حال بهم زن ترین غذاهای جهان کدامند؟!

شاید این غذاها که به نظر ما بسیار حال بهم زن هستند طرفداران بسیار زیادی را در غرب تا شرق دنیا داشته باشند همانطور که کله پاچه ایرانی رتبه پنجمین غذای چندش آور دنیا را به خود اختصاص داده، و ایرانی ها حاضرند برای خوردن کله پاچه مبالغ زیادی را بپردازند. حال در ادامه با سلام نو همراه باشید تا کله پاچه های بقیه دنیا را هم بشناسید:

حال بهم زن ترین غذاهای جهان کدامند؟!

شراب موش چینی

چینی ها و کلاً آسیای شرقی همیشه در عجایب خوراکی پیش قدم هستند، و این بار هم در موردی مثل ساخت شراب که معمولاً از میوه ها می گیرند، چینی ها سراغ بچه موش ها رفته اند! جدا کردن بچه موش از پدر و مادرش و انداختن آن در درون شراب برنج راه حل چینی ها برای درست کردن یک نوع شراب است، آن ها بچه موش ها را به مدت بیش از 1 سال در شراب "برنج" می خوابانند تا نوشیدنی سالم  و مقوی خود را آماده کنند.

حشره و کرم زنده و پخته

حشره ها و کرم های خوردنی! شامل همه حشرات نمی شود. در واقع در هر کشوری برخی از انواع حشرات، خوردنی هستد. محبوبیت این غذاها در تایلند، چین، کره جنوبی و آمریکای مرکزی زیادتر است.

سالاد عنکبوت در چین

سالاد عنکبوت را نمی خواهم زیاد توضیح دهم! چون خودم هم از نوشتن توضیحات آن بیزارم! همینقدر تصور کنید که یک عنکبوت مشکی نسبتاً بزرگ را وسط سبزیجات سرو کنید!

اختاپوس تازه Sannakji

ساناکجی همان اختاپوس است که تازه تازه تکه تکه می شود و سریعاً در رستوران های لاکچری سرو می شود. البته برای تقویت بیشتر و خاصیت این غذا با کنجد و روغن کنجد باید میل شود.

کباب مخصوص روده خوک/مرغ (isaw)

تقریباً همه ما از کباب مخصوصاً از نوع باربکیو لذت می بریم، فیلیپینی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.  اگر روزی در سفری به شهر مانیل رفتید تمام خیابان ها از بوی گوشت کبابی یا گریل شده پر است که یکی از این غذاهای محبوب محلی فیلیپین ایساو  نام دارد که از "روده های مرغ یا خوک" طبخ یا کبابی می شود.

حلزون بریتانیایی

اساساً بریتانیایی ها عاشق ساحل و دریا هستند و البته که نمی توانند در مقابل حلزون های کوچک ساحلی مقاومت کنند. البته سرو این غذا کاملاً بهداشتی و تمیز است! بریتانیایی ها با تمیز کردن حلزون دریایی، آن را پخته و در نمک و سرکه طمع می دهند و میل می کنند. البته بیرون کشیدن قسمت گوشتی حلزون از درون پوسته روش و تکنیک خاص خود را دارد.

بالوت ، تخم اردکی که جوجه نشد!

این غذا همان تخم اردک است با این تفاوت که در حال تبدیل شدن به اردک بوده! به عبارت دیگر این غذای محلی از جوشاندن اردک زنده ای که در حال جوجه شدن بوده (تخم اردک 17  تا 21 روزه) درست می شود و با طمع دهنده هایی نظیر نمک و سرکه و فلفل طبخ می شود و جایگزین سیب زمینی و تخم مرغ ما ایرانی ها به عنوان یک غذای خیابانی محسوب می شود و خاستگاهش کشورهای جنوب شرق آسیا مثل: لائوس، کامبوج، ویتنام و حتی فیلیپین

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها