چه نوعی کفش ورزشی برای شما مناسب است؟

هر ورزش و تحرک بدنی کفش ویژه‌ای را می‌طلبد تا از آسیب‌های استخوانی در حین فعالیت جلوگیری شود.

چه نوعی کفش ورزشی برای شما مناسب است؟

 امروزه تقریبا برای هر تمرین یا ورزشی یک کفش مخصوص  وجود دارد؛  اگر یک ورزش خاص را بیش از ۲ روز در هفته انجام دهید، پوشیدن کفش ویژه این  ورزش می‌تواند از آسیب‌دیدگی شما  جلوگیری کند  و حتی ممکن است  در بهبود کیفیت کاری موثر باشد. در ادامه به چند نمونه از این کفش‌های ویژه اشاره می‌کنیم:

کفش دویدن

هنگامی که برای دویدن خود را آماده می‌کنید، شما به یک کفش با مقدار زیادی بالشتک برای جذب ضربه نیاز خواهید داشت؛ کفش‌های ویژه این ورزش  برای حرکت رو به جلو طراحی شده است و در طول حرکت از ناحیه پنجه و پاشنه پا محافظت می‌کند.یک جفت کفش مناسب دویدن به شما در برابر شکستگی ساق پا،  کاهش استرس ناشی از آسیب‌دیدگی، التهاب تاندون و سایر مشکلات این چنینی  کمک می‌کند.

کفش پیاده‌روی

اگر فردی هستید که به پیاده‌روی علاقه دارید  به دنبال یک کفش سبک وزن باشد تا ضمن جذب ضربه در ناحیه پاشنه و پنجه ، در قدم برداشتن راحت باشید؛ کفش‌های پیاده روی در ناحیه  جلو بسیار سفت و سخت است.

کفش تنیس

وقتی شما تنیس بازی می‌کنید حرکات سریع و متعددی به این طرف و آن طرف دارید بنابراین بهتر است از کفشی استفاده کنید که  این ضربات را خنثی کند همچنین کفش شما باید قابلیت انعطاف بالایی داشته تا امکان  حرکت سریع داشته باشید.بهتر است زمینی که برای تنیس استفاده می‌کنید خیلی سفت نباشد و از زمین مخصوص این ورزش برای تمرین بهره بگیرید.

کفش گلف

هنگامی که شما یک جفت کفش گلف  می‌پوشید این کار می‌تواند در عملکرد و بهتر بازی کردن شما تاثیر بگذارد؛ این کفش‌ها موجب می‌شود در کف پای خود نوسان داشته باشید و گام برداشتن برای شما آزار دهنده نباشد و ثبات بیشتری هم در راه رفتن داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها