برای ظهور زودتر امام زمان چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

شاید شما از خود بپرسید که برای ظهور امام زمان (عج) باید چکار کرد. در این زمینه احادیث و روایات زیادی از معصومین (ع) نقل شده است. در این مقاله کارهایی که باید برای ظهور زودتر امام زمان (عج) انجام شود شرح داده می شود. از شما همراهان خوب دعوت می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

برای ظهور زودتر امام زمان چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

در این مقاله کارهایی که باید برای ظهور زودتر امام زمان (عج) انجام شود شرح داده می شود. از شما همراهان خوب دعوت می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

 شاید شما از خود بپرسید که برای ظهور امام زمان (عج) باید چکار کرد. در این زمینه احادیث و روایات زیادی از معصومین (ع) نقل شده است.  در این مقاله کارهایی که باید برای ظهور زودتر امام زمان (عج) انجام شود شرح داده می شود. از شما همراهان خوب دعوت می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

وظایف ما برای نزدیک شدن ظهور از زبان اهل بیت:

امام محمد بن علی الجواد علیه السلام  می فرمایند:

اگر برای ظهور امام زمان (عج) وقتی تعیین شود دل ها را قساوت می گیرد و توده مردم از اسلام بر می گردند. بگویید: چه زود است! چقدر نزدیک است! تا دل مردم آرام گیرد و فرج نزدیک شود.

بنابراین وظیفه ما این است که به مردم بگوییم که ظهور نزدیک است (بدون تعیین وقت)، یعنی مردم را به نزدیک بودن ظهور ترغیب و تشویق کنیم زیرا این کار به فرموده امام، خود باعث نزدیک شدن ظهور می شود.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا آن ها را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از ۱۷۰ سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود. بعد امام صادق می فرمایند:” : همچنین اگر شما (شیعیان) چنین کنید خدای تعالی حتماً فرج ما را قبل از رسیدن به انتهایش خواهد رساند.

بنابراین یکی دیگر از وظایف ما شیعیان برای ظهور، داشتن اتحاد و همدلی است و دعا (با دلهای بریده از همه جا) برای تعجیل در فرج است که همانا فرج ما در آن است.

برای ظهور باید خودسازی کنیم:

ظهور وقت و زمان مشخصی ندارد و ممکن است ناگهان صدای دلربای امام زمان (عج) طنین انداز شود، پس شیعه منتظر باید در تمام ابعاد زندگی خودسازی کند، هم در بعد عقیده و هم در بعد نفسانیات و اخلاق و هم در بعد عمل، چرا که نه شخص فاسد العقیده در حریم امام راه دارد و نه شخص فاسد الاخلاق و نه انسان آلوده به گناه.

برای ظهور باید آمادگی فکری و فرهنگی وجود داشته باشد:

یعنی سطح افکار مردم جهان آن چنان بالا رود که بدانند تفاوت رنگها, زبانها و سرزمینها نمی تواند نوع بشر را از هم جدا سازد، تعصبهای قبیله ای و گروهی باید برای همیشه از میان برود و فکر مسخره آمیز نژاد برتر را باید به دور انداخت.

باید یک آمادگی اجتماعی وجود داشته باشد:

مردم جهان باید از ظلم و ستم و نظامهای موجود خسته شوند و تلخی این زندگی مادی و تک بعدی را احساس کنند، حتی از اینکه ادامه این راه تک بعدی ممکن است در آینده مشکلات کنونی را حل کند ، مأیوس شوند و با دلهای بریده از همه جا برای تعجیل در فرج دعا کنند که همانا فرج ما در آن است.

کارهایی که میتوانیم برای نزدیکتر شدن ظهور انجام دهیم :

هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .

هر روز صدقه بدید برای سلامتی امام زمان عج زیرا این کار خیلی قشنگ به شمار میرود برای خدا . تو با این کار نشان میدهی که امامت برات خیلی مهم و برای سلامتیش صدقه میدی . پس خدا میبینه که تو چقدر نیاز به یک ولی معصوم داری و ظهور را به واسطه کارت نزدیکتر میکند .

ختم صلوات راه بیاندازید برای تعجیل در ظهور امام زمان عج حتی در فضای مجازی 

ختم روزانه تعداد معینی دعای فرج (اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری )

بعد از هر نماز بگوییم ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری “

در تمام قنوت های نمازهایتان اول صلوات بفرستین با ” و عجل فرجهم ” بعد بگید ” اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری ” بعد دوباره صلوات با ” و عجل فرجهم ” . زیرا دعایی که بین دو صلوات باشد مستجات است

صبح که از خواب پا شدین سلام کنید بر امام زمان عج . زیرا خدا میداند شما با این کار دارید نشان میدهید که به مهدی عج نیاز دارید .

در روزهای ولادت و شهادت پیامبر اسلام و امامانمان و یاران انها ( مثل عباس بن علی ع یا زینب کبری یا سلمان فارسی یا علی اکبر یا علی اصغر یا … ) دعا برای فرج زیاد کنید و خدارا قسم دهید به ان شخص بزرگواری که ولادت یا شهادتش است .

در ایام عید هم چون فطر . قربان . غدیر . مبعث . نوروز . … هم زیاد دعا کنید برای فرج که بسیار مفید است .

خواندن بسیار زیاد دعای ” الهی عظم البلا ” برای ظهور و ” اللهم کن لولیک ” برای سلامتی اماممان مهدی صاحب الزمان بخوانید . تا دیدید یک زمان خالی 5 دقیقه ای برایتان پیش امد این دعاها را بخوانید . کوچکترین وقت ها را حتی . خودتون میدونید چقدر زمان ما فوت میشود در روز پس انها را با این 2 دعا پر کنید .

( مخصوص روز جمعه )

خواندن دعای ندبه . به این فکر کن که اگر عباس بن علی(ع) اگر جای تو بود میخواند این دعا را یا نه . خوب معلومه که میخوند . پس خودت رو عباس بکن . اگر یادت رفت بخونی و از صبح گذشت اشکال ندارد ظهر بخوانش یا جمعه شب . هرچی باشه بهتر از اینه که جمعه بگذرد و تو نخونیش . ولی صبح بهترین حالته .

خواندن دعاهای ” الهی عظم البلا . اللهم کن لولیک الفرج . دعای مخصوص روز جمعه . زیارت امام زمان در روز جمعه ” را بخوانید . اگر هم خسته شدید یک استراحت 1 ساعته بدید بعد دوباره بخوانید . البته کلا نیم ساعت طول میکشد یا شایدم کمتر.

خواندن ” دعا در غیبت امام زمان ” حتما حتما . طولانیه کمی. اما در این دعا همه ی حرف ها گفته شده . سید بن طووس میگه اگر هیچ کدام از اعمال روز جمعه را انجام ندادی این دعا را حتما بخوان و فراموشش نکن خواندنش را در روز جمعه.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها