بزرگ‌ترین سازه جهان ساخته شده به وسیله چاپگر سه‌بعدی

بزرگ‌ترین سازه جهان که به وسیله چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است به طور رسمی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

بزرگ‌ترین سازه جهان ساخته شده به وسیله چاپگر سه‌بعدی

بزرگ‌ترین سازه جهان که به وسیله چاپگر‌های سه‌بعدی ساخته شده است در کتاب‌های رکورد‌های گینس ثبت شد. این سازه دو طبقه در کشور امارات قرار دارد و در حضور نمایندگان سازمان گینس از آن رونمایی شد.

دستگاه چاپگر سه‌بعدی سازنده این ساختمان به فناوری هوش مصنوعی مجهز بوده و با توانایی حیرت‌انگیزی بزرگ‌ترین ساختمان سه‌بعدی جهان را ساخته است. داود ال‌هاجر مدیر بخش عمومی شهرداری دبی گفت: "این ساختمان نقطه عطفی در صنعت ساختمان‌سازی با استفاده از فناوری‌های نوین است. عملیات ساخت این ساختمان با به کارگیری چاپگر سه‌بعدی بسیار سریع‌تر از حالت عادی و معمول ساختمان‌سازی به پایان می‌رسد. هم‌چنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت در فرایند چاپ به موجب کسب نتیجه مطلوب می‌شود. "

تولید و طراحی ساختمان با چاپگر سه‌بعدی علاوه بر تسریع در عملیات ساخت، هزینه‌های مورد نیاز را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد، زیرا چاپگر سه‌بعدی نیازی به کارگر ندارد. دیگر نکته‌ای که می‌تواند موجب ترغیب بیشتر مهندسان به استفاده از این روش برای ساخت و ساز شود، رشد جمعیت در مناطق مختلف جهان و نیاز مبرم به مسکن است. چاپگر سه‌بعدی با سرعت و هزینه منطقی می‌تواند این چالش را برطرف سازد.

این بنا ۹.۵ متر ارتفاع و ۶۴۰ مترمربع مساحت دارد. در عملیات ساخت این سازه از نصف تعداد کارگرانی که در حالت عادی نیاز از استفاده شده، ۶۰ درصد ضایعات کمتر تولید شده و هزینه‌های ساخت قسمت‌های مختلف ساختمان نیز با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است. مهندسان نرم‌‍‌افزار و عمران طراح‌های مختلف خود را به چاپگر داده و سپس دستگاه به صورت خودکار تمامی مراحل ساخت را انجام می‌دهد.

مسئولان شهری دبی قصد دارند در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری ساختمان را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی طراحی کنند. این نوع از فرایند طراحی سازه‌ها را می‌توان تحولی بزرگ در صنعت ساخت و ساز باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها