ردیابی گوشی سرقتی چگونه امکان پذیر است؟

ردیابی گوشی سرقتی این روزها به یکی معضلات دادگاه و دادسراها مبدل شده است و روز به روز آمار این نوع سرقت ها هم بیشتر و بیشتر می شود. البته این نوع سرقت ها فقط در گوشی موبایل نیست بلکه در دیگر وسایل دیجیتال که ارزش زیادی دارند مانند لپ تاپ، دوربین، کامپیوتر و خیلی از موارد دیگر هم رخ می دهد.

ردیابی گوشی سرقتی چگونه امکان پذیر است؟

آسان ترین راه ردیابی گوشی سرقتی

ردیابی گوشی سرقتی این روزها به یکی معضلات دادگاه و دادسراها مبدل شده است و روز به روز آمار این نوع سرقت ها هم بیشتر و بیشتر می شود. البته این نوع سرقت ها فقط در گوشی موبایل نیست بلکه در دیگر وسایل دیجیتال که ارزش زیادی دارند مانند لپ تاپ، دوربین، کامپیوتر و خیلی از موارد دیگر هم رخ می دهد.

 

ردیابی گوشی

کارهایی که باید برای ردیابی گوشی سرقتی انجام داد

طبق قوانینی که در کشور وجود دارد برای ردیابی گوشی سرقتی و دزدیده شده علاوه بر اینکه باید به دادگاه ها شکایت کنید و آنها را مطلع کنید بایستی به اپراتورهای تلفن از جمله همراه اول و ایرانسل هم اطلاع داد تا اگر زمانی یک سیم کارت از این اپراتورها روی گوشی سرقتی قرار گرفت به راحتی بتوان آن را ردیابی کرد.

در این طور مواقع بایستی با نامه هایی که از دادگاه دریافت می کنید و با به همراه داشتن IMEI گوشی موبایل به دفترهای حقوقی این اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کنید تا مراحل اداری برای ردیابی گوشی انجام شود. اما نکته ای که باید حتماً مد نظر داشته باشید این است که قبل از هر کاری برای اینکه سوء استفاده ای از سیم کارت تان نشود حتماً سیم کارت های خودتان را مسدود کنید.

آیا راهی ساده برای ردیابی گوشی هم وجود دارد؟

جواب این سوال مثبت است و بایستی بگوییم سایت همیاب 24 به نشانی اینترنتی www.hamyab24.com  سامانه ردیابی و اعلام سرقت گوشی های همراه است که تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با دفترهای خدمات پیشخوان دولت و اصناف کامپیوتر و موبایل در سرتاسر کشور فعالیت می کند و از اردیبهشت 94 فعالیت خودش را شروع کرده.

چه خدماتی در سایت همیاب 24 انجام می شود؟

در این سامانه اعلام سرقت کالای دیجیتال 5 خدمت عرضه می شود. از جمله

⦁ ردیابی و اطلاع رسانی گوشی سرقتی 

⦁ استعلام رجیستری

⦁ استعلام سرقتی بودن کالاهای دیجیتال

⦁ ثبت کالاهای پیدا شده و جستجو در کالاهای پیدا شده سرتاسر کشور

⦁ بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ

تمامی خدماتی که مربوط به دستگاه های دیجیتال و الکترونیک است در سایت همیاب 24 انجام می شود و نیاز به کدIMEI دارد که این کد روی کارتن و جعبه دستگاه ثبت شده است و به راحتی در این سامانه اعلام سرقت می توانید وضعیت رجیستری و سرقتی نبودن کالاها را مشخص کنید.

سامانه اعلام سرقت کالای دیجیتال

3 قدم اساسی در ردیابی گوشی سرقتی در سایت همیاب 24

استفاده از سایت همیاب 24 خیلی راحت است و نیاز به سواد یا دانش تخصصی زیادی ندارد و ماهیت کلی کار این شکلی است که بعد از ثبت نام در سایت { ردیابی گوشی سرقتی ) بصورت آنی فعال شده و در همان لحظه اطلاع رسانی کشوری به اصناف و فروشگاه های موبایل و کالای دیجیتال اطلاع رسانی می شود. پس از مثبت شدن ردیابی همیاب 24 با تماس می گیرد و فرآیند بازپسگیری گوشی سرقتی را به اطلاع شما می رساند.} به محض اینکه یک سیم کارت جدید روی گوشی یا تبلت سرقتی قرار بگیرد، یک پیامک یا یک کد مخصوص از اپراتور صادر کننده سیم کارت به سامانه سایت همیاب 24 ارسال و سپس از طریق این سایت در اختیار مخاطبین و مشتریان خود قرار می گیرد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه این کد به دادگاه می توانید مراحل بازپسگیری گوشی خود را انجام دهید.

اما این 3 قدم اساسی به این شکل است:

⦁ ثبت کالا در سایت همیاب 24: کالای مورد نظرتان را در عرض چند دقیقه در این سایت ثبت کنید

⦁ مسدود سازی سیم کارت از طرف اپراتور صادر کننده:  اگر سیم کار ایرانسل دارید با شماره گیری 700 و اگر همراه اول دارید با شماره گیری 9990 سیم کارتان مفقودی خودتان را مسدود کنید و یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت این کار را انجام دهید

⦁ پیگیری کالای سرقتی شما: همیاب 24 مشخصات کالای سرقتی شما را به تمامی فروشگاه ها و اصناف کشور برای پیشگیری از خرید و فروش کالای شما ارسال می کند.

سامانه همیاب 24 در یک ماه اخیر بیش از 38 درصد از گوشی های مفقودی سرتاسر کشور را به مالباختگان بازگردانده است .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها