میزان ذخایر طلا و ارز چین

تا پایان سال ۲۰۱۹ چین بیش از ۳.۱ تریلیون دلار ذخایر طلا و ارز داشته است.

میزان ذخایر طلا و ارز چین

 با از سرگیری مجدد روند تقویت ذخایر ارزی توسط چین، داده‌های بانک مرکزی چین نشان می‌دهد که حجم ذخایر ارزی این کشور تا پایان ماه دسامبر به سه تریلیون و ۱۰۸ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با ماه قبل ۱۲ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

با وجود افزایش تنش ها با آمریکا بر سر مسائل تجاری، از اواسط سال میلادی گذشته حجم ذخایر ارزی چین به طرز تدریجی افزایش پیدا کرده بود که بخشی از آن ناشی از تشدید کنترل‌های دولت بر روند خروج سرمایه از این کشور بوده استژ نوسانات اخیر بازارهای مالی و افزایش صادرات نیز احتمالا در تقویت حجم ذخایر ارزی چین نقش داشته‌اند.

وانگ چون یینگ، سخنگویی کمیسیون نظارت بر بازارهای مالی چین گفت: آمارها نشان می دهد که حجم ذخایر در ماه اخیر ۱.۱ درصد افزایش داشته است. ینگ افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر در ترکیب سبد دارایی، افزایش ذخایر کاملا معقول است.

ارزش یوان در برابر دلار پس از سه ماه افت متوالی سرانجام در ماه گذشته روندی صعودی به خود گرفت. با این حال با وجود افرایش ۰.۱۲ درصدی ارزش یوان در برابر دلار طی ماه نوامبر، ارزش این ارز در برابر اسکناس سبز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

هم‌چنین طبق اعلام بانک مرکزی چین، ذخایر طلای این کشور تا پایان ماه دسامبر به ۹۵.۴۰۶ میلیارد دلار رسیده است که ۳.۵۴ میلیارد دلار پیشتر از رقم ثبت شده تا پایان ماه نوامبر بوده است. اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال قبل تنها شش درصد رشد کرد که ضعیف ترین رشد فصلی این کشور در طول ۳۰ سال اخیر بوده است. انتظار می‌رود روند نزولی نرخ رشد اقتصادی چین در سال آینده نیز ادامه پیدا کند و متوسط رشد فصلی این کشور به پنج درصد برسد.

در ماه های اخیر بانک مرکزی چین به آهستگی روند کاهش نرخ بهره را آغاز کرده است و انتظار می رود که این روند در ماه‌های بعدی نیز ادامه یابد.

متوسط ذخایر ارزی چین در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۰ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار بوده است که کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۰ با دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ با ۳ تریلیون و ۹۹۳ میلیارد دلار بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها