بلک فرایدی چقدر فروخت؟

خریداران د رجمعه سیاه یا بلک فرایدی ۱.۲ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته بیشتر فروختند و رقم ۷.۴ میلیارد دلار را صرف خرید اجناس به صورت آنلاین کردند.

بلک فرایدی چقدر فروخت؟

خریداران در جمعه سیاه ۷.۴ میلیارد دلار را صرف خرید اجناس به صورت آنلاین کرده اند که علی رغم رشد ۱.۲ میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته، نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

در بلک فرایدی یا جمعه سیاه که فروشگاه های آنلاین از شرق تا غرب دنیا اجناس خود را با تخفیف های واقعی و بعضا ساختگی عرضه می کنند. محبوبترین کالاهایی که امسال به فروش رفته شامل اسباب بازی های «فروزن ۲»، ال «او ال سورپرایز» و «پو پترل» بوده اند. بهترین بازی های ویدیویی هم شامل فیفا ۲۰، مدن ۲۰ و کنسول نینتندو سوییچ است. در دسته ابزارهای الکترونیک کاربران به دنبال لپ تاپ های اپل، ایرپاد و تلویزیون های سامسونگ بوده اند.

از کل فروش آنلاین بلک فرایدی ۲.۹ میلیارد دلار از طریق گوشی انجام شده که نسبت به سال قبل نشان دهنده رشد ۲۱ درصدی است. شیب رشد فروش موبایل از شیب فروش آنلاین بیشتر است، بنابرین بعید نیست در آینده نزدیک سهم خرید بلک فرایدی از طریق موبایل از دسکتاپ بیشتر شود.

در کنار افزایش مشتری های آنلاین میانگین قیمت کالاهای خریداری شده هم بالا رفته است. این رقم در سال جاری با افزایش ۵.۹ درصدی نسبت به پارسال به ۱۶۸ دلار رسیده است.

رقم فروش ۷.۴ میلیارد دلاری بلک فرایدی توسط Adobe Analytics برآورد شده که مبادلات ۸۰ درصد از خرده فروش های برتر آمریکا را به صورت زنده رهگیری کرده و با پوشش ۵۵ شناسه منحصر به فرد SKU قادر به رهگیری یک تریلیون تراکنش در طول تعطیلات است.

بر اساس گزارش Adobe غول های تجارت الکترونیک با بیش از یک میلیارد دلار فروش سالانه عملکرد بهتری نسبت به خرده فروشی ها کوچکتر داشته اند. این مراکز در سال جاری رشد فروش ۶۲ درصدی را از خود برجای گذاشته اند در حالی که این عدد برای فروشگاه های کوچکتر از ۲۷ درصد فراتر نمی رود.

در ادامه فصل خرید هنوز رویدادهای «یکشنبه کسب و کارهای کوچک» و «سایبر ماندی» هم در پیش رو هستند که به ترتیب انتظار می رود شاهد فروش ۳ میلیارد و ۹.۴ میلیارد کالا در آنها باشیم.

علی رغم تمام تبلیغاتی که در مورد بلک فرایدی صورت می گیرد، کل فروش صورت گرفته در آن تقریبا یک پنجم رکوردی است که علی بابا تنها در روز مجردها یا همان جمعه سیاه چینی از خود به جا گذاشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها