انتقادات مردمی به مسکن ملی

مسکن ملی شروطی را برای ثبت نام‌کنندگان در نظر گرفته که مواردی مثل سپرده ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی، عدم چک برگشتی و اقساط بیش از یک میلیون تومانی عمده انتقادات را در پی داشته است.

انتقادات مردمی به مسکن ملی

ثبت نام مسکن ملی از امروز آغاز شد. در اطلاعیه‌ای که چند روز پیش در خصوص شروط ثبت نام منتشر شد هشت شرط برای متقاضیان ذکر شده که برخی از شروط آن مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

برخی از این گلایه‌ها به الزام سپرده‌گذاری است که مطابق آن متقاضیان باید رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند؛ برخی از این انتقادات به این صورت است:

«آخه مردم بی‌بضاعت پول ۳۰ میلیون تومنی از کجا بیارن؟»

«لطفاً ب آقای وزیرراه وشهرسازی بگویید ما مستاجرها اگرپول پیشمونو ازصاحب خانه بگیریم برای مسکن ملی واریز کنیم تا آماده شدن این مسکن، به نظرشما کجا بریم زندگی کنیم آیا میشه این پرداختی را به مرورزمان واریزکنیم یا باید یک جا واریزم کنیم»

«الان ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومن میگیرن، خدا میدونه کی و چند سال دیگه در ناکجا آباد یه خونه تحویل بدن با قسط یک میلیون و ۲۰۰ الی یک میلیون و ۷۰۰ تومن»

«اگه من سی میلیون که رهن دادم صاحب خانه بگیرم بدم دولت تو این چند سال کجا بشینم. اینم مثل سایر برنامه‌های این دولت برا سرمایه دارانه»

«من الان مستاجرم پول پیشمو بگیرم سپرده بزارم تا تحویل خونه کجا زندگی کنم اونایی که ضعیفن باز هم نمیتونن شما تحویل بدید بعد پول بگیرید.»

«من کل پول پیشم ده ملیونه، ، اخه از کجا ۳۰ تومن بدم، ، با این وضع اقتصادیه که هیچ تضمین آینده شغلی ندارم، ، »

«آخه یکی نیست بگه اون بدبختی که همون ۳۰ میلیون تومن رو نداره یا اگر داره داده رهن خونه باید چه خاکی تو سرش کنه.»

«یه مستاجر چه پس اندازی داره با این اجاره‌های سرسام آور که اینقدر سپرده‌گذاری کنه، حداقل شما خونه رو بسازین ما مستاجرا موقع تحویل گرفتن خونه تمام پول پیش مسکنمونو می‌دیم به شما، اصلا طبق پولی که ما میدیم شما قسط ببندین براما مستاجرا، والا نداریم اگر پول پیش خونمونو بگیریم کجا زندگی کنیم؟؟؟»

«سلام چرا پیش پرداخت کم نمکنی حداقل ۱۵ میلیون بگیرب قشرمستصعف باید کجا ۳۰ میلیون بیاره یه خانم خودش سرپرست خودش هست باید از کجا بیاره»

«خوب کسی که بتونه ۳۰ درصد از ساخت مسکن بده با شما چرا باید کار کنه میره با کسی که ساخت ساز میکنه لااقل مطمعن تره»

«اگه ۳۰ میلیون تومن داشتم وماهی ۲تومن حقوق احتیاجی به طرح شمانبود»

نداشتن چک برگشتی نیز شرطی است که برخی از مردم را نسبت به ثبت نام در این طرح تاامید کرده است:

«چک برگشتی دیگه چه صیقه‌ای هست سی سال پیش من چک برگشتی داشته‌ام چه ربطی به الآن داره»

«چک برگشتی کسی هم هست نداشته باشه با اینهمه تورم در جامعه»

«سلام چک برگشتی ‌را از شرایط‌ حذف ‌کنید ‌مستاجر ‌حتما ‌چک ‌برگشتی‌ دارد…»

«شما زمین ومسکن رو گره زدید به چک برگشتی و معوقه، لابد قصد دارید مطالبات بانک‌هاتون رو وصول کنید»

«داشتن یا نداشتن چک برگشتی شرط مسخره‌ای که گذاشتید بردارید این شرط رو و خودتون رو بیشتر از این مسخره دست مردم نکنید»

اقساطی که برای متقاضیان تعریف شده که طبق آن ثبت نام‌کنندگان باید در پایان کار اقساطی بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بپردازند، که این موضوع نیز مورد اعتراض برخی از متقاضیان شده است.

«با کدوم حقوق دو میلیون قسط بدیم؟ شوهرم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومن حقوق داره. خیلیا مثل ما هستن. کسایی ک برجی ۶ میلیون حقوق دارن میتونن ۲ میلیون قسط بدن.»

«ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومن خیلی زیاده پس چی بخوریم آخه این چه کمکیه که دولت می‌خواد به ما کنه»

«منی که برجی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق میگیرم ازکجام بیارم برجی دو میلیون قسط بدم پس چی بخوریم قسط و قرض‌های دیگه رو چیکارش کنیم؟»

«اگه پول داشتیم و قدرت دادن ماهیانه دو تومن نیاز به دولت نداشتیم»

«اخه اگه ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌تونستیم وام بدیم… با این حساب باید ماهی شش الی هفت تومن درآمد داشته باشیم و ۳۰، ۴۰ میلیون تومن پس انداز…‌ای وای برما سر قبری گریه میکنیم که مرده‌ای توش نیست… کاش ذره‌ای به فکر مردم بودید کاش…»

باید دید از امروز با آغاز ثبت نام متقاضیان چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و قم روند اجرایی شدن این طرح چگونه خواهد بود و چه تعدادی ثبت نام خواهند کرد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها