چگونه کمبود جا را در آپارتمان های کوچک جبران کنیم؟

یکی از مشکلات بسیار زیادی که خانم های تازه عروس موقع چیدن آپارتمان های کوچک دارند جان شدن وسایلشان می باشد آیا می دانید باید چه کنیم تا فضای بیشتری داشته باشیم .

چگونه کمبود جا را در آپارتمان های کوچک جبران کنیم؟

چگونه یک آپارتمان کوچک را زیبا چیدمان کنیم؟

امروزه زندگی در آپارتمان های کوچک بسیار معمول می باشد  ، ولی جا شدن وسایل یکی از دشواری های آن است البته خلاقیت های هوشمندانه ای که امروزه وجود دارد به افراد این امکان را می دهد که فضای داخل اتاق خواب ، آشپزخانه و حتی کمدهای خود را به حداکثر برساند .

در این مطلب به پیشنهادهایی برای حل کمبود جا در آپارتمان های کوچک می پردازیم .

از درهم و برهم بودن وسایل جلوگیری کنیم

در ورودی اتاق خواب خود گیره هایی را وصل کنید تا لباس های خود و مهمانانتان را بر روی آن آویزان  نمایید و از در هم ریخته شدن اتاق خواب جلوگیری کنید

برای این روش می توانید از گیره های چسبی نیز استفاده کنید ولی اگر میخواهید محکم تر باشد بهتر است از گیره هایی که به دیوار پیچ می شوند استفاده نمایید .

همچنین می توانید از قفسه‌های ایستاده استفاده کنید تا دیگر مجبور نباشید دیوار خود را سوراخ کنید .

برای جا دادن کفش ها از جاکفشی های پارچه ای استفاده نمایید که به درب داخلی کمد وصل می‌شود و شما می‌توانید کفش‌های خود را در فضاهای آن قرار دهید و از فضای داخل خانه استفاده های دیگر نمایید. از مزایای جاکفشی های پارچه ای جا شدن آنها در همه کمد ها می باشد  و می توانید  از جیب های جاکفشی پارچه ای برای جاگذاری وسایل دیگر استفاده نمایید.

در گوشه های دیوار خانه تان قفسه های زیبا را برای دکوراسیون منزل نصب کنید .

در آپارتمان های کوچک برای آن که فضای بیشتری در اختیار شما باشد باید بیشتر وسایل به صورت عمودی قرار گیرد پس بهتر است برای این کار از کتابخانه‌های عمودی که تا سقف می باشد استفاده نمایید .

میز های داخل منزل را کشو دار تهیه کنید تا بتوانید وسایل مورد نیاز خود را در داخل کشوی آن بگذارید .

سعی کنید از شر وسایل غیرضروری خلاص شوید این وسایل موجب درهم برهم شدن خانه شما می شود مانند لباس هایی که دیگر نمی پوشید یا وسایلی که دیگر به آن احتیاج ندارید و فقط برای یک روز مبادا آن ها را ذخیره کرده اید .

بهتر از این وسایل را به افراد نیازمند و یا به خیریه ها اهدا کنید .

فضاسازی در اتاق خواب

بهترین و بزرگترین کاری که می توانید برای اتاق خواب خود بکنید این است که از تختخواب های تاشو استفاده کنید .

تخت خوابی را انتخاب کنید که کشو داشته باشد به همین ترتیب دیگر شما نیاز به خرید کمد ندارید در بعضی از تخت خواب ها در زیر آنها فضای خالی وجود دارد می توانید  وسایل غیر ضروری خود را در آنجا جاسازی کنید .

در بالای تخت خود و بر روی دیوار می توانید قفسه هایی را ایجاد کنید تا وسایل مختلف را در آن قرار دهید حتی از آن می توانید به عنوان طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان استفاده نمایید  .

توجه داشته باشید قفسه ها را جوری نصب کنید که وقتی از خواب بیدار می شوید سرتان به آنها برخورد نکند از محکم بودن قفسه ها مطمئن شوید زیرا آنها در بالای سر شما قرار دارند و باید از خطرات احتمالی جلوگیری نمود .

امروزه برای بیشتر شدن وسایل چوب لباسی های مخصوصی وارد بازار شده است پیشنهاد می شود وسایل و لباس های داخل کمد خود را برروی آنها آویزان کنید . مثلاً برای روسری های خود از چوب لباسی مخصوص روسری استفاده نمایید که فضای کمتری را اشغال کند و یا از چوب لباسی های تاشو برای پیراهن های مردانه می توانید استفاده نمایید .

یک سبد مخصوص در کنار اتاق خواب خود بگذارید و آن را مخصوص لباس های چرک کنید تا از انبار شدن لباس های کثیف در فضای خانه جلوگیری نمایید .

لباس های شسته شده را همیشه درون کمد یا کشوی اتاق قرار دهید و بگذارید که در داخل اتاق خواب انباشته نشوند  .

وجود یک آینه قدی در اتاق خواب باعث می شود تا فضای داخل اتاق افزایش یابد و پوشیدن لباس را در داخل اتاق خواب آسان‌تر کند .

آینه ها موجب می شود تا فضای خانه جلوه بیشتری پیدا کند و همچنین باعث زیباتر شدن و جلوه دادن به فضای منزل می شود .

افزایش فضا در آشپزخانه

می توانید بر روی دیوار آشپزخانه گیره های مخصوصی را برای آویزان کردن تابه یا قابلمه استفاده نمایید این گونه فضای بیشتری را در داخل کابینت برای وسایل دیگر دارید .

امروزه قفسه های زیبایی برای آشپزخانه طراحی شده است که می توانید ادویه های خود را درون قفسه ها بگذارید این کار موجب می شود که فضای داخلی کشوها بیشتر باشد همچنین می توانید در داخل این قفسه ها دستمال ، فنجان ، نمک و شکر و یا وسایل ضروری آشپزخانه را قرار دهید. همچنین می توانید قفسه هایی را درون کابینت نصب کنید تا فضای بیشتری در اختیار شما باشد در هنگام چیدن وسایل توجه داشته باشید  وسایل سنگین را در طبقات پایین قرار دهید اگر آشپزخانه شما بیش از حد کوچک می‌باشد از میزهای تاشویی که به دیوار وصل می شود استفاده نمایید .

از روی یخچال خود می توانید به عنوان دکوراسیون آشپزخانه و یا نگهداری ظرف و ظروف و یا کتاب های آشپزی خود استفاده کنید .

در صورت ضرورت وسایل خود را در بالای کابینت ها قرار دهید البته این کار را به شما توصیه نمی کنیم زیرا موجب شلوغ شدن فضای آشپزخانه شما می شود .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها