشگاههی معتبر جهان بعد از انجام آزمایشات و مطالعات بر روی شماری از بیماران مبتلا به دیابت توانستند تاثیر یک چای گیاهی و طبیعی را به عنوان نوشیدنی دیابتی در تنظیم قند خون ثابت کنند.

بهترین نوشیدنی دیابتی ها

به گزارش مستقل آنلاین : دیابت! بیماری که شمار زیادی از افراد جامعه در رده های سنی مختلف از ابتلا به آن رنج می برند. برخی به دلیل برنامه غذایی ناسالم و برخی با استرس و فشار عصبی شدید به این بیماری مبتلا شده اند.

 

محققان در تازه ترین نتایج به دست امده از مطالعات بر روی دیابت به رابطه ای میان مصرف چای گیاهی و کاهش قابل توجه درصد و شدت دیابت در بدن دست یافتند. در ادامه این بخش از سلامت نمناک با فواید چای بابونه برای بیماران دیابتی آشنا خواهید شد.

چای بابونه

فواید چای بابونه به عنوان یک نوشیدنی دیابتی گیاهی

تاثیر چای بابونه یک نوشیدنی دیابتی در سلامت بیماران دیابتی 

به گفته متخصصان این تحقیق مصرف روزانه 3 فنجان چای بابونه تا حد قابل توجهی میزان قند خون را تنظیم می کند.

در این مطالعات 64 بیمار مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار گرفتند و پزشکان با تقسیم کردن این بیماران به دو گروه تحقیقات را انجام دادند.

گروهی از این بیماران دیابتی روزانه آب و گروه دیگر روزانه چای بابونه به عنوان نوشیدنی مصرف کردند تا اینکه بعد از 2 ماه نتیجه اعلام شد.

قند خون این بیماران در طول این مدت به طور مرتب چک می شد و نتیجه همانطور که انتظار می رفت به نفع دسته ای از بیماران دیابتی بود که هر روز چای بابونه می نوشیدند و قند خون این گروه نسبت به گروه دیگر پایین تر و متعادل تر بود. گفتنی است آنتی اکسیدان فراوانی که به واسطه ی نوشیدن چای بابونه در بدن بیماران دیابتی افزایش پیدا کرده بود موجب شگفتی پزشکان شد.

با افتخار باید بگوییم این مقاله که در دیلی میل منتشر شد نتیجه تحقیقات پزشکان ایرانی در دانشگاه تبریز است.

چای بابونه برای دیابت

تاثیرات چای بابونه برای بیماران دیابتی 

بخشی از خواص داروئی بابونه:

1). یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و جایگزینی مناسب برای داروهای نظیر Lozac و Zantac و غیره می باشد.

برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را بمدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد.

2). تقویت قوای جنسی و اعصاب

3). ادرار آور و قاعده آور و درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین درد قاعدگی

4). افزایش شیر در مادران شیرده

خاصیت دارویی بابونه

خواص دارویی بابونه و چای بابونه 

5). درمان کننده سردرد و میگرن

6). درمان تکرر ادرار با چای بابونه

7). تسکین دردهای عضلانی

منبع :نمناک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها