روزانه خوردن آناناس طی یک ماه در بدن چه تغییراتی ایجاد می کند؟

آخرین باری که یک آناناس را خوردید، چه زمانی بوده است؟ آناناس جز بهترین و گرانترین میوه هاست که دارای خواص زیادی است. اما مصرف زیاد آن عوارض جانبی مانند تهوع، اسهال، بثورات، و خونریزی شدید در قاعدگی را به همراه دارد. اگر روزانه به مدت یک ماه آناناس بخورید چه تغییراتی در بدن شما رخ می‌دهد.

روزانه خوردن آناناس طی یک ماه در بدن چه تغییراتی ایجاد می کند؟

1. مشکلات مربوط به قند خون

این یکی از عوارض جانبی جدی آناناس است. آناناس باعث افزایش قند خون می شود. اگرچه حفظ سطح قند خون بسیار مهم است، اما باید میزان مصرف کربوهیدرات را نیز در نظر بگیرید. بیشتر میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند و می توانند سطح قند خون را بالا ببرند. ½ فنجان آناناس 15 گرم کربوهیدرات دارد. آناناس یک میوه متوسط از نظر شاخص گلیسمی به حساب می آید، بنابراین باید آن را در بخش های کوچک مصرف کنید. مصرف یک پیمانه ¾ فنجان آناناس تازه دارای  شاخص گلیسمی 56 است.

هنگام استفاده از آناناس در وعده های غذایی، بهتر است آن را با غذاهایی که نمره گلیسمی پایین یا متوسط ​​دارند، میل کنید. این می تواند به شما در جلوگیری از افزایش قند کمک کند.

2.آلرژی

برش ها یا تکه های آناناس می تواند به دسرها وسالادها شما جلوه وطعم بیشتری ببخشند. اگر از آلرژی به آناناس رنج می برید، این به معنای داشتن زبان خارش دار و لب های متورم به همراه درد معده می باشد. این علائم معمولاً خفیف است اما در حساس ترین افراد شدت بیشتری دارند.  واکنشهای شدیدتر با استفراغ و کهیر همراه هستند.

اگرچه آلرژی های غذایی به طور کلی شایع است، اما آلرژی به آناناس بسیار نادر است. با این وجود، اگر بعد از خوردن آناناس متوجه ناراحتی یا علائم دیگری شدید، نباید آن را نادیده بگیرید. زیرا این بدان معنی است که به آلرژی غذایی آناناس مبتلا هستید. از بین علائم آلرژی آناناس، آنافیلاکسی خطرناک ترین است و می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

3. عوارض ناشی از مصرف بیش از حد برملین

برملین آنزیمی است که در آب آناناس و ساقه آن یافت می شود. مشخص شده است که این آنزیم در هنگام مصرف آناناس واکنش هایی را در بدن ایجاد می کند. در صورت مصرف مقادیر مناسب، بروملین برای بیشتر افراد احتمالاً بی خطر و سالم است. این می تواند سلامت قلب و عروق را پشتیبانی کرده و درد ناشی از التهاب را کاهش دهد. حتی ممکن است در مبارزه با رشد سلول های سرطانی نقش داشته باشد.

برملین توانایی افزایش مقدار خاص آنتی بیوتیک های جذب شده توسط بدن را دارد. و هنگامی که بروملین با رقیق کننده خون مصرف می شود، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. به همین دلیل، هرگز نباید قبل یا بعد از عمل مصرف شود. بروملاین عوارض جانبی مانند اسهال، حالت تهوع، استفراغ و ناراحتی معده و روده را نیز ایجاد می کند. برملین همچنین باعث ایجاد واکنشهای آلرژیک بویژه در افرادی می شود که آلرژی دیگری دارند.

4. تداخل دارویی

آناناس میتواند با انواع خاصی از داروها  از جمله آنتی بیوتیک ها، داروهای آرام بخش و داروهای ضد تشنج،  تداخل یا تعامل داشته باشد. برملین خون را رقیق می کند، افرادی که داروهای  رقیق کننده خون مصرف می کنند، نباید آناناس میل کنند.

مصرف آناناس همزمان با داروهای دیگر ممکن است منجر به افزایش عوارض جانبی و سایر مشکلات شود. هنگامی که یک آناناس تازه با برخی آنتی بیوتیک ها ترکیب شود، منجر به افزایش عوارض جانبی ناشی از این آنتی بیوتیک ها میشود. برخی علائم شامل درد قفسه سینه، خونریزی بینی ، لرز، تب، سرگیجه و غیره است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها