کاهش اضطراب با مواد خوراکی

اضطراب یا استرس عبارت است از یک احساس ناخوشایند، هراس و نگرانی که به فرد دست‌ می‌دهد. همۀ انسان­ها در زندگی خود دچار اضطراب‌ می‌شوند، ولی اضطراب شدید و غیرعادی مشکل ساز است. تحقیقات نشان‌ می‌دهد که اضطراب در افراد با توجه به مشکلاتی که دارند متفاوت است. در بررسی‌هایی که توسط پزشکان متخصص انجام شده با مصرف یک سری مواد خوراکی‌ می‌توان تنش و استرس را کاهش داد.

کاهش اضطراب با مواد خوراکی

در اینجا با مواد خوراکی که باعث کاهش استرس‌ می‌شوند آشنا‌ می‌شویم:

·کربوهیدرات ها

مواد غذایی مانند کربوهیدرات­ها که به افزایش سطوح ماده شیمیایی آرامش بخش سروتونین کمک‌ می‌کنند را انتخاب کنید. کربوهیدرات‌ها مانند: برنج، ماکارونی، غلات کامل (سبوس­دار) را به جای تنقلات شیرین استفاده کنید که خود باعث کاهش استرس هستند و بر سلامت فرد هم تأثیر مثبت دارند.

انجیر

انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید‌ می‌باشد که سرشار از منبع غنی از پتاسیم است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. یک رژیم متعادل برای خواب خوب‌ می‌باشد که کیفیت خواب را افزایش‌ می‌دهد.

کاکائو یا شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ که حاوی غلظت بالا کاکائو‌ می‌باشد تاثیراتی مثبتی در میزان استرس و حافظه دارد. کاکائو منبع غنی فلاوونوئیدهاست که که سیستم ایمنی و خلق و خو را بهبود‌ می‌بخشند.

قهوه

تحقیقات نشان‌ می‌دهد با مصرف قهوه احساس خواب آلودگی از بین‌ می‌رود که علاوه بر احساس آرامش، استرس را کاهش‌ می‌دهد.

 

کدو تنبل

کدو تنبل از جمله مواد غذایی است که سرشاز از منیزیم است که به طور طبیعی باعث کاهش استرس‌ می‌شود. همچنین مواد غذایی که منیزیم های بالایی دارند استرس را کاهش و به شما احساس آرامش‌ می‌دهد. از علائم استرس‌ می‌توان به بی خوابی، سردرد، فشار خون بالا اشاره کرد. که متخصصان برای کمک به خوابیدن از مکمل‌هایی که دارای منیزم هستند توصیه‌ می‌کنند.

آب میوه و سبزیجات تازه

استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات تازه، باعث نشاط روح و تقویت جسم و کاهش استرس و اضطراب‌ می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها