مزایای شروع روز با یک لیوان آب گرم و لیمو

متخصصان پیشنهاد می کنند روز خود را با یک فنجان آب گرم و لیمو آغاز کنید. نه فقط به این دلیل که تهیه و آماده سازی آن آسان است، بلکه به دلیل این که دارای چندین مزایای سلامتی است.

مزایای شروع روز با یک لیوان آب گرم و لیمو

در اینجا دلایل چنین ادعای جسورانه ای مطرح شده است:

1. عامل سم زدایی

لیموها هنگام پخت و پز منبع خوبی برای اسیدیته هستند، اما آیا می دانید که از نظر قلیایی نیز غنی می باشند؟ مقادیر بالای قلیایی موجود در آن ها همان چیزی است که به حفظ تعادل Hp بدن کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا صبح زود همه سموم مضر بدن خود را دفع کنید و احساس آمادگی، راحتی و انرژی لازم برای شروع روز داشته باشید.

2. کمک به هضم بهتر غذا

آب لیمو گرم همچنین به پاکسازی و تحریک دستگاه گوارش کمک کرده و سیستم هضم بدن را شاد و سالم نگه می دارد. از آنجا که دستگاه گوارش تمیز و عاری از سموم می شود، در تمام طول روز مواد مغذی و مواد معدنی لازم  به مراتب موثرتر جذب شوند.

3. کمک به کاهش وزن

اگر سعی در کاهش وزن دارید، آب گرم و لیمو شروع خوبی برای روز است. قهوه و چای که غالباً با قند مصرف می شوند، انتخاب های اشتباهی برای نوشیدنی هستند. بهتر است صبح خود را با یک فنجان آب لیمو گرم آغاز کنید. این امر نه تنها به سالم تر ماندن  بدن کمک می‌کند، بلکه فیبر محلول موجود در لیمو بنام پکتین نیز موجب کاهش وزن می شود.

4. رفع سوزش معده

وعده های غذایی سنگین در پایان روز یا خوابیدن، درست بعد از خوردن غذا مطمئناً باعث ایجاد مشکلات در دفع  می شود. ممکن است، نفخ شکم، گرفتگی دردناک و یبوست را نیز تجربه کنید. یک فنجان آب لیمو گرم با آب لیمو مخلوط شده  دستگاه گوارش را تمیز کرده و میزان اسیدیته موجود در بدن را کاهش می دهد و باعث می شود دستگاه داخلی نرم تر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها