اسرار ساده در مورد زیبایی و مراقبت از پوست

در موارد خاص مشکل پوست نیاز به کمک یک متخصص دارد، اما قبل از اینکه به خرید داروهای گران قیمت بپردازید و به درمانهایی با عوارض جانبی بپردازید، این نکات ساده را امتحان کنید. فقط یک تغییر در سبک زندگی یا رژیم غذایی می‌تواند برای رفع مشکلات شما کافی باشد.

اسرار ساده در مورد زیبایی و مراقبت از پوست

1. مصرف کافئین را کاهش دهید

مرطوب نگه داشتن پوست و بدن برای حفظ سلامت آن مهم است. نوشیدنی هایی مانند قهوه و الکل با داشتن مقدار کافی کافئین به عنوان ادرارآور شناخته می شوند، به این معنی که آنها بدن را برای دفع آب بیشتر تحریک می کنند. وقتی این امر بیش از حد اتفاق بیفتد، باید آب بیشتری را جبران کنید.

از آنجا که نیاز به پردازش کافئین در کبد است، ممکن است مقداری سموم با سطح پایین به عنوان محصول جانبی این فرایند باقی بماند. یک یا دو فنجان قهوه در روز نباید مسئله ساز باشد (مگر اینکه با مشکلات پوستی روبرو شوید. در این صورت تلاش برای ترک آن ضرری نخواهد داشت) اما بهتر است، از آب لیمو یا آب میوه نیز استفاده کنید.

2. آرامش

نسل امروز نسبت به گذشته در این دنیای پرشتاب با فشار بیشتری روبرو است. همه چیز ضروری و بسیار پر استرس به نظر می رسد. استرس به خودی خود بسیار ناخوشایند است، اما این می تواند چندین مشکل روحی و جسمی نیز به وجود آورد؟

برخی از این مشکلات در پوست ظاهر میشوند. بدن ممکن است با ایجاد کهیر، آکنه، اگزما و غیره با استرس مقابله داشته باشد. در این حالت، عجله برای خرید کرم و ژل گران قیمت راه حل مناسبی نیست. مقابله با علت اصلی استرس بسیار مهم است. در صورت امکان، مدتی استراحت کنید. یک روز مرخصی داشته باشید، با بهترین دوست خود به یک سفر جاده ای بروید، یک قرار ملاقات با فرد مورد علاقه خود تنظیم کنید، با یک غذا، آشامیدنی و تماشای نمایش مورد علاقه، برای خود یک قرار ملاقات اختصاصی ترتیب دهید.

3. در سالن های بدنسازی آرایش نکنید

جای تاسف دارد که جامعه از همان سنین پایین در زنان القا کرده است که آنها باید قبل از بیرون رفتن از خانه باید به بهترین شکل خود  به نظر بیایند. و آنها آرایش را برای پوشاندن حتی کوچکترین نواقص استفاده میکنند. اما مکانی که هرگز نباید آرایش کرد، سالن بدنسازی است. عرق کردن مکانیسم طبیعی بدن برای جلوگیری از گرمای بیش از حد بدن است.  هنگامی که پوشش آرایشی دارید، این می تواند مانع از تولید عرق و باعث انسداد در منافذ شما شود. که درنتیجه به شکستگی، آکنه و بثورات منجر میشود. نکته بدتر این است که چنین شکستگی شما را به آرایش بیشتر تشویق می کند و این یک چرخه بی پایان مشکل پوستی است.

۴. استفاده از ضد آفتاب

شما ممکن است برنزه طلایی کامل را دوست داشته باشید، اما آیا می دانید قرار گرفتن در معرض نور بیش از حد خورشید می تواند به پوست  آسیب برساند؟ ویتامین D ناشی از نور خورشید برای سلامتی ما ضروری است، اما قرار گرفتن در معرض آن برای بیش از 10-15 دقیقه بدون استفاده از ضد آفتاب می تواند صدمات بیشتری را ایجاد کند. این امر به ویژه برای کسانی که در ارتفاعات زیاد زندگی می کنند بسیار مهم است.

یکی دیگر از عوارض برنزه کردن منظم ، پیری زودرس است. اگر برخی از مشکلات پوستی مرتبط با آفتاب را تجربه کرده اید، می توانید با استفاده از یک کرم بدون نسخه حاوی ویتامین A این اثرات را خنثی کنید. به دنبال محصولات ذکر شده با ترکیباتی مانند رتینیل پالمیتات، رتینول یا ترتینوئین باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها