ماجرای استفاده از گوشت الاغ در هتل‌ ۵ ستاره +واکنش وزارت بهداشت

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت درباره استفاده از گوشت الاغ در ۴ هتل‌ پنج ستاره مشهد توضیح داد.

ماجرای استفاده از گوشت الاغ در هتل‌ ۵ ستاره +واکنش وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار ، مصرف گوشت الاغ در چهار هتل‌ پنج ستاره مشهد، خبری که در فضای مجازی منتشر شده بود و واکنش های بسیاری به دنبال داشت.

دو روز پیش جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خبر مصرف گوشت غیربهداشتی در ۴ هتل‌ پنج ستاره مشهد را تایید کرد.

به گفته جلیلی پنجم و ششم تیر امسال ۲ تُن گوشت غیربهداشتی و فاسد از چهار باب هتل پنج ستاره در هسته مرکزی شهر مشهد کشف و ضبط شد.

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی گفت: گزارش دامپزشکی تحت عنوان گزارش تقلب در کسب و کار به سازمان صنعت استان برای تنظیم فرم تخلف و ارائه گزارش آن به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و صدور رأی ارسال شده است.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت در واکنش به این خبر گفت: در فضای مجازی مطالبی این چنینی بسیار منتشر می‌شود و صحت و سقم آن را نمی‌توان رد یا تایید کرد؛ باید توجه داشت که برخی افراد همیشه به دنبال سودجویی هستند.

جلیلی گفت: احتمال استفاده از گوشت الاغ وجود دارد اما من خبری را می‌پذیرم که  طی مراحل اداری به ما اعلام شده باشد و تا تأیید نهایی نشود؛ من به عنوان مسئول این حوزه نمی‌توانم آن را تایید کنم.

وی تصریح کرد: من موضوع را از گروه بهداشت محیط مشهد و سازمان دامپزشکی پیگیر شدم و آنها اعلام کردند که گوشت غیربهداشتی استفاده شده است.

جلیلی توضیح داد: به  گوشتی غیر بهداشتی می‌گوییم که در مکان نامناسب  نگهداری شده و آلودگی میکروبی داشته باشد.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت با بیان اینکه بازرسان بهداشتی مرتب انجام می‌شود، گفت: فاش کردن نام هتل متخلف قبل از اعلام سیستمی و تأیید دستگاه قضایی، خلاف قانون است اما پس از تأیید دستگاه قضایی، نام هتل متخلف را اعلام خواهیم کرد.

غلامی در پایان تاکید کرد: هتل‌های  پنج ستاره جزو مراکز حساس هستند و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بازرسی، سازمان گردشگری تعزیرات و سازمان دامپزشکی منعقد کرده‌ایم؛ تیم های بازرسی مشترک از مراکز حساس بازرسی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها