بهترین زمان بچه دار شدن بعد از ازدواج چه موقع است؟

یکی از مسائل مهم زندگی بچه دار شدن می باشد که لازم است در مورد زمان بچه دار شدن اطلاعات کافی داشته باشید.

بهترین زمان بچه دار شدن بعد از ازدواج چه موقع است؟

بهترین زمان بچه دار شدن پس از ازدواج

بعد از گذشت چند ماه از مراسم ازدواج از گوشه و کنار زمزمه هایی برای بچه دار شدن شنیده می شود که در واقع برخی از زوجین بعد از ازدواج خیلی زود فرزند دار می شوند اما برخی دیگر بعد از چند سال تمایل دارند بچه دار شوند بنابراین باید آمادگی لازم برای بچه دار شدن را کسب کنید و بعد اقدام به بارداری کنید، زمان مناسب بچه دار شدن از اهمیت بالایی برخوردار است زمان آن در همه زوج ها یکسان نمی باشد زیرا از نظر وضعیت جسمی، روحی و سایر ویژگی های با یکدیگر متفاوت هستند بهتر است بدانید دیر بچه دار شدن یا زود بچه دار شدن هر دو به یک اندازه بد است در ادامه به زمان بچه دار شدن می پردازیم.

زمان بچه دار شدن

سن ازدواج کردن

در مورد زمان مناسب بچه دار شدن باید به سن ازدواج دقت داشته باشد، بنابراین اگر در سن بالا ازدواج کرده اید زودتر بچه دار شوید زیرا بارداری در سن بالاتر خطرناک می باشد.

 داشتن وقت کافی

کودک به منظور رشد روحی و ذهنی نیاز به رسیدگی والدین دارد بنابراین در زمان بچه دار شدن باید وقت کافی برای کنار کودک بودن را داشته باشید در غیر اینصورت کودک با مشکلات روحی روبه رو می شود و تصور می کند که والدین او را دوست ندارند و به او توجه نمی کنند بنابراین والدینی که تمام وقت کار می کنند بهتر است تا زمان رسیدن به تعادل اقدام به بچه دار شدن نکنند.

وقت مناسب بچه دار شدن

تفاهم کامل داشتن والدین

در زمان بچه دار شدن باید زوجین تفاهم کامل با هم را داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را بدون ایجاد بحث و مشاجره و همچنین قهر کردن های طولانی حل کنند زیرا از مهم ترین نیاز هر فرزند این است که در خانواده ای باشد که مشاجره و بحث خانواده ها در آن نباشد.

 بهترین زمان بچه دار شدن

مهارت لازم

قبل از بچه دار شدن باید مهارت های لازم را  در مورد تربیت فرزند کسب کنید تا بتوانید بهترین رفتار را با فرزند خود در مواقع گوناگون داشته باشید.

داشتن وضعیت مالی در حد متوسط

در زمان بچه دار شدن باید حداقل امکانات مالی به منظور برآورده کردن نیاز های فرزند از جمله خوراک، پوشاک و مسکن را داشته باشند بنابراین اگر از لحاظ مالی در حد پایینی هستند و نمی توانند برای فرزندشان غذا و لباس تهیه کنند تا زمانی که وضع مالی شان بهتر نشده است بچه دار نشوند، البته والدینی هستند که تصمیم دارند  اول از امکانات مالی بسیار زیادی برخوردار باشند و بعد بچه دار شوند این طرز فکر نسبت به بچه دار شدن نیز صحیح نمی باشد.

برنامه ریزی

 باید در زمان به دنیا آمدن فرزند وظایف خود و همسرتان را برنامه ریزی نمایید و به منظور داشتن اوقات فراغت با یکدیگر برنامه ریزی صحیحی داشته باشید تا فاصله عاطفی بین شما و همسرتان ایجاد نشود.

 کنار گذاشتن اعداد و ارقام

یک زوج برای بچه دار شدن نیازی نیست به اعداد و ارقامی که دیگران به منظور بچه دار شدن می گویند توجه کنند باید تنها به معیار و ملاک های خودشان اهمیت دهند.

سن باروری برای آقایان و خانم ها

بهترین سن بارداری برای آقایان بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی می باشد با این وجود آقایان هیچ محدودیت سنی برای بچه دار شدن ندارند، در سن بالا تا حدودی قدرت باروری آن کمتر می شود اما تا آخر عمر اسپرم دارند و بهترین سن برای خانم ها معمولا ۲۵ و ۲۶ سالگی می باشد که احتمال بیماری های مانند دیابت، کاهش رشد جنین، احتمال دیابت و ناهنجار های جنین بسیار کم است.

زمان مناسب بارداری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها