چگونگی مصرف هلیله سیاه برای لاغری

هلیله سیاه از گیاهان دارویی بسیار مفید است که تاثیر فوق العاده در کاهش وزن دارد اما مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی برای نوزاد خطرناک است.

چگونگی مصرف هلیله سیاه برای لاغری

یکی از گیاهان معجزه گر که از آن به عنوان مادر گیاهان یاد می شود ، هلیله سیاه می باشد که محصول کشور هند است . هلیله سیاه در بین داروی های گیاهی معروف به اکسیر طول عمر است.

درخت هلیله در مناطق پر تپه و جنگلی می روید و جنگل های سرسبز آن در ارتفاعات قرار دارد.در کشور هندوستان می روید و میوه آن بیضی شکل است و رنگ نارنجی و سبز و قهوه ای دارد که پس از خشک شدن ، سیاه رنگ می شود.

فواید هلیله سیاه :

هلیله سیاه پادشاه دارو ها است و دارای خاصیت های فراوانی مانند :

درمان دیابت نوع2

درمان سفیدی مو

درمان شوره سر

درمان یبوست

کاهش اسید معده

بهبود هضم

زیبایی پوست

کاهش وزن

سفید کردن دندان و رفع بوی بد دهان

خواص آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال

درمان مشکلات تنفسی

کاهش درد مفاصل

کاهش میگرن و سردرد

طریقه مصرف هلیله سیاه

در هند، یک شب هلیله سیاه را در یک بطری آب می خیسانند و سپس برای درمان بیماری ها عصاره آن را به مدت 3 تا 7 روز می نوشند.

در کشورهایی که میوه هلیله در دسترس نیست ، پودر دانه هلیله سیاه یا کپسول هلیله سیاه را استفاده می کنند.

مقدار مصرف پودر هلیله سیاه :

در یک لیوان آب گرم یک چهارم تا نصف قاشق چای خوری پودر هلیله سیاه ریخته و اجازه دهید بماند ، سپس یک و نیم تا دو ساعت پس از غذا خوردن و قبل از خواب آن را بنوشید.

مقدار مصرف کپسول هلیله سیاه :

دو تا چهار کپسول 500 میلی گرم هلیله سیاه را درون لیوان آب بریزید و دو ساعت پس از شام مصرف کنید.

طبع هلیله سیاه

طبیعت هلیله سیاه سرد و خشک می باشد. هلیله سیاه حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، پلی فنول، تانن، فسفریک اسید، سوکسینیک اسید، کوئینیک اسید و شیکیمیک اسید می باشد.اگر طبع بدن شما سرد است ، هلیله را روی حرارت تفت بدهید تا طبعش گرم شود و سپس آن را استفاده کنید.

آیا می توان در بارداری هلیله سیاه مصرف کرد؟

بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی خانم هاست . اشتباهات خانم باردار در این دوران عوارض جبران ناپذیری دارد و بر روی سلامت کودک اثر می گذارد . برخی از مادران با توصیه های پزشکی در این دوران حساس آشنا هستند اما آشنایی با گیاهان دارویی ندارند.

این خانم ها وقتی در دوران بارداری مشکلی برایشان پیش می آید ، از مصرف دارو خودداری می کنند اما گیاهان دارویی را خودسرانه مصرف می نمایند . مصرف برخی از گیاهان دارویی در بارداری عوارض زیادی را برای خانم باردار به وجود می آورد و حتی زندگی جنین را تهدید می کند. در این بخش از نمناک درباره مصرف یکی از گیاهان دارویی به نام هلیله سیاه در بارداری توضیحاتی ارائه کرده ایم.

هلیله سیاه در بارداری

در پاسخ به سوالات شما کاربران از بخش سلامت نمناک باید بگوییم که به خانم های باردار توصیه می شود که در طول بارداری خود از مصرف هلیله سیاه خودداری نمایند.

هلیله سیاه در شیردهی

مصرف هلیله سیاه در شیردهی ممنوع می باشد زیرا مصرف هلیله سیاه سبب کاهش شیر مادر می شود.

هلیله سیاه برای لاغری

مصرف این گیاه سبب لاغری و کاهش وزن می شود زیرا این گیاه چربی سوز و دفع کننده سموم است و موجب پاکسازی کامل خون و هضم سریع غذا می شود. مصرف هلیله سیاه اشتها را کاهش داده و موجب کوچک شدن شکم می شود. در طب سنتی اسلامی از هلیله سیاه، به عنوان کاهنده وزن بدن یاد می شود که به سوخت و ساز بهتر چربی ها کمک می کند.

نحوه استفاده از این گیاه برای کاهش وزن

روش اول:

برای کاهش چربی های شکم و پهلو و لاغری از هلیله سیاه به مدت چهل شب استفاده کنید . هر شب به مدت چهل شب ، یک عدد هلیله را نیم کوب کنید و شب اول یک عدد و شب های بعد یک دانه اضافه کنید مثلا شب دوم دو عدد ، شب سوم سه عدد تا روز چهلم چهل عدد مصرف کنید . سپس بعد از شب چهلم یک عدد کم کنید تا به یک عدد برسد . مدت مصرف هشتاد شب خواهد شد.

روش دوم:

برای تقویت معده و بهبود کار دستگاه گوارش و کاهش وزن ، 3 گرم دانه هلیله را کوبیده، صبح ناشتا به مدت سه روز یک قاشق مرباخوری روی زبان بریزید و سپس کمی آب گرم بنوشید تا غذا های شما بهتر هضم شود.

روش سوم:

یکی از عوامل ایجاد کننده چاقی یبوست است . برای درمان یبوست هلیله سیاه ریز و سفت را کوبیده و هر شب تا چهل شب پنج گرم آن را روی زبان بریزید و سپس آب بنوشید.

نکات مضر برای استفاده از هلیله سیاه

در صورت ابتلا به بیماری خاص با مشورت پزشک هلیله را مصرف نمایید.

از مصرف هلیله قبل از عمل جراحی اجتناب کنید.

از مقدار کم هلیله استفاده شود.

اگر دچار نفخ شدید و گاز معده هستید مصرف هلیله را کاهش دهید.

اگر دچار عوارض جانبی شدید ، مصرف هلیله را قطع کنید.

مصرف بیش از حد پودر هلیله سیاه ممکن است باعث اسهال و مشکلات گوارشی مثل نفخ و گاز بیش از حد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها