یک عمر اشتباهی سیب می‌خوردیم!

یک سیب حاوی حدود 100 میلیون سلول باکتریایی است، اما اگر هسته‌ی آن را دور بیاندازید، فقط 10 میلیون از این سلولهای گرانبها را مصرف می‌کنید.

سیب علاوه بر فیبر و فلانوئید، حاوی نوعی باکتر‌ی‌های مفید است که بر سلامت روده تاثیرگذار هستند. این باکتری‌ها اغلب در هسته‌ی میوه از جمله ساقه و دانه‌ها یافت می‌شوند. یک سیب حاوی حدود 100 میلیون سلول باکتریایی است، اما اگر هسته‌ی آن را دور بیاندازید، فقط 10 میلیون از این سلولهای گرانبها را مصرف می‌کنید.

باکتری‌های مفید برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. آنها به هضم غذا، تنظیم سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر باکتری های بیماری‌زا کمک می‌کنند و هم‌چنین ویتامین‌های ضروری از جمله ویتامین های گروه B12 ، تیامین و ریبوفلاوین و ویتامین K را که برای انعقاد خون لازم است را تولید می کنند.
 مصرف آنتی بیوتیک‌ها و سایر داروها می توانند باکتری های مفید روده را از بین ببرند، به همین دلیل خوردن غذاهای مولد باکتری‌های مفید مانند ماست یا سیب کامل، برای سلامت بدن ضروری است.
در حالی که نتایج محققان حاکی از آن است که مصرف سیب کامل برای بدن سودمند است، بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن دانه‌ی بسیاری از میوه ها، از جمله سیب، به دلیل داشتن سیانید، خطرناک است.

دانه های سیب (و دانه های گیلاس و گلابی) حاوی مقدار کمی از ترکیباتی به نام آمیگدالین هستند که پس از متابولیزه شدن در سیستم گوارش، به سیانید هیدروژن بسیار سمی تبدیل می‌شوند، ماده ای که در مقادیر زیاد کشنده است. اما توجه داشته باشید که برای تولید این ماده، ابتدا دانه ها باید کاملا خرد یا جویده شوند. ثانیا، دانه های سیب حاوی مقادیر کمی از این مواد شیمیایی مضر هستند و برای مسمومیت باید صدها دانه‌ی سیب مصرف کرده باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها