آیا گوشی ارزان می‌شود؟

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: فعلا نرخ موبایل در ارزان‌ترین حالت چند ماه گذشته است. نرخ موبایل دیگر ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی نخواهد شد. ممکن است تا پایان سال نرخ موبایل یک یا دو درصد دیگر ارزان شود. اما به طور کلی درحال‌حاضر نرخ موبایل به حداقل رسیده است و دیگر شاهد ارزانی ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ موبایل نیستیم.

آیا گوشی ارزان می‌شود؟

 رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش آیا نرخ موبایل تا پایان سال گران می‌شود؟ گفت: نرخ موبایل تحت تاثیر چندین مولفه است. نرخ دلار تنها مولفه‌ای است که مستقیما بر کاهش یا افزایش نرخ موبایل اثرگذار است. در نیمه نخست سال پیش‌بینی مبنی بر اینکه ارزانی نرخ موبایل در مهر و آبان در راه است، مطرح شد. در این زمان مورد اشاره نرخ موبایل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافت. البته علت کاهش نرخ موبایل در ماه مهر و آبان ایجاد فضای رقابتی در بازار و همچنین واردات بیش از اندازه گوشی‌های موبایل به کشور بود.

رضا قربانی افزود: فعلا نرخ موبایل در ارزان‌ترین حالت چند ماه گذشته است. نرخ موبایل دیگر ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی نخواهد شد. ممکن است تا پایان سال نرخ موبایل یک یا دو درصد دیگر ارزان شود. اما به طور کلی درحال‌حاضر نرخ موبایل به حداقل رسیده است و دیگر شاهد ارزانی ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ موبایل نیستیم.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی نرخ موبایل‌های شرکتی که در بازار داخل به فروش می‌رود ارزان‌تر از دبی است. مردم نگران نباشند کالاهایی که در انبار شرکت‌ها وجود دارد با نرخ قبل فروخته می‌شود و افراد اجازه افزایش قیمت‌ها را ندارند.

قربانی درباره وضعیت بازار موبایل گفت: در آستانه سال نوی میلادی قرار داریم و دولت برای مدیریت بازار ارز ممکن است نرخ دلار را گران کند. بنابراین ممکن است ظرف یک یا دو ماه آینده شاهد وفور کالا در بازار نباشیم. معتقدیم چنانچه نرخ دلار افزایش نیابد نرخ موبایل هم گران نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها