رابطه گروه خونی با شخیصت افراد

بسیاری از منابع معتبر علمی و همین طور باورها و سنت‌های ژاپنی بر این باورند که نوع گروه خونی شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما و سلامت شما بگوید.

رابطه گروه خونی با شخیصت افراد

 شاید شما با خودتان بگویید خون خون است دیگر. این طور نیست؟ خب، پاسخ شما به این سؤال هم می‌‌تواند بله باشد و هم خیر. لازم است بدانید خون نوع بشر از عناصر اساسی یکسانی تشکیل شده است اما در این قلمرو، تمایزاتی وجود دارد و بر اساس آن چهار نوع متفاوت از خون ایجاد می‌شود که در ادامه مطلب با ویژگی مثبت و منفی بودن از آنها یاد می‌کنیم. چیزی که باعث تفاوت در گروه‌های خونی مختلف می‌شود در واقع آنتی‌ژن‌ها یا سیستم‌های ایمنی دفاعی روی سطح سلول‌‌ها یا گلبول‌های قرمز خون است.

شخصیت‌ شناسی بر اساس نوع گروه خونی

در سال ۱۹۳۰، یک پروفسور ژاپنی به نام توکِجی فوروکاوا مقاله‌ای را در این زمینه منتشر کرد که نشان می‌داد هر کدام از گروه‌های خونی A ،B ،O و AB در افرادی که آنها را در بدنشان دارند ویژگی‌های شخصیتی خاصی را منعکس می‌کند. از آن پس، طبقه‌بندی گروه خونی یا کتسوئکی گاتا به جدیت وارد فرهنگ ژاپن شد. تلویزیون ژاپن و روزنامه‌ها درست مثل طالع‌بینی نجومی که بر حسب برج‌های فلکی و ستارگان بود از طالع‌بینی گروه خونی حرف می‌زنند. علاوه بر این، کتاب‌های زیادی در رابطه با پیوستگی نوع گروه خونی با شخصیت افراد نوشته شده‌ است که همگی جزو کتاب‌های پرفروش ژاپن شده‌اند. حتی کارشناسانی در ژاپن هستند که تخصص آنها یافتن همسر و شریک زندگی بر اساس تطابق گروه خونی افراد است. اما متاسفانه، در مورد تاثیر نوع گروه خونی در شخصیت افراد، درست مثل طالع‌بینی نجومی، ارتباط علمی به اثبات نرسیده است.

آن طور که گفته می‌شود، تا کنون تحقیقاتی بسیار زیادی در مورد انواع گروه خونی انجام شده است که می‌تواند الگوهای سلامت افراد را نشان دهد. به همین دلیل، گروه خونی و سلامت یک موضوع بسیار جالب از نظر اندیشمندان و محققان به شمار می‌رود. نظریات چنین می‌گوید که گروه‌های خونی مختلف ممکن است بیماری‌های مختلفی را نیز در خود نهفته داشته باشند؛ دانشمندان از اواسط قرن بیستم به ارتباط بین انواع گروه خونی و بیماری پی برده‌اند. با چنین پیش فرضی، در این مطلب روزیاتو، می‌خواهیم ببینیم علم چه چیزهایی در مورد گروه خونی شما می‌گوید و از جنبه سرگرمی این قضیه نیز کمی از طالع‌بینی یا شخصیت شناسی کتسوئکی گاتا خواهیم گفت. مثل همیشه با روزیاتو همیشه باشید:

اگر گروه خونی شما A است

گروه خونی A فقط آنتی‌ژن‌های A روی سلول‌های قرمز و آنتی‌بادی یا پادتن B در پلاسما دارد. اگر گروه خونی شما A است، می‌توانید گلبول‌های قرمز خون خود را به افرادی که گروه خونی نوع A و B دارند اهدا کنید.

آرایش آنتی‌ژن‌های هر فرد در گلبول‌های قرمز خون می‌تواند مشخص کند که چطور یک هورمون خاص می‌تواند ترشح شود. بنا بر گزارشات مؤسسه ملی سلامت، اگر گروه خونی A دارید، به احتمال زیاد میزان هورمون استرس کورتیزول در بدن شما بالا خواهد بود. تعدادی از خطرات جسمی و سلامت با افرادی که گروه خونی A دارند در ارتباط است. مثلا احتمال ابتلا به سرطان معده در مقایسه با گروه O و B در این افراد ۲۰ درصد بیشتر است و ۵ درصد بیشتر از گروه خونی O به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

علاوه بر این، طبق گفته خبرگزاری BBC، اگر گروه خونی شما A است، خطر ابتلا به انواع سرطان مانند برخی از اشکال سرطان پانکراس و سرطان خون در شما بیشتر خواهد بود و بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های آبله و مالاریای حاد هستید. آنهایی که گروه خونی A دارند نسبت به حشرات مغناطیس و کشش کمتری دارند و به همین دلیل حشرات تمایل بیشتری برای نیش زدن دوباره آنها و نوشیدن مجدد از خونشان را دارند!

بر طبق اطلاعات کتسوئکی گاتا، اگر گروه خونی شما A است، چند ویژگی‌ شخصیتی خیلی خوب دارید. شما صادق، خلاق، حساس، خویشتن‌دار، صبور و مسئول هستید (حتی اگر سرسخت و محکم باشید).

اگر گروه خونی شما B است

اگر گروه خونی شما B است، شما آنتی‌ژن‌های B در سلول‌های قرمز خون و آنتی‌بادی‌های A در پلاسما دارید. شما می‌توانید گلبول‌های قرمز خون را به آنهایی گه گروه خونی B و AB دارند اهدا کنید.

آنهایی که گروه خونی B دارند ۱۱ درصد بیشتر از افرادی که گروه خونی O دارند به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داد در زنانی که گروه خونی AB و B دارند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان بیشتر است اما اگر گروه خونی B دارید همیشه هم خبرها بد نیست. تعداد باکتری‌های خوب این افراد ۵۰ هزار برابر بیشتر از افرادی است که گروه خونی A و O دارند. این یعنی همه نوع چیزهای خوب!

خب حالا از نظر کتسوئکی گاتا چطور است؟ شما باید به شور و اشتیاق، طبیعت فعال، خلاقیت و قدرت خود افتخار کنید. از طرف دیگر، شما خودخواه، مسئولیت‌ناپذیر، بی‌رحم و نامنظم هم هستید.

اگر گروه خونی شما AB است

در آنهایی که گروه خونی AB دارند، هم آنتی‌ژن‌های A و هم B در سلول‌های قرمز خون وجود دارد اما نه آنتی‌بادی A در پلاسما دارند و نه B. اگر گروه خونی شما AB مثبت باشد، می‌توانید به همه افراد با هر نوع گروه‌ خونی پلاسما بدهید.

افرادی که گروه خونی آنها AB است ۲۳ درصد بیشتر از افرادی که گروه‌ خونی O دارند به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. داشتن گروه خونی AB افزایش احتمال ابتلای خانم‌ها به فشار خون بالا در دوران بارداری، که عارضه پره اکلامپسی نامیده می‌شود، به همراه دارد.

مجله عصب‌شناسی در تحقیقی جذاب در مورد گروه خونی نشان داد آنهایی که گروه خونی AB دارند ۸۲ درصد بیشتر از افراد دیگر گروه‌های خونی با مشکلات شناختی و ادراکی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مخصوصا در زمینه‌هایی مانند فراخوانی حافظه و به یاد آوردن، یادگیری و درک زبان و تمرکز و توجه. محققان گمان می‌کنند پروتئین لخته شدن که به عامل انعقادی VIII مشهور است می‌تواند در بروز این عوارض دخیل باشد. میزان عامل انعقادی VIII در ارتباط بسیار نزدیک با نوع گروه خونی است. این امر می‌تواند دلیل اصلی ارتباط علل و معلولی بین گروه خونی و نواقص شناختی و ادراکی باشد.

حالا نوبت به کتسئوکی گاتا می‌رسد: اگر گروه خونی شما AB است، به احتمال زیاد افرادی خونسرد، کنترل شده، منطقی، سازگار، انتقاد کننده، بی‌ثبات، فراموشکار و غیرمسئول هستید.

اگر گروه خونی شما O است

اگر در گروه خونی O قرار دارید، نه آنتی‌ژن‌های A در گلبول‌های قرمز خون خود دارید و نه B . اما هر دو آنتی‌بادی A و B در پلاسمای شما موجود است. گروه خونی +O رایج‌ترین نوع گروه خونی است و –O یک گروه خونی اهداکننده جهانی به شمار می‌رود. به این معنی که این گروه خونی می‌تواند گلبول‎های قرمز خونش را به همه انسان‌هایی که روی کره زمین زندگی می‌کنند بدهد.

آنهایی که گروه خونی O دارند، یک بسته متنوع از بیماری‌ها و عوارض جسمی را در خود جای می‌دهند. اگر گروه خونی شما هم O است بیشتر احتمال دارد به زخم معده مبتلا می‌شوید و شاید حتی باورتان نشود که ممکن است بیشتر از دیگران تاندون آشیل خود را پاره کنید. علاوه بر این، خطر ابتلا به وبا نیز در شما بیشتر است. خبر خوب این است که افراد گروه خونی O کمتر به سرطان پانکراس مبتلا می‌شوند و احتمال مرگ و میر بر اثر مالاریا در افراد این گروه خونی پایین‌تر است. آن طور که گفته شده است، اگر گروه خونی O دارید، دو برابر بیشتر از گروه خونی نوع A نسبت به نیش حشرات جذابیت و کشش دارید.

طبق طالع‌بینی و شخصیت شناسی کتسئوکی گاتا، اگر گروه خونی شما O باشد، به احتمال زیاد شما افرادی با اعتماد به نفس، خودمختار، با اراده قوی و اکثرا متکی به دریافت‌های حسی درونی خود هستید تا برداشت‌های منطقی. متاسفانه این را هم باید بگوییم که با وجود خصلت‌های خوبی که دارید، خودمحور بودن، سردی و بی‌احساسی، معاشرت‌ناپذیر و غیردوستانه بودن، غیرقابل پیش‌بینی بودن و اعتیاد زیاد به کار هم می‎تواند جزو خصائص نه چندان مطلوب شما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها