ترفندهایی برای کاهش فشار خون بالا که تاکنون امتحان نکرده‌اید

فشار خون بالا یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر افراد زیادی می‌شود که گاهی می‌توان با چند ترفند ساده آن را کنترل و مهار کرد.

ترفندهایی برای کاهش فشار خون بالا که تاکنون امتحان نکرده‌اید

یک مطالعه نشان داد افرادی که فشار سیستولیک خود را به ۱۲۰ میلی متر جیوه کاهش داده‌اند، در قیاس با افرادی که فشار سیستولیک آن‌ها ۱۴۰ بوده است ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی و ۴۳ درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بوده‌اند.

کاهش وزن، خوردن سدیم کمتر، ورزش بیشتر و ترک سیگار از بهترین راه‌های غیر دارویی برای کاهش فشار خون سیستولیک در درازمدت است. پزشک ممکن است دارو نیز تجویز کند. اما اگر برای رسیدن به هدف خود به کمک بیشتری نیاز دارید، این ترفند‌های کمتر شناخته شده می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش فشار خون داشته باشد.

عادات روزانه خود را تغییر  دهید

ایجاد تغییر در عادت‌های روزانه (مانند رژیم غذایی و ورزش) می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد. به عنوان مثال، دفعه بعدی که پرستار برای اندازه‌گیری فشار خون شما می‌آید؛ هنگامی که روی صندلی نشسته‌اید یعنی پاهایتان آویزان است، با زمانی که دراز کشیده‌اید، اندازه فشار سیستولیک شما متفاوت خواهد بود.در این حالت تقریباً بین نشستن و ایستادن قرار دارید، این می‌تواند فشار خون شما را تحت تأثیر قرار دهد. برای آنکه عدد دقیق‌تری از فشار خون خود داشته باشید، روی صندلی صاف بنشینید و تکیه دهید و پا‌های خود را تا حد ممکن دراز کنید تا از حالت آویزان خارج شود. دانستن این نکات می‌تواند پزشکان را در مورد اندازه دقیق فشار خون شما یاری دهد.

بازوی خود را در حالت متعادل قرار دهید

اگر هنگام مطالعه یا نگه داشتن جسمی، باز شما زیاد کشیده شود و یا بالعکس، ممکن است قلب شما برای ادامه جریان خون پمپاژ سخت‌تری داشته باشد، این امر می‌تواند فشار خون شما را بالا ببرد. بازوی شما باید در سطح قلب قرار داشته باشد و روی یک میز صاف باشد.

نفس عمیق بکشید

به گفته انجمن قلب آمریکا، هنگامی که استرس دارید، فشار خون شما بالا می‌رود. نفس‌های عمیق و شفابخش، می‌تواند استرس را مهار کرده و فشار خون شما را کاهش دهد. برای انجام این کار ابتدا یک نفس نرمال بکشید، سپس از راه بینی یک نفس عمیق بکشید و سینه و شکم خود را پر کنید. چند بار به آرامی این کار را تکرا کنید.

شکلات تلخ بخورید

با بررسی ۳۵ مطالعه، مشخص شد که محصولات کاکائو غنی از فلاوانول باعث کاهش اندک فشار خون (۲ میلی متر جیوه) در بزرگسالان سالم می‌شوند. با این حال، این بدان معنی نیست که شما قبل از سنجش فشار خون خود باید آن را بخورید. در واقع بهتر است یک ساعت قبل از اندازه گیری فشار خون چیزی نخورید.

ورزش دست را بسیار انجام دهید

مطالعه نشان داده است بزرگسالان سالمی که در هفته ۳ بار و فقط ۱۵ دقیقه تمرین دستی را انجام می‌دهند، کاهش فشار سیستولیک بیشتری دارند. گرچه تاثیر این روش در قیاس با سایر روش‌های ذکر شده کمتر است، اما باز هم، این یک تغییر سبک زندگی است که می‌تواند به طور کلی فشار خون شما را کاهش دهد. بهتر است در این مورد هم یک ساعت قبل از اندازه‌گیری فشار خون از انجام ورزش خودداری کنید، تا عدد دقیق‌تری از فشار خون خود را به‌دست آورید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها