برای تهیه ی بهترین مرطوب کننده پوست خشک، چقدر هزینه کنیم ؟

بیش از حد برای مرطوب کننده پول خرج نکنید . پاک کننده ها و مرطوب کننده ها ، مهمترین محصولات برای مراقبت از پوست هستند و اهمیت ویژه ای برای نرم کردن پوست خشک دارند . شیوه عملکرد مرطوب کننده پوست به این ترتیب است که رطوبت را در لایه ی بیرونی پوست نگه می دارد و رطوبت موجود در لایه های درونی پوست را به لایه ی بیرونی می کشاند .

برای تهیه ی بهترین مرطوب کننده پوست خشک، چقدر هزینه کنیم ؟

آیا شما هم بعد از مراجعه به داروخانه ، برای خریدن مرطوب کننده پوست خشک کاملا گیج می شوید و واقعا نمی دانید که باید کدام محصول را انتخاب کنید ؟ این روزها ده ها محصول متفاوت در داروخانه ها به فروش می رسند و هر کدام نیز ادعا می کنند که بهتر از انواع مشابهند . اما با اینکه انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست واقعا گیج کننده به نظر می رسد پیروی از چند راهنمایی ساده می تواند این انتخاب را به کار بسیار راحتی تبدیل کند .

برای تهیه ی بهترین مرطوب کننده پوست خشک، چقدر هزینه کنیم ؟

دکتر مونیکا هالم ، یکی از متخصصان مشهور پوست در نیویورک می گوید : بیش از حد برای مرطوب کننده پول خرج نکنید . پاک کننده ها و مرطوب کننده ها ، مهمترین محصولات برای مراقبت از پوست هستند و اهمیت ویژه ای برای نرم کردن پوست خشک دارند . شیوه عملکرد مرطوب کننده پوست به این ترتیب است که رطوبت را در لایه ی بیرونی پوست نگه می دارد و رطوبت موجود در لایه های درونی پوست را به لایه ی بیرونی می کشاند .

مهمترین عناصر مرطوب کننده پوست خشک کدامند ؟

وازلین ، روغن مینرال ، لانولین و دایمتیکون هستند . عناصر مهمی مانند گلیسیرین ، پروپیلن گلیکون، اوره و انواع ویتامین ها به جذب آب در لایه بیرونی پوست کمک می کنند . بعضی از مرطوب کننده های پوست نیز حاوی آلفاهیدروکسی اسید AHA هستند که لایه برداری سلول های مرده پوستی را انجام می دهد . محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که پوست خیلی خشک دارند .

در این فرصت ، به توصیه های متخصصان مجله سلامتی راستینه ، درکنار استفاده از مرطوب کننده پوست خشک توجه بفرمایید :

بیش از پیش آب بنوشید . این کار به پوست شما رطوبت می بخشد و به غذای خود حتما روغن زیتون یا روغن ماهی ( کنسرو ساردین دارای مقدار زیادی روغن است ) و دانه های خوراکی اضافه کنید .

غذاهای سرخ شده و چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید . مصرف غذاهای پر از قند و شکر را کنار بگذارید و آب بیشتری بنوشید . اگر پوست رنگ پریده دارید ، با خوردن گوشت قرمز به غذای خود ، آهن اضافه کنید . گیاه خوارانی که پوست رنگ پریده دارند باید اسفناج و بروکلی بخورند همچنین افراط در خوردن قهوه را کنار بگذارید و روز خود را با خوردن حبوبات با حداقل ۵ گرم فیبر ، آغاز نمایید .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها