بهترین غذاها برای داشتن پوستی سالم

تغذیه قطعا یکی از علل سلامتی پوست خواهد بود. علی الخصوص امروز که شرایط با ورود بی رویه فست فود ها به رژیم غذایی افراد تهدید سلامتی بیش از پیش شده است.

بهترین غذاها برای داشتن پوستی سالم

گردو

گردو منبع خوبی از چربی های اساسی، روی، ویتامین ای، ویتامین سی، سلنیوم و پروتئین است که پوست شما برای سالم ماندن به این مواد نیاز دارد.

سیب زمینی شیرین

منبع عالی بتاکاروتن است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کند. همچنین چربی پوست را کنترل می کند و باعث روشن شدن رنگ پوست صورت می شود.

دانه های آفتابگردان

منبعی مغذی از ویتامین ای است که یک آنتی اکسیدان مهم برای پوست است. به طور کلی آجیل ها و دانه ها منابع خوبی برای تقویت مواد مغذی پوست هستند که آنها را به غذایی عالی برای پوست تبدیل می کنند. این دانه های روغنی دارای اسیدهای چربی هستند که بدن ما قادر به ساختن آنها نیست. آنتی اکسیدان موجود در این دانه های روغنی در پوست ما گنجانده می شوند و از سلول های پوستی در برابر آفتاب سوختگی، مرگ سلول، خشکی و چروک پوست جلوگیری می کنند.

آووکادو

شواهد اولیه نشان می دهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که محافظی قوی برای پوست شما است. آووکادو از نوع میوه های خوشمزه به شکل گلابی، گوشتی و سبز رنگ است که شامل انواع ویتامین، مواد مغذی و پروتئین های حیاتی برای بدن است.

فلفل قرمز یا زرد

فلفل دلمه ای نیز مانند سیب زمینی شیرین منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن است که در بدن شما به ویتامین آ تبدیل می شود. فلفل همچنین دارای ویتامین سی است که باعث ایجاد کلاژن می شود که این ساختار پوست شما را محکم نگه می دارد و برای بدن ضروری است.

کلم بروکلی

این نوع از کلم مملو از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی از جمله روی و ویتامین آ و کاروتنوئیدها است که برای سلامتی پوست مهم هستند. همچنین حاوی سولفورافان است که از سرطان پوست و آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین سی است و حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است. این کاروتنوئیدها از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کنند و حتی برای جلوگیری از چین وچروک پوست مفید هستند.

سویا

سویا حاوی ایزوفلاون است که نشان داده شده است که باعث بهبود چین و چروک و از خاصیت ارتجاعی بودن پوست جلوگیری می کند و خشکی پوست را از بین می برد. همچنین از پوست شما در برابر آسیب UV محافظت می کند.

شکلات تیره

اگر برای خوردن شکلات به یک دلیل خوب نیاز دارید، اثرات کاکائو روی پوست شما پدیده ای جالب است. کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث از بین رفتن چین و چروک، ضخامت پوست، موجب عملکرد خوب جریان خون و از آفتاب سوختگی و قرمزی پوست جلوگیری می کند.

چای سبز

آنتی اکسیدان قدرتمندی است که می تواند از پوست شما محافظت کند. چای سبز موجب بهبود رنگ پوست، جلوگیری از پیری پوست، درمان آکنه و جوش، محافظت از پوست در برابر صدمات خورشید، کاهش منافذ پوست و برای لایه برداری پوست مناسب است.

اطمینان حاصل کنید که از مواد مغذی لازم برای محافظت از پوست خود بهره می برید. مواردی که گفته شد گزینه های بسیار مناسبی برای سالم نگه داشتن و جذاب بودن پوست شما هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها