جاسوسی گروه اسرائیلی از حفره امنیتی موجود در گوشی‌های هوشمند

محققات گوگل اخیرا یک مشکل نسبتا جدی در چند دستگاه اندرویدی کشف کردند که اعتقاد بر این است توسط گروه NSO اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است

جاسوسی گروه اسرائیلی از حفره امنیتی موجود در گوشی‌های هوشمند

محققان گوگل به تازگی یک مشکل جدی را در چند دستگاه اندرویدی کشف کرده‌اند. نکته‌ای که این مسئله را عجیب‌تر می‌کند این است که قرار بود مشکل کشف شده در دسامبر سال ۲۰۱۷ مرتفع شود.

گوشی‌های که اکنون توسط این محققان کشف شده‌اند پیکسل، پیکسل ۲، هوآوی P20، سامسونگ گلکسی S7، گلکسی S8 و گلکسی S9 هسنند. همه موارد ذکر شده در مقابل این مشکل آسیب‌پذیر هستند. گوشی‌های شیائومی ردمی 5A، ردمی نوت ۶، شیائومی A1، اوپو A3 و Moto Z3 هم در این فهرست هستند و به پچ جدیدی احتیاج دارند که این مشکل را حل کند.

گوگل می‌گوید که این مشکل را هفت روز پیش کشف کرده است، اما آن چنان که به نظر می‌رسد مسئله جدی و خطرناکی نیست. دلیل ادعای گوگل این است که آسیب رسیدن به گوشی توسط این مشکل نیاز به نصب یک نرم افزار مخرب با اجازه کاربر دارد. اما مسئله‌ای که عجیب‌تر به نظر می‌رسد این است که چرا پچ مورد نیاز برای رفع این مشکل سریع‌تر منتشر نشده است تا باگ مربوطه در نسخه‌های بعدی وجود نداشته باشد.

اعتقاد بر این است که این مشکل توسط گروه NSO اسرائیل، شرکتی که در حملات به حقوق بشر و فعالان سیاسی نقش داشته است، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

مشکلات امنیتی یکی از دلایلی هستند که از راه آن‌ها اطلاعات کاربران به بیرون درز پیدا می‌کند و به همین دلیل برای اکثر مردم مهم که شرکت‌های مربوطه آن‌ها سریع‌تر رفع کنند. گاهی اوقات هکر‌ها به طور مستقیم دست به این کار می‌زنند و برای به دست آوردن اطلاعات کاربران از باگ خاصی در سیستم استفاده نمی‌کنند، اما در بعضی موارد خود شرکت‌ها باعث می‌شوند هکر‌ها بتوانند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. دلیل آن هم وجود حفره‌های امنیتی در نرم‌افزار‌های مختلف تولید شده به وسیله همان شرکت‌ها است.

برای مقابله با این گونه مشکلات بهترین کار این است که منتظر ارائه شدن بروزرسانی جدید پچ امنیتی از سوی شرکت باشید. در اغلب مواقع این مشکلات توسط آن‌ها رفع می‌شود و دیگر نیازی نیست نگران باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها