مکان های دیدنی که باید قبل از مرگ ببینید + عکس

مکان های دیدنی که باید قبل از مرگ ببینید + عکس

زیباترین مکان های دیدنی جهان

1. معبد گویچین لاما - اولان باتور، مغولستان (Choijin Lama Temple Museum (Ulan Bator, Mongolia

موزه معبد کویچین لاما از 5 معبد زیبا و آراسته تشکیل شده است. البته در حال حاضر از این معابد برای عبادت کردن استفاده نمی‌شود و بیشتر نقش گنجینه‌ای ارزشمند را دارند که آثار نقاشی و مجسمه‌های بودایی مغول‌ها در آن نگهداری می‌شود. داخل معبد اصلی تندیس‌هایی از بودای ساکیامونای، گویچین لاما و بولتونگ چویمبا نگهداری می‌شود که مومیایی این افراد نیز داخل مجسمه‌ها قرار دارند.

معبد گویچین لاما، مغولستان، اولان باتور، لاما، مغول، بودا، بودائیسم

2. پل زنجیری Szechenyi - بوداپست، مجارستان (Szechenyi Chain Bridge (Budapest, Hungary

این پل زنجیری که روی رودخانه دانوب قرار گرفته، توسط یک مهندس برجسته انگلیسی به نام ویلیام تیرنی کلارک ساخته شده است و اولین پل دائمی است که دو شهر بودا و پست را به یکدیگر متصل می‌کند. پل زنجیری Szechenyi یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مجارستان است و شب‌ها موقع روشن‌شدن چراغ‌ها منظره فوق‌العاده‌ زیبایی برای عکاسی خلق می کند.

 

پل زنجیری، بوداپست، مجارستان

3. بنای یادبود لینکلن - واشنگتن دی‌سی، آمریکا Lincoln Memorial (Washington, D.C., United States)

بنای یادبود لینکلن، ساختمانی از جنس سنگ مرمر است که به افتخار رئیس‌جمهور فقید ایالات متحده آمریکا در سال 1992ساخته شده است. در همین ساختمان، مارتین لوتر کینگ در 28 آگوست سال 1963 سخنرانی معروف خود: "رویایی دارم..." را قرائت نمود. این سلختمان که سالانه 6 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان برای دیدن آن به واشنگتن می‌شتابند، در سال 2007 از سوی موسسه معماران آمریکایی مقام هفتم فهرست بهترین آثار ایالات متحده آمریکا را از آن خود نمود.

 

بنای یادبود لینکلن، واشنگتن، مارتین لووترکینگ

4. آب‌نمای تروی - رم، ایتالیا (Trevi Fountain ( Rome, Italy

فواره یا آب‌نمای تروی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فواره سبک باروک است که توسط معمار ایتالیایی، نیکولا سالوی طراحی و بعدا توسط جوزپه پانینی تکمیل شد. این بنای زیبا و منحصربه‌فرد ارتفاعی به طول 26.3 متر و عرض 49.15 متری دارد. طبق افسانه‌ها اگر یک سکه داخل این آب‌نما بیندازید، حتما دوباره به این شهر خواهید آمد. این آب‌نما در بسیاری از فیلم‌ها نیز نمایش داده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم زندگی شیرین "La Dolce Vita" و تعطیلات در رم "Roman Holiday" اشاره نمود.

آبنمای تروی، رم، ایتالیا، دیدنی‌های ایتالیا، فواره، افسانه‌های باستانی رم

5. خانه اُپرای سیدنی - سیدنی،استرالیا Sydney Opera House - Sydney, Australia

خانه اپرای سیدنی که از طرف سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی تعیین شده ، یکی از زیباترین مراکز هنرهای نمایشی در جهان است. این بنای زیبا توسط معمار دانمارکی، یورن اوتزان طراحی و در سال 1973 به طور رسمی توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. در این سالن که بیش از 1.2 میلیون بازدیدکننده دارد، سالانه حدود1500 اثر نمایشی اجرا می‌شود.

 

خانه اپرا، سیدنی، استرالیا، یونسکو، میراث جهانی، ثبت آثار ملی

6. آکروپلیس - آتن،یونان Acropolis (Athens, Greece)

این بنای باستانی، باقی‌مانده‌ای از یک دژ تاریخی است که قدمت آن به قرن 5 قبل از میلاد باز می‌گردد و شامل پارتنون مشهور است. امروزه برای حفاظت از بخش‌های مرمری این ساختمان در برابر آلودگی هوا از تکنیک‌های حفاطتی پیشرفته‌ای استفاده می‌شود.

 

آکروپلیس، یونان، آتن، دژ تاریخی، پارتنون

7. ساختمان امپایر استیت - نیویورک، آمریکا Empire State Building (New York City, United States)

آسمان‌خراش امپایر استیت که در قلب منهتن قرار گرفته، مشهورترین جاذبه توریستی نیویورک محسوب می‌شود. این ساختمان 102 طبقه که یکی از بلندترین بناهای جهان است، به عنوان نمادی از فرهنگ امریکایی نیز شناخته می‌شود. ساختمان امپایر استیت که تا کنون بیش از 90 فیلم سینمایی در آن ساخته شده، سالانه میزبان 3.5 میلیون باردیدکننده از سرتاسر جهان است.

 

ساختمان امپایر استیت، نیویورک، آمریکا، آسمان خراش

8. یادبود رنسانس آفریقا - داکار، سنگال (African Renaissance Monument (Dakar, Senegal

این مجسمه بزرگ و باشکوه که ارتفاعی به طول 49 متر دارد، بلدترین مجسمه قاره آفریقاست که در سال 2010 و به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد استقلال سنگال افتتاح شد. پشنهاد ساخت این مجسمه اولین بار توسط عبدالله واد رئیس‌جمهور اسبق کشور سنگال مطرح شده بود. مجسمه رنسانس آفریقا یک و نیم برابر بزرگتر از مجسمه آزادی در آمریکاست و از جنس برنز است.

 

رنسانس، یادبود رنسانس آفریقا، سنگال، عبدالله واد

9. مجسمه ابوالهول - جیزه، مصر (The Great Sphinx (Giza, Egypt

مجسمه غول پیکر ابوالهول در فلات جیزه و در سواحل غربی رود نیل قرار دارد. این بنای عظیم که از سنگ آهک ساخته شده، نمادی از موجودی افسانه‌ای است که سری شبیه انسان و بدنی شبیه بدن شیر دارد. گفته می‌شود که صورت این مجسمه شبیه به صورت فرعون خفره است که بین سال‌های 2575-2456 قبل از میلاد سلطنت می‌کرده، اما هیچ مدرک محکمی برای ان ادعا وجود ندارد.

 

مجسمه ابوالهول، مصر، جیزه، فلات جیزه، فرعون، خفره

10. پارک ملی دره بزرگ - آریزونا،ایالات متحده آمریکا (Grand Canyon (Arizona, United States

این دره عمیق و باریک که توسط رودخانه کلرادو در دل صخره‌ها حک شده است، یکی از شگفتی های طبیعت است. در این دره بومیان آمریکایی سکونت دارند و بیش از 1500 گونه گیاهی و حدود 500 گونه جانوری نیز در این منطقه یافت می‌شود. برای مشاهده زیبایی این دره باشکوه می‌توانید به بالای آن رفته و از آن بالا همه جا را ببینید. همچنین می‌توانید برای قایق‌سواری در رودخانه کلرادو به پایین دره بروید.

 

پارک ملی گرند کنیون، آریزونا، آمریکا، رودخانه کلورادو، گونه‌های جانوری، گیاهان

11. معبد طلایی، آمریتسار،هند (Golden Temple (Amritsar, India

این مکان که مقدس‌ترین عبادتگاه سیک‌ها محسوب میشود، روزانه بیش از 100هزار بازدیدکننده دارد. این معبد طلایی از سنگ مرمر و ورقه های طلا ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین غذاخوری‌های جهان را دارد که روزانه به بیش از 30000 نفر از مردم غذا می‌دهد.

 

معبد طلایی، آمریتسار، هندوستان، معبد هند، بودائیان، سیک ها، غذای رایگان

12. برج ایفل - پاریس،فرانسه (Eiffel Tower (Paris, France

شاهکار معمار بزرگ، گوستاو ایفل یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی جهان است. این برج که به عنوان بلندترین ساختمان کشور فرانسه شناخته می‌شود، در سال 1889 به عنوان ورودی نمایشگاه جهانی در فرانسه ساخته شد. از بالای برج ایفل می‌توانید تا شعاع 80کیلومتری اطراف را به راحتی ببینید.

 

برج ایفل، پاریس، فرانسه، گوستاو ایفل، بلندترین ساختمان کشور فرانسه

13. قصر پوتالا - لهاسا،چین (Potala Palace (Lhasa, China

قصر پولاتا یکی از شگفتی‌های معماری تبتی است که از طرف سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی شناخته شده و تا قرن 14 محل اقامت دالایی لامای بزرگ بوده است. این ساختمان یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان است و حدود 3.700 متر ارتفاع دارد. بازدیدکنندگان این ساختمان باید قبل از رفتن به آن به هوای این منطقه خود بگیرند.

 

قصر پولاتا، لهاسا، چین، یونسکو، دالایی لاما، رهبر بودائیان جهان، قرن 14

14. معبد برودوبور - اندونزی (Borobudur Temple (Magelang, Indonesia

یکی دیگر از آثار ثبت شده در فهرست سازمان جهانی یونسکو، معبد بروبدور است که متعلق به قرون 8 و 9 بوده و بیش از 300 سال قدیمی‌تر از معبد انگکور در کامبوج است. بیش ار 500 مجسمه بودا در این معبد قرار دارند.

 

معبد برودوبور، اندونزی، کامبوج، بودا، مجسمه بودا

15. کوه کلیمانجارو - تانزانیا (Mount Kilimanjaro (Tanzania

قله کلیمانجارو، بلندترین کوه آتشفشانی در قاره آفریقا و همچنین بلندترین قله مستقل جهان است. در این کوه 5895 متری، تنوع آب و هوایی بسیار زیادی وجود دارد و از زمین های زراعی گرفته تا جنگل‌های بارانی، زمین‌های بایر و صحرا را می‌توان در این کوهستان مشاهده کرد.

 

کلیمانجارو، تانزانیا، دیدنی‌های قاره آفریقا

16. کلیسای جامع سنت باسیل - مسکو،روسیه (St. Basil’s Cathedral (Moscow, Russia

کلیسای جامع سنت باسیل که به نام کلیسای شفاعت نیز شناخته می‌شود، توسط ایوان مخوف و به مناسبت پیروزی او بر شهر تاتار کازان در سال 1552 ساخته شد. این بنای 32 متری، دارای یک کلیسای کوچک مرکزی و هشت کلیسای برج مانند در اطراف آن است که با یک راهروی مرتفع به یکدیگر متصل شده‌اند. این کلیسا پس از انقلاب بولشویک تعطیل شد و بعدها در سال 1929 به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.

 

کلیسای سنت باسیل، مسکو، روسیه،یونسکو، آثار ملی، میراث جهانی،

17. معبد آنگکور وات - کامبوج (Angkor Wat (Cambodia

این معبد بزرگ به عنوان مشهورترین جاذبه گردشگری کشور کامبوج در فهرست آثار باستانی سازمان یونسکو ثبت شده است. این معبد که در طول سلطنت سوریاوارمان پادشاه خمر در قرن دوازدهم ساخته شده، مساحتی در حدود 2.5 کیلومتر مربع دارد. معبد آنگکور به خدای هندوها، ویشو اختصاص داشته و نمادی از فلسفه وجودی هندوها و بودائیان است.

 

معبد آنگکور، کامبوج، قدیمی‌ترین معابد دنیا، خدای هندوها، ویشو

18. بودای بزرگ - کاماکورا، ژاپن (The Great Buddha (Kamakura, Japan

این مجسمه معمولا با نام کاماکورا دیبوتسو شناخته می‌‌شود. مردم این منطقه معتقدند که مجسمه برنزی امیتا بودا که بیرون از معبد کوتوکو قرار دارد در سال 1252 ساخته شده است. مجسمه بودا توخالی بوده و بازدیدکنندگان می توانند از داخل این مجسمه دیدن نمایند.

 

بودای بزرگ، کاماکورا، ژاپن، مجسمه بودای بزرگ

19. غار باتو - گومباک، مالزی (Batu Caves (Gombak, Malaysia

غار باتو یکی از محبوب‌ترین زیارتگاه‌های هندوهاست که مجسمه‌ها و تندیس‌های هندوها در آن قرار دارد. بعد از بالارفتن از کوه و پس از 272 قدم به غار باتو خواهید رسید. دهانه غار 42.7 متر ارتفاع داشته و مجسمه خدای هندوها، لرد موروگان در ورودی غار قرار گرفته است. هندوها هر سال جشن تایپوسام را در همین غار برگذار می‌کنند.

 

غار باتو، گومباک مالزی، زیارتگاه بودائیان،لرد موروگان، جشن تایپوسام

20. پل گلدن گیت - سان فرانسیسکو، آمریکا (Golden Gate Bridge (San Francisco, California, United States

پل معلق دروازه طلایی که بر روی تنگه‌ای به همین نام قرار گرفته، 4.8 کیلومتر طول داشته و شبه جزیره سان فرانسیسکو را به شهرستان مارین متصل می‌کند. این پل که نمادی از شهر سان فرانسیسکو است، توسط انجمن مهندسان آمریکا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن معرفی شده است.

 

پل گلدن گیت، سان فرانسیسکو، آمریکا، عجایب هفتگانه، دنیای مدرن، مارین

21. صخره جبل‌الطارق - جبل‌الطارق (Rock of Gibraltar (Gibraltar

این صخره یک‌پارچه آهکی، در ساحل جنوبی اسپانیا و تحت سلطه بریتانیا در منطقه جب‌الطارق قرار دارد. میمون‌های بومی که بالای این صخره زندگی می‌کنند یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند.

 

کوه جبل الطارق، اسپانیا، بریتانیا، میمون های بومی اسپانیا

22. کلیساهای گنبد آبی - سانتورینی، (یونان Blue-domed churches (Santorini, Greece

این کلیساهای سفید رنگ با گنبدهای آبی که مشرف به دریای مدیترانه هستند، چشم‌اندازی خیره‌کننده به سانتورینی بخشیده‌اند.

 

کلیساهای گنبد آبی، سانتورینی، یونان

23. آبشار ویکتوریا - زامبیا، زیمباوه (Victoria Falls (Zambia and Zimbabwe

آبشار ویکتوریا ارتفاعی دوبرابر بیشتر از آبشار نیگارا داشته و فضای مه‌آلود اطراف آن از کیلومترها دورتر قابل رویت است. این آبشار به عنوان مرز میان کشورهای زامبیا و زیمباوه شناخته می‌شود.

 

آبشار ویکتوریا، زامبیا، زیمباوه، بلندترین آبشار جهان، نیاگارا

24. ماچو پیچو - پرو (Machu Picchu (Peru

این بنای خیره‌کننده که یادگاری ار تمدن اینکاهاست،بین سال‌های 1438 تا 1472 به دستور امپراطور اینکاها، پاچاکوتی در نوک کوه یعنی 2430 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شد. این ساختمان تا سال 1911 از چشم جهانیان مخفی مانده بود تا اینکه توسط یک مورخ آمریکایی به نام هیرام بینگام دوباره کشف شد و توجه جهانیان را به خود جلب نمود. ساختمان ماچوپیچو با خطر جدی زمین‌لرزه و همچنین فرسایش ناشی از هجوم بازدیدکنندگان روبرو است.

 

ماچو پیچو، تمدن اینکاها، مورخ آمریکایی

25. برج های پتروناس - کوآلالامپور، مالزی (Petronas Towers (Kuala Lumpur, Malaysia

امکان ندارد به مالزی بروید و سری به این برج‌های زیبا در پایتخت این کشور نزنید. برج‌های دوقلوی پتروناس در مالزی بلندترین برج‌های جهان هستند. ساخت این آسمان‌خراش های 88 طبقه حدود سه سال به طول انجامید.

 

برچ های دوقلو، برج پتروناس، مالزی، کوآلالامپور، بلندترین برج های جهان

26. آبشار آنجل - ونزوئلا (Angel Falls (Venezuela

بلندترین آبشار دنیا آبشار آنجل است که از لبه کوه آاویانتپویی و از ارتفاع 979 متری به داخل پارک ملی کانایما می ریزد. این آبشار به افتخار کاشف آمریکایی آن جیمز آنجل، آنجل نام گرفت.

 

آبشار آنجل، ونزوئلا، پارک ملی کانایما، جیمز آنجل

27. دوازده رسول - ویکتوریا، استرالیا (Twelve Apostles (Victoria, Australia

میلیون‌ها سال پس از فرسایش صخره‌های آهکی، این صخره‌های زیبا در سواحل ویکتوریا شکل گرفتند. این صخره‌ها که به دوازده رسول معروف هستند، در واقع 9 عدد هستند و البته امروز تنها 8 عدد از آن‌ها باقی مانده زیرا در سال 2005 یکی از آن‌ها به داخل آب سقوط کرد.

 

دوازده رسول، ویکتوریا، استرالیا، فرسایش صخره ها

28. آبشار نیاگارا - کانادا و آمریکا (Niagara Falls (Canada and United States

آبشار نیاگارا نامی است که به سه آبشار (نعل اسب، آمریکا و نقاب عروس) داده شده که در مرز میان کانادا و آمریکا قرار دارد. این آبشار زیبا که در رود نیاگارا قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا و کانادا محسوب می‌شود. از قدرت سقوط آب این آبشار به عنوان منبع اصلی برق منطقه استفاده می‌شود.

 

آبشار نیاگارا، کانادا، آمریکا، منبع برق

29. موزه گوگنهایم - بیلبائو، اسپانیا (Guggenheim Museum (Bilbao, Spain

موزه گوگنهایم که در سال 1997 ساخته شد، یکی از بی‌نطیرترین آثار معماری جهان است. این موزه زیبا که توسط فرانک گری، آرشیتکت آمریکایی-کانادایی طراحی شده یک موزه‌ هنرهای مدرن و معاصر است که با طراحی جسورانه خود دنیای معماری را به چالش کشیده است. این موزه همچنین هر ماه میزبان طرفداران نمایشگاه "هنر بعد از تاریکی" است.

 

موزه گوگنهایم، بیلبائو، اسپانیا، فرانک گری

30. مسجد بزرگ شیخ زاید - ابوظبی (Sheikh Zayed Grand MosqueAbu (Dhabi, United Arab Emirates

مسجد بزرگ شیخ زاید در اواخر دوران ریاست جمهوری شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بین سال های 1996 تا 2007 در امارات متحده عربی تاسیس شد. در ایام عید، این مسجد میزبان 40 هزار زائر از سراسر جهان است. در سالن اصلی مسجد شیخ زاید یک فرش 45 تنی قرار دارد که بافت آن 2 سال به طول انجامیده و بزرگ‌ترین فرش جهان لقب گرفته است.

 

مسجد بزرگ شیخ زاید، ابوظبی، فرش 45 تنی مسجد شیخ زاید

31. کاخ ورسای - فرانسه (Palace of Versailles (Versailles, France

در 20 کیلومتری جنوب غربی فرانسه، کاخ مجلل ورسای قرار گرفته که به عنوان نمادی از سلطنت کشور فرانسه در قرن 17 و 18 شناخته می‌شود. این کاخ بیش از 700 اتاق، 60 پله و 1200 شومینه دارد و هزاران اثر هنری مختلف را در خود جای داده است.

 

کاخ ورسای، فرانسه، کاخ مجلل

32. مجسمه آزادی - نیویورک، آمریکا (Statue of Liberty (New York City, United States

مجسمه نمادین آزادی تندیسی از یک الهه رومی است که در دست راست خود یک مشعل و در دست دیگر لوح آناستا را نگه داشته است. این مجسمه هدیه‌ای است که در سال 1886 از طرف دولت فرانسه به ایالت متحده آمریکا اهدا شده و روی آن لوح، تاریخ اعلام استقلال آمریکا یعنی 4 جولای 1776 حک شده است.

 

مجسمه آزادی، الهه رومی، مشعل آزادی، روز اعلام استقلال آمریکا

33. مسجد سلطان علی - برونئی (Sultan Omar Ali Saifuddin MosqueBandar Seri Begawan (Brunei

شاید بتوان گفت که مسجد سلطان علی، زیباترین مسجد قاره آسیا و اقیانوسیه است و مهم‌ترین جاذبه گردشگری کشور برونئی محسوب می‌شود. این مسجد که ترکیبی از معماری مغول و ایتالیایی است در قرن 30 ساخته شده و نام آن به سلطان عمرعلی سیبف‌الدین، سلطان برونئی بازمی‌گردد.

 

مسجد سلطان علی، برونئی، سلطان برونئی

34. دیوار بزرگ چین - چین (Great Wall of China (China

برخلاف باور عموم، دیوار چین از کره ماه قابل روئیت نیست. این زنجیره‌ که ترکیبی از سنگ، آجر، چوب و مواد دیگر است هنوز که هنوز است به عنوان یکی از دست‌آوردهای قابل توجه بشر شناخته می‌شود. دیوارچین که از محور شرق تا غرب مرز شمالی چین کشیده شده، با هدف جلوگیری از حمله مهاجمان و بیگانگان ساخته شده است.

 

دیوار چین، دیوار بزرگ چین، سایت یونسکو، سازمان یونسکو، طول دیوار چین، عکس دیوار چین

35. اهرام بزرگ - جیزه مصر (Great Pyramids (Giza, Egypt

اهرام بزرگ جیزه که بین سال‌های 2504 تا 2589 ساخته شده‌اند به عنوان یکی از عجیب‌ترین بناهای ساخت دست بشر مشهور هستند. نظریه‌های علمی متناقضی درباره این اهرام وجود دارد و متخصصان در تلاش هستند تا بفهمند سنگ‌هایی که هر کدام 3 سه تن وزن دارند، چطور تا این محل حمل شده‌اند. هرم خوفو، بزرگ‌ترین هرم جیزه است که از بقیه اهرام قدیمی‌تر نیز هست. این هرم 146 متر ارتفاع دارد.

 

اهرام جیزه مصر، اهرام مصر، اهرام ثلاثه

36. کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی - صوفیه،بلغارستان St. Alexander Nevsky Cathedral (Sofia, Bulgaria)

کلیسای سنت الکساندر یکی از بزرگ‌ترین آثار معماری مبتنی بر هنر نئو- بیزانس است. گنبد این کلیسا که از ورقه‌های طلا ساخته شده چشم‌گیرترین نقطه این بنای عطیم محسوب می‌شود. این کلیسا که بین سال‌های 1908 تا 1912 ساخته شده، نمادی ملی از فرهنگ کشور بلغارستان شناخته می‌شود.

 

کلیسای جامع سنت الکساندر، بلغارستان، ثبت جهانی، سازمان یونسکو، فرهنگ کشور بلغارستان

37. برج‌العرب - دبی (Burj Al-Arab Dubai (United Arab Emirates 

برج العرب با ارتفاع 305 متری به عنوان بلندترین هتل جهان شناخته می‌شود و نمادی از غنا و ثروت کشور امارات محسوب می‌شود. هزینه یک شب اقامت در این هتل حدود 24هزار دلار است و به این ترتیب برج العرب یکی از گران‌قیمت ترین هتل‌های جهان است.

 

برج العرب، دبی امارات متحده عربی، گران قیمت ترین هتل جهان

38. میدان تیان آن من - پکن، چین (Tiananmen Square & Gate of Heavenly Peace (Beijing, China

این میدان که به نام دروازه صلح آسمانی شهرت دارد، در سمت شمال کشور چین قرار گرفته و چهارمین میدان بزرگ جهان محسوب می‌شود. این میدان به عنوان محل قتل عام تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در سال 1989 شناخته می‌شود.

 

میدان تیان آن من، پکن، چین، قتل عام طرفداران دموکراسی، دروازه صلح آسمانی در چین

39. کلیسای هالگریم - ریکیاویک، ایسلند(Hallgrimskirkja Reykjavik (Iceland

نام این بنا از نام شاعر مذهبی Hallgrimur Petursson گرفته شده. ساخت این کلیسای 73 متری در سال 1945 آغاز و 40 سال بعد یعنی در سال 1986 به اتمام رسید. کلیسای هالگریم با ظرفیتی به اندازه 1200 نفر بزرگ‌ترین کلیسای ایسلند محسوب می‌شود.

 

کلیسای هالگریم، ریکاویک، ایسلند

40. جزیره ایستر - شیلی (Easter Island (Chile

جزیره ایستر که یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است شامل 887 مجسمه عظیم‌الجثه است که در زمان مردم راپا نوئی ساخته شده‌اند. بزرگ‌ترین مجسمه این جزیره که "پارو" نام دارد، وزنی معادل 82 تن و 9.8 متر طول دارد. جزیره ایستر در سال 1888 به قلمرو مخصوص شیلی تبدیل شد.

 

جزیره ایستر، شیلی، عجایب جهان، مجسمه های جزیره ایستر، مجسمه پارو شیلی

41. تاج محل - آگرا،هندوستان (Taj Mahal (Agra, India

آرامگاه تاج محل که از سنگ مرمر سفید رنگ ساخته شده به عنوان یک بنای یادبود و نمادی از عشق، پس از مرگ همسرامپراطور وقت، شاه جهان ساخته شده است. این بنا که به ثبت جهانی رسیده است سالانه بیش از 3 میلیون بازدید‌کننده دارد.

 

تاج محل، هندوستان، آگرا، سنگ مرمر

42. مسیح نجات دهنده - ریو دوژانیرو، برزیل (Christ the Redeemer (Rio de Janeiro, Brazil

تندیس حضرت مسیح که به مسیح نجات‌دهنده مشهور است و از بتن و سنگ صابون تشکیل شده، در سال 1931 ساخته شد. این تندیس به جز پایه 8 متری ‌اش، 30 متر طول دارد و در شب با روشن‌شدن چراغ‌ها نمای چشم‌گیر و زیباتری دارد.

 

مسیح نجات دهنده، ریودوژانیرو، برزیل،

43. چیچن ایتزا - مکزیک (Chichen Itza (Mexico

مردم معتقدند که این بنا یادگاری از دوران تمدن مایاهاست. این جاذبه گردشگری که در کشور مکزیک واقع شده، سالانه بیش از 1.2 میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

 

چیچن ایتزا، مکزیم، تمدن مایاها، جاذبه گردشگری مکزیک

44. صومعه آشیانه ببر - بوتان (Tiger's Nest Monastery Paro Valley (Bhutan

صومعه آشیانه ببر که در سال 1692 ساخته شده یکی از مقدس‌ترین عبادت‌گاه‌های کشور بوتان محسوب می‌شود. برای بازدید از این صومعه که 10200 فوت ارتفاع دارد، نیاز به مجوز رسمی از دولت بوتان دارید.

 

صومعه آشیانه ببر، بوتان، دولت بوتان

45. اشلوس شونبرون - وین، اتریش (Schloss Schönbrunn (Vienna, Austria

یکی از مکان‌های توریستی معروف کشور وین، باغ شونبورن است که در سال 1743 و در زمان سلطنت ملکه ماریا ترزا ساخته شده است. این بنا در سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 

اشلوس شونبرون، وین، اتریش، ماریا ترزا، ثبت جهانی یونسکو، سازمان یونسکو

46. کلیسای بانوی ما قبل از TYN - پراگ، جمهوری چک (Church of Our Lady before Týn Prague (Czech Republic

این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر پراگ است و قدمت آن به قرن 14 باز می گردد. مناره‌های این کلیسا نمونه‌هایی بارز از معماری سبک گوتیک در اروپا هستند.

 

کلیسای بانوی ما، پراگ، اروپا،جمهوری چک

47. ساختمان پارلمان مجارستان - بوداپست، مجارستان (Hungarian Parliament Building (Budapest, Hungary

ساختمان پارلمان مجارستان بزرگ‌ترین ساختمان این کشور است که ساخت آن در سال 1896 و همزمان با هزارمین سالگرد ملیت کشور مجارستان به پایان رسید. این ساختمان که به سبک معماری گوتیک طراحی شده، در طول عمر خود دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف ستاره سرخ شوروی که در نمای خارجی ساختمان قرار داشته، اشاره نمود.

 

پارلمان مجارستان، بوداپست، ستاره سرخ شوروی

48. معبد غرفه طلایی - کیوتو، ژاپن (Temple of the Golden Pavilion (Kyoto, Japan

معبد غرفه طلایی که در توکیو قرار دارد، از طلای خالص پوشیده شده است. این معبد که محلی مقدس برای بودائیان محسوب می‌شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از جاذبه های مهم گردشگری کیوتو به شمار می‌رود.

 

معبد طلایی، کیوتو، ژاپن، دیدنی‌های قاره آسیا

49. خانه های سنگی گورمه - کاپادوکیه، ترکیه (Rock houses - near Göreme (Cappadocia, Turkey

ساختار سنگی منطقه کاپادوکیه به گونه‌ای است که به مردم این امکان را داده تا در دل کوه برای خود خانه و کلیسا و... بسازند. اگرچه هنوز بعضی از مردم در خانه‌های سنگی این منطقه سکونت دارند اما اکثر ساختمان‌های روستای گورمه به هتل و یا موزه تغییر یافته و این روستا به یکی از قطب‌های گردشگری ترکیه تبدیل شده است.

 

کاپادوکیه، ترکیه، روستای گورمه، جاذبه های گردشگری ترکیه

50. گنبد سنگی - اورشلیم (Dome of the Rock (Old City of Jerusalem

شهر مقدس اورشلیم یا همان بیت المقدس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. گنبد این حرم مقدس از سنگ ساخته شده است و این مکان یکی از مقدس‌ترین مکان های زیارتی مسلمانان و یهودیان است.

 

بیت المقدس، اورشلیم، گنبد سنگی، شهر مقدس مسلمانان، یهودیان

51. آبشار ایگوازو - برزیل (Iguazu Falls (Brazil

آبشار ایگوازو از 275 آبشار تشکیل شده و 2.7 کیلومتر وسعت دارد. این آبشار که به عنوان مرز طبیعی میان کشورهای برزیل و آرژانتین شناخته می‌شود، مناظری زیبا و شگفت انگیز برای هر دو کشور ایجاد کرده است.

 

آبشار ایگوازو، برزیل، دیدنی‌های ریو دو ژانیرو

52. کاخ ملی پنا - سینترا، پرتقال (Palácio Nacional da PenaSintra (Portugal

کاخ پنا که در قرن پانزدهم تا نوزدهم محل زندگی خانواده سلطنتی پرتقال بوده، امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سینترا تبدیل شده و همچنین در فهرست میراث ملی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

کاخ ملی پنا، سینترا، پرتقال، یونسکو، آثار ملی

53. پترا - استان معان، اردن (Petra Ma’an Governorate (Jordan

شهر زیبای پترا به خاطر رنگ قرمز سنگ های خود به شهر گل رز نیز شهرت دارد.حدود 100 تا 300 سال قبل از میلاد، در این شهر حدود 30 هزار نفر از مردم زندگی میکردند اما بعدها به دلایل نامعلومی این محل را ترک نمودند. شهر پترا که در حقیقت در دل صخره‌ها ساخته شده و در فیلم معروف ایندیانا جونز به تمام دنیا معرفی شد، سالانه بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا می‌پذیرد.

 

پترا، اردن، ایندیانا جونز، معان اردن، شهر گل رز، خاک قرمز، خاک رس

54. کلیسای لاس لجس - ایپیالس، کلمبیا (Las Lajas Sanctuary (Ipiales, Colombia

این کلسیای سلطنتی که به سبک معماری گوتیک و بین سال‌های 1916 تا 1949 ساخته شده، داخل دره عمیق و باریک رودخانه گوآیتارا در کلبمیا قرار دارد. کلیسای لاس لجس از قرن 18 تا کنون به عنوان یک زیارت‌گاه عمومی مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از مردم معتقدند که این کلیسا معجزات فراوانی داشته است.

 

کلیسای لاس لجس، ایپالس، کلمبیا، کلیسای سطتنتی،زیارتگاه عمومی

55. قصر نیوسوانستون - آلمان(Neuschwanstein Castle (Schwangau, Germany

این قصر در ابتدا به عنوان یک پناهگاه برای لودویک دوم ساخته شد اما در سال 1886 و پس از مرگ وی، به عنوان یک جاذبه گردشگری در معرض دید عموم قرار گرفت. سالانه بیش از 1.3 میلیون بازدیدکننده برای دیدن این کاخ به کشور آلمان سفر می‌کنند.

 

قصر، آلمان، نیوسوانستون، پناهگاه سلطنتی

56. کاخ وست مینستر لندن، انگلستان (Palace of Westminster London (United Kingdom

این کاخ که تا قبل از قرن 16 محل اقامت خانواده سلطنتی بود، بعدها به عنوان ساختمان پارلمان انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. این کاخ در سال 1870 و پس از حادثه آتش‌سوزی بازسازی گردید. برج الیزابت یکی از نمادین‌ترین بناهای لندن است که بیشتر به نام زنگ معروف خود "بیگ بن" شناخته می‌شود.

 

کاخ وست مینسر، لندن، انگلستان، ملکه الیزابت دوم، برج الیزابت

57. شانه باد - سن سباستین، اسپانیا (Combs of the Winds (San Sebastian, Spain

مجسمه فولادی شانه باد که توسط شخصی به نام ادواردو چیلیدا طراحی شده در دل صخره و بالای دریای کانتابرین قرار داده شده است. شکل این مجسمه تصویری دراماتیک از دورنمای دریای طوفانی به بیننده ارائه می‌دهد.

 

شانه باد، اسپانیا، سن سباستین، مجسمه فولادی

58. برج پیزا - پیزا،ایتالیا(Leaning Tower Pisa (Italy

به احتمال زیاد برج پیزا در طول فرآیند ساخت به دلیل ساختار نامناسب و نرمی زمین زیر آن کج شده است. این برج زیبا که در کشوز ایتالیا قرار گرفته، یکی از معروف‌ترین بناهای شناخته شده جهان است.

 

برج پیزا، ایتالیا، معروف ترین بناهای تارخی جهان، آثار باستانی، دیدنی های ایتالیا

59. مسجد کبود - استانبول، ترکیه (The Blue Mosque (Istanbul, Turkey

مسجد سلطان احمد، که در استانبول ترکیه قرار دارد به دلیل کاشی های آبی رنگ و زیبای خود به نام مسجد آبی و مسجد کبود نیز شناخته می‌شود. در سال 2006 پاپ بندیکت شانزدهم برای بازدید از این مسجد زیبا به استانبول سفر کرد.

 

مسجد کبود استانبول، مسجد آبی، ترکیه، مسجد سلطان احمد، توریست، جاذبه های گردشگری ترکیه

60. کلیسای جامع دومو - فلورانس، ایتالیاDuomo Florence 

نام اصلی کلیسای جامع دومو، سانتا ماریا دل فیوره است. این کلیسا که نمادی از دوران رنساسن و استاندارهای فلورانس است، توسط برونلسکی افسانه ای طراحی شد. گنبد این کلیسا طرحی 6 وجهی دارد و یکی از زیباترین ساخته‌های دست بشر محسوب می‌شود.

 

کلیسای جامع، کلیساس دومو، فلورانس، ایتالیا، دوره رنسانس

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها