تأثیر رده‌بندی سنی فیلم‌ها روی کودکان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است: تعیین رده‌بندی سنی برای فیلم‌ها باعث کاهش آسیب‌های روحی و روانی روی کودکان و افزایش سطح یادگیری آن‌ها می‌شود.

تأثیر رده‌بندی سنی فیلم‌ها روی کودکان

سازمان سینمایی امروز هیأتی متشکل از کارشناسان را معرفی کرد تا رده‌بندی سنی را برای فیلم‌ها لحاظ کنند؛ اتفاقی که در همین ابتدای کار واکنش‌های متنوعی را به همراه داشته است. فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این رخداد، آن را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگار ما گفت: باید این اتفاق را به فال نیک گرفت و از آن به عنوان محرکی به عنوان افزایش میزان یادگیری کودک یاد کرد.

وی افزود: تعیین گروه‌بندی سنی برای فیلم‌ها پیش‌تر برای کتاب‌ها هم لحاظ می‌شد٬ به طور مثال کانون پرورش فکری سال‌ها پیش برای کتاب‌های کودکان رده‌بندی سنی معرفی می‌کرد و این باعث می‌شود تا کودکان٬ کتاب‌هایی در دست بگیرند که برایشان آموزنده است.

ذوالقدر با بیان اینکه این اقدام ابعاد مختلفی حتی برای خانواده‌ها دارد٬ تاکید کرد: این رده‌بندی سنی فیلم‌ها برای کودکان هم ابعاد بسیاری دارد، به طور مثال باعث می‌شود که فیلم‌هایی که صحنه‌های خشونت‌آمیز دارند، برای کودکان ممنوع شود و به همین سبب تاثیر منفی روی روح و روان کودک نگذارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این اتفاق از طرف دیگر باعث می‌شود تا کودک فیلم‌هایی تماشا نکند که ذهنش درکی از آن‌ها ندارد و نتواند آن‌ها را تحلیل کند. فیلم‌هایی که منجر به افزایش ناهنجاری اجتماعی و خشونت در او می‌شود.

این نماینده مجلس در پایان با اعلام اینکه این اتفاق قدم مثبتی برای کودکان و زدودن خشونت از افکار آن‌هاست٬ گفت: این اتفاق به خانواده‌ها نیز کمک می‌کند یا به عبارتی به آن‌ها می‌آموزد تا فیلم‌هایی به کودکانشان پیشنهاد دهند که آموزنده باشد و تاثیر سوء و منفی روی یادگیری آن‌ها نگذارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها