مواظب خطرات تردمیل باشید!

اکثریت کاربران تردمیل برای لاغری و تناسب اندام از آن استفاده می کنند ، گروهی هستند که خیلی زود می خواهند لاغر شوند و بی مهابا از تردمیل استفاده می کنند و این موضوع موجب می شود تا فرد در معرض آسیب قرار بگیرد.

مواظب خطرات تردمیل باشید!

اصولا هر حرکت تمرینی که بدون آمادگی جسمانی و با شدت زیاد در مدت زمان کم انجام گیرد، موجب بروز آسیب ورزشی می شود. زانو بیشترین جایی است که هم در معرض آسیب می باشد و هم نقطه ای از بدن ،که بیشترین بار و وزن را تحمل می کند، و هنگامیکه در مدت زمان طولانی، فشار زیادی به آن وارد شود، دچار تغییرات شبیه آرتروز میشود، یعنی غضروف آن ساییده شده و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل به وجود می آید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است تردمیل برای بدن به وجود آورد، آسیب عضلات اندام تحتانی علی الخصوص پشت ران، ران و ساق پاست؛ این موضوع هم به دلیل کار کشیدن بیش از حد از عضلات هنگام کار با تردمیل است زیرا هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می ماند به همین دلیل مقدار شدت ورزش و مسافت پیموده شده، کمتر از حد واقعی تخمین زده می شود . با شدت بیشتر ورزش، فرد بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد.

یکی دیگر از آسیب هایی که ممکن است توسط تردمیل به بدن وارد شود، استفاده از آن با شیب می باشد . افرادی که از انواع شیب دار آن به شکل نا مناسبی استفاده می کنند، هم به آسیب مفاصلی مثل مفصل لگن و مچ پا و زانو دچار می شوند و هم به شکل غیر ارادی شدت ورزش کردن را بیشتر می کنند و به خود آسیب می زنند.

هنگامی که شیب یا سرعت تردمیل مناسب نباشد، ممکن است با فشار بر دستگاه قلبی -عروقی، باعث بروز عوارض قلبی مانند اختلال خون رسانی به قلب و حتی سکته قلبی بشود؛ سرعت زیاد و نامناسب با وضعیت آمادگی جسمانی فرد، موجب زمین خوردن و یا بدتر شدن وضعیت بیماری او می شود.

در ضمن پیش از استفاده از تردمیل کاربر باید مطلع شود که دچار مشکلات ارتوپدی هست یا نه تا مشخص شود مجاز به استفاده از تردمیل می باشد یا خیر و یا با چه سرعتی می تواند از این دستگاه استفاده کند.

توصیه می شود با متخصص فیزیوتراپی برای استفاده از تردمیل مشورت نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها