تنقلات پر کالری را بشناسید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به هنگام تماشای تلویزیون دوست دارند از تنقلاتی همچون چیپس، پفک، نوشابه یا پیتزا استفاده کنند.مطلب ذیل را بخوانید.

تنقلات پر کالری را بشناسید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به هنگام تماشای تلویزیون دوست دارند از تنقلاتی همچون چیپس، پفک، نوشابه یا پیتزا استفاده کنند. اینگونه مواد سرشار از کالری هستند و می‌توانند افزایش وزن زیادی برای شما به همراه داشته باشند. هر چند به طور کلی نمی‌توان از مصرف این مواد اجتناب کرد، اما می‌توان جایگزین هوشمندانه‌ای برای آن‌ها پیدا کرد.

به جای چیپس‌های سرخ شده می‌توانید از سبزیجات و چیپس‌های پخته شده استفاده کنید. سبزیجات یکی از مواد ضروری برای بدن هستند. این مواد سرشار از فیبر کامل است. مصرف یک پیمانه از این سبزیجات تنها ۵۰ کالری وارد بدن شما می‌کند. شما می‌توانید از هویج‌های ترد، گل کلم، کرفس، نخود فرنگی، کلم بروکلی و فلفل استفاده کنید. به جای اینکه از سبزیجات سرخ شده استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را بپزید تا کالری کم‌تری داشته باشند. برای اینکه چیپس نان تورتیلای سالمی داشته باشید می‌توانید از عدس یا لوبیا در آن استفاده کنید، زیرا در مقایسه با سایر مواد فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

به جای استفاده از دیپ‌های خامه‌ای می‌توانید از دیپ لوبیا، حمص یا گواکامولی استفاده کنید. دیپ لوبیا و حمص اسید چرب اشباع پایینی دارند و می‌توانند پروتئین و فیبر مورد نیاز بدن را تامین کنید. همچنین شما می‌توانید دیپ گواکامولی سنتی را با افزودن سبزیجات به آن متعادل‌تر کنید.

به جای مصرف پیتزا از سالاد پاستای کاپرزه استفاده کنید. هر تکه پیتزا بیش از ۳۰۰ کالری دارد بنابراین بهتر است انتخاب سبک‌تری داشته باشید. شما می‌توانید از سالاد کاپرزه ایتالیایی استفاده کنید که در آن تنها از پنیر موتزارلا، گوجه فرنگی، برگ ریحان و روغن زیتون استفاده می‌شود. افزودن پاستا به این سالاد برای ایجاد حس سیری بیشتر، مفید است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها