کشف اجساد 250کودک در پرو + عکس

کشف اجساد 250کودک در پرو + عکس

باستان شناسان در پرو بقایای حدود 250 کودک قربانی شده را یافتند که متعلق به دوران تمدن چیمو پیشا کلمبی (قبل از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب)هستند. بنا به ویدئویی از آژانس رسانه‌ای ایالت پرویی، اندینا، این بقایا متعلق به کودکان 4-12 ساله و 40 سرباز است که در قرون 13-15 میلادی قربانی شده‌اند. تمدن چیمو قبل از اینکه تحت سلطه اینکاها قرار بگیرند، در شمال پرو زندگی می‌کردند. آن‌ها بزرگ‌ترین شهر پیشاکلمبی به نام چان چان را در آمریکای جنوبی بنا کردند.

به گفته باستان شناسان این کودکان برای پایان دادن به بلایای مربوط به پدیده آل نینو در مقابل خدایان چیمو قربانی شده‌اند.

بقایای 250 کودک قربانی شده که در پرو یافت شد

به گزارش اندینا بین سال‌های 1200-1450، 4 قربانی دسته‌جمعی رخ داد که در 3 تای آن‌ها کودکان و در چهارمین مورد، حیوانات قربانی شده بودند. این سومین مورد یافت شده در پامپا لاکروز است که مکانی باستانی در هانچاکو-لا لیبرتاد و مقصدی تفریحی در ساحل شمال لیما، پایتخت کشور پرو می‌باشد.

بقایای 250 کودک قربانی شده که در پرو یافت شد

شهر چیمو در چان چان در سال 1470 تحت تصرف اینکاها قرار گرفت.

باستان‌شناس ارشد فرن کاستیلو در مصاحبه با خبرگزاری AFP گفت: «اینجا بزرگ‌ترین محلی است که بقایای کودکان قربانی شده یافت شده است. هنوز بقایای دیگری هم هستند که باید آن‌ها را بیرون بیاوریم. این کار قابل‌ کنترل نیست، هر جا را که حفر می‌کنیم بقایای کودک دیگری را می‌یابیم.»

بقایای 250 کودک قربانی شده که در پرو یافت شد

بنا به یافته‌های باستان شناسان، کودکان در آب‌وهوای مرطوب کشته‌ شده‌اند که یکی از اثرات آل نینو بوده است و روبه‌دریا دفن شده‌اند. برخی هنوز مو و دندان دارند. در ژوئن 2018 بقایای 56 فرد در پامپا لاکروز یافت شد و در آوریل همان سال بقایای اسکلت 140 کودک و 200 لاما (حیوانی مانند شتر) در نزدیکی هانچاکیتو پیدا شد. طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، کودکان بین سنین 5-14 سال بودند و کُره لاماها 18 ماه سن داشتند. در بقایای اسکلت کودکان و حیوانات نشانه‌های بریدگی در جناغ سینه و در رفتگی دنده مشاهده شد.

تمدن چیمو مانند چان چان که بزرگ‌ترین شهر ساخته‌ شده از خشت گلی در جهان است، متشکل از پروژه‌های عظیم مهندسی بود که شن‌های صحرایی ساحلی را آبیاری می‌کردند. قبل از آنکه چان چان در سال 1470 به دست ارتش مهاجم اینکاها و امپراتور توپا اینکا یوپانکویی بیفتد، متشکل از جامعه‌ای نجیب‌زاده، صنعتگران ماهر و کشاورزان بود.

قرارگیری در معرض بیش از 5 سال بارش مداوم، شهر را تبدیل به تلی از گل کرده است. دانشمندان یونسکو معتقدند که فرسایش باعث آسیب بیشتری به شهر خواهد شد، زیرا تغییرات آب و هوایی رفته‌رفته باعث وخیم شدن شرایط جوی می‌شود.

بقایای 250 کودک قربانی شده که در پرو یافت شد

منبع:

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها