ماجرای عجیب شهاب‌سنگی که در موزه به پرواز درآمد!

قطعه‌ای از شهاب سنگ معروف در داخل یک هرم شیشه‌ای برای مدتی در هوا بلند و باعث شد، زنگ هشدار در موزه به صدا دربیاید و مأموران امنیتی بلافاصله به سالن هجوم آوردند.

ماجرای عجیب شهاب‌سنگی که در موزه به پرواز درآمد!

رمز و راز‌های شهاب سنگ عجیب و غریب که در زمستان سال ۲۰۱۳ در منطقه چلیابینسک روسیه سقوط کرد، تا امروز ادامه دارد. از آن زمان این شهاب سنگ از یک سو تیتر رسانه‌ها شده و از سوی دیگر ذهن دانشمندان روسی را تسخیر کرده است. در روز‌های گذشته، بحث و جدال درباره شهاب سنگ چلیابینسک، پس از آنکه قطعه‌ای از آن درون یک هرم شیشه‌ای در یک موزه روسی به هوا بلند شد و دوباره به حالت عادی برگشت، افزایش یافت.

این موزه که در منطقه جنوب اورال قرار دارد، ظهر شنبه چهاردهم دسامبر ۲۰۱۹، قطعه‌ای از شهاب سنگ معروف واقع در داخل یک هرم شیشه‌ای برای مدتی در هوا بلند و باعث شد، زنگ هشدار در موزه به صدا دربیاید و مأموران امنیتی بلافاصله به سالن هجوم آوردند. آن‌ها فکر کردند کسی سنگ را از محل خود بلند کرده و سعی داشته آن را سرقت کند.

پرواز مرموز یک تکه شهاب‌سنگ در موزه روسیه

موزه روسی در این باره می‌گوید: وقتی نگهبانان به موزه رفتند، همه چیز عادی بود و هیچ یک از بازدیدکنندگان متوجه کسی که بخواهد نزدیک شهاب سنگ بشود و یا سعی در لمس آن داشته باشد نشده بودند. هنگام بررسی دوربین‌های امنیتی، کارکنان موزه، با دیدن شهاب‌سنگ درون هرم شیشه‌ای که ناگهانی حرکت کرد، دچار شوک بزرگی شدند. شهاب سنگ ناگهانی حرکت می‌کرد، بدون اینکه کسی یا عامل بیرونی منجر به حرکت آن شود. شهاب سنگ در هرم شیشه‌ای به اندازه ۱۰ سانتی متر در هوا بلند شد و چند ثانیه معلق ماند، سپس به آرامی به جای خود بازگشت؛ گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مدیر موزه اظهار داشت که تلاش زیادی برای یافتن توضیحی منطقی و علمی برای آنچه اتفاق افتاده است انجام داده؛ اما او به هیچ وجه قادر نیست توضیحی پیدا کند. این هرم شیشه‌ای که حاوی قطعه شهاب سنگ است، فقط با یک دستگاه ریموت کنترل ویژه قابل جابجایی است و ریموت در آن لحظه در یک جعبه بسته در اتاق کنترل وجود داشته و کسی به آن نزدیک نشده است.

پرواز مرموز یک تکه شهاب‌سنگ در موزه روسیه

برخی افراد معتقد بودند که هرم در آن لحظه دچار نقص الکتریکی شده است، اما کارگران تعمیر و نگهداری به رسانه‌های روسی اطمینان دادند که لحظه‌ای که این اتفاق افتاد، به هیچ وجه نقصی در کار نبود. از طرف دیگر، کارکنان موزه اظهار داشتند: ما نمی‌خواهیم در دنیای رمز و راز غرق شویم، اما ممی‌دانیم که شهاب‌سنگ دوقلویی، شهاب سنگ چلیابینسک چند روز پیش از نزدیکی زمین گذشت ... شما هم اکنون می‌توانید آنطور که دلتان می‌خواهد فکر کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها